נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ערב טוב, אנחנו אוונגרד

כדורגל הוא חלק נכבד מחיי. זה התחביב שלי, העבודה שלי, האהבה השנייה שלי. לא אכפת לנו, ה'פוטבול-פילים', אם תקראו לנו ברברים, בעיקר כי זה לא רחוק מהאמת. יש משהו פראי בספורט הזה ובצפייה בו, וזה גם סוד הקסם שלו. וכשאתה ברברי, אפילו אם זה ל-90 דקות, אתה נוטה לסגל אקטים ברבריים נוספים. לאכול בגדול, למשל. 

פסטיבל הקניבלים של אוונגרד ברמת החיל התאים לפרופיל הפראי  שאני עוטה עליי מפעם לפעם, אז כשהוזמנתי לערב ההשקה יחד עם ברברים נוספים אמרתי אמן ונכנסתי לצום. 11 שנה שהמקום מאכיל אנשים במיטב הבשר, ובחודש הקניבלים קהילת הקרניבורים מוזמנת לארוחת בשרים פרועה וחווית בשר עצומה, תרתי משמע, עם מנות שמוגשות במשקל 800 גרם כל אחת. כל מנה מתאימה לזוג או למישהו שבאמת נמצא בכושר שיא. 

האווירה? אמריקה


דבר אחד בלתי אפשרי לפספס כשנכנסים לאוונגרד. פלזמה פה, פלזמה שם והכל מלא בכדורגל אירופי נוצץ ובכדורגל ישראלי נוצץ פחות אבל שלנו. העיניים נדלקו והתיישבתי בהתלהבות מול צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד. בהפסקת המשחק נתתי לעצמי להביט גם מעבר לגבולות המסך, והקירות צועקים דיינר. אמיתי כזה, מאמריקה. פרסומות ישנות לבירה, תמונות של מפורסמים והרבה ספורט. באוזניים: מוזיקת פופ קלילה, לא רועשת מדי ולא מתיימרת לחצוב בשאגות שעפות לאוויר אחרי עוד שער ענק. 

לא נשאר בצלחת

כאמור, כמות האוכל שזרמה לשולחן הסועדים הייתה בלתי הגיונית. זה התחיל עם מנת פתיחה שבקלות הייתה יכולה לשמש כעיקרית – 'AG גם וגם' (62 ₪) – שכוללת קפיטל היל, הר שכולו חלת בצלים טריים. על החלה היו נעוצים שיפודי גבינת חלומי ולצידם הונחו בפאלו ווינגס מוקפצות על הגריל ברוטב ברביקיו. המנה, שהייתה נראית מופרזת בכל יום רגיל, לא שרדה בשולחן הברברים שלנו, בדיוק כמו שקרה לקרפצ'יו בקר (57 ₪) שהגיע במקביל, יחד עם לחם פריך עם רוטב פסטו.

 

רגע לפני הבשר טעמנו מהבלוויו קריק, בירה בלגית בטעם דובדבנים (4.3 אחוזי אלכוהול), לאוהבי הבירה הקלילה והמתוקה יותר, אבל פחות  לטעמנו האישי. שלוקים בטעם דובדבן ועוד כמה מכוס הגינס (29 ₪ לחצי ליטר) והתחלנו באמת לאכול. סטייקבורגר כזה עוד לא ראיתם. 800 גרם של עסיסיות ישבו מטר ממני ומהאישה ולא בזבזנו זמן. מידת העשייה היתה מושלמת ואיכות הבשר, שנטחן במקום, נדירה (89 ₪). מדליוני הפילה (240 ₪ ל-800 גרם) היו גם הם מבשר איכותי, אבל נשלף לדעתנו קצת מוקדם מדי מהאש.

 

הכי טעים שיש


הקפדנו לשמור מקום לשאר המטעמים ועברנו הלאה לקוטלט (130 ₪) – שני נתחי צלע לבן על פטריות ובצל. רק לתפוס את העצם ביד ולתת לשיניים לעשות את העבודה. התיבול היה מושלם וכך גם מידת העשייה. מנה מומלצת, ועדיין לא הסטאר של הערב. מ' היקרה הראתה סימנים של חולשה אבל אני הייתי עדיין בשיאי והמשכתי לאנטרקוט עצום ונפלא (240 ₪). תהליך יישון הבשר הורגש היטב ומהטעם ברור לגמרי - באוונגרד לא הולכים על בשר זול.

 

אחרי כל הטוב הזה, ועם כל הכבוד לבשר המופלא שטעמנו קודם, הגיע הכוכב האמיתי שלנו בפסטיבל הקניבלים. מחבת בשרים (98 ₪) מגוונת ומעוררת תיאבון הייתה המנה המנצחת של הערב. קבבוני טלה, מדליוני פילה, שיפוד חזה עוף, נתח של פרגית והכל מונח על רצועות של בצל צלוי ופלפלים שהוסיפו את הצבע הדרוש. בצד: רוטב שמנת-פלפלת. קצת מכל דבר (אבל הרבה מהכל) זה בדיוק מה שאבקש בביקור הבא שלי באוונגרד. איכשהו נשאר לנו מקום לקינוח וטעמנו מהקליפורניה דילייט (46 ₪) - סופלה שוקולד נוזלי, שהוגש עם קצפת וכדור גלידה. גם האמריקן פאי (44 ₪) - פאי תפוחים עם גלידת וניל – היתה סיום מתוק לערב של טרף.

 

אז מה היה לנו?

כמה עולה לקחת חלק בפסטיבל הקניבלים של אוונגרד? תלוי כמובן מה הזמנתם. אז ככה: קרפצ'יו בקר – 57 ₪; AG גם וגם – 62 ₪; סטייקבורגר The Big One – 89 ₪; מדליוני פילה - 240 ₪; מחבת בשרים - 98 ₪; קוטלט – 13 ₪; אנטרקוט – 240 ₪. חצי גינס – 29 ₪; קליפורניה דילייט – 46 ₪; אמריקן פאי – 44 ₪.

 

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אהבה יוונית
המהפכה הגאורגית
ממציאה את עצמה מחדש
לא מה שחשבתם
תוצרת הארץ
מקום בקצב אחר
כמו באמריקה
כמו באמריקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר