נגישות
נגישות

מתמקדים בעיקר, רק בשר

אחרי שקיבל הוראה לחפש מיקוד בחייו, הזמין ירון קזז מקום במסעדת 'רק בשר' התל אביבית, כדי להתמקד בדבר אחד בלבד: בשר. אנטרקוט, צ'וריסוס, סינטה ונתח קצבים, שלוו ביין חופשי במחיר מוזל, סייעו לו להתחיל בתהליך

מסעדות בתל אביב המסעדות של rest
ירון קזז
ירון קזז
תאריך פרסום: 10/02/2014, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מיקוד, זה הדבר הכי חשוב. לא מעט כסף שילמתי למאמן האישי הזה, וזה מה שהיה לו לומר. את המשפט הזה יכולתי לשמוע מכל דוור ממוצע ובחינם, אבל הוא צודק כמובן. אני נוטה להתפזר לכל כיוון, מנסה לגעת בהכל וזה בדרך כלל נגמר במפח נפש. התרגיל שהוא נתן לי לעבודה היה להביט וללמוד מאנשים שעושים זאת נכון וממוקד.

נאמן לשיעורי הבית הללו, הזמנתי שולחן לשניים ב'רק בשר'. אין יותר ממוקד מזה. כמו ששמה של המסעדה רומז בעדינות, זה מה שתמצאו שם. רק בשר, והרבה ממנו. את ההתמקדות לקחו שם צעד נוסף קדימה וגיבשו קונספט נהדר: את ההזמנה מבצעים מול קצב המסעדה. הלקוח בוחר את הנתח מתוך המבחר המוצע, קובע את משקלו (המחירים בתפריט הם לפי 100 גרם) והוא נחתך מול עיניו ועולה לרביצה קצרה על הגריל. מצויד בכל המידע הזה, ניגשתי להכנת השיעורים.

'רק בשר' שוכנת בחלל יפהפה, שריד לתקופה העות'מאנית ומה שנראה מבחוץ כבניין סטנדרטי, מתגלה מבפנים כמבנה מרובה קשתות, בעל תקרה גבוה ואבנים חשופות. הפשטות העיצובית הזו, המדגישה את יופיו המקורי של הבניין ואינה מנסה לשחק איתו, מייצרת הבהרה ראשונה: כאן לא מתחכמים. כאן נותנים לאופיים של הדברים לדבר. כך גם בבשר.

את פנינו קיבלה מארחת ושתי כוסות יין אדום בידיה ולימדה אותו את דיל האלכוהול המשתלם ביותר בעיר: 15 ₪ בלבד לאדם מאפשרים ללגום לכל אורך הערב מיין הבית. רעיון גאוני. את מה שעושים במסעדות אחרות עם סלטים, עושים כאן עם יין, ואני לא מכיר סלט שמשמח אדם כמו שמשמח יין טוב. את ההשפעה המיידית של הדיל הזה ניתן לראות באווירה הנהדרת שבמסעדה. נדמה שכולם משוחררים יותר, מחוייכים יותר.

ואז ניגשנו אל מקרר הבשר. זה לצד זה, נתחים נתחים של בשר. כאילו לקח צייר מופלא את הפרה וצייר אותה לחלקיה. תמונה מסחררת בגווני אדום הנערמים אל מול עיניך. האצבע לא הפסיקה לזוז מהצבעה על נתח ועוד נתח. אני לא יודע להתמקד, כבר אמרתי. הקצב דווקא בירך על רצוני לטעום כמה שיותר, ופרס את הנתחים למשקלם המדויק.

את הזמן עד להגעת הבשר מילאנו עם מנות ראשונות. סלט קקטוס (17 ₪), אשר מעורבבים בו עלי סברס כבוש, שייטל מבושל, עגבניות ובצל, היה מצוין, רענן ובעיקר שונה ויצירתי; קרפצ'יו פילה בקר (18 ₪), היה עשוי פרוסות דקות של בשר מעולה עם שמן זית ובלסמי; שלוש יחידות אמפנדס (24 ₪) היו טובות מאוד אף הן, עם בצק נהדר ובשר טוב ומתובל. לצד אלו בלסנו את לחם הבית (14 ₪) - שלוש לחמניות קטנות וטעימות מאוד.

אבל אנחנו התכנסו בשביל בשר, וכשהוא הגיע הבנתי סוף סוף את עניין המיקוד. פלטה מדורגת השומרת על הבשר חם נחתה על השולחן והרחיבה חיוך למימדים לא טבעיים. אנטרקוט ישראלי (43 ₪ ל-100 גרם) היה מצוין. פריך, מלא בטעם ונגיס כמו שרק אנטרקוט טוב יודע להיות. שתי נקניקיות צ'וריסוס (21 ₪ ל-100 גרם) היו טובות מאוד גם הן, שמנמנות וחריפות מעט והזכירו למה הן הנקניקיות האהובות על שנינו. סינטה (29 ₪ ל-100 גרם) נהדרת, המשיכה את העונג המסחרר הזה, עם נתח יפה למראה, שומני אך מעט ובעיקר עסיסי.

אך את ההצגה גנב האנטרניה (32 ₪ ל-100 גרם) - נתח קצבים מאזור הסרעפת של הפרה, הדורש ידע אמיתי בהכנת בשר. החיתוך וקביעת העובי שלו יקבעו אם תקבלו בשר עסיסי עם טעם חזק ומיוחד מאוד, או נתח יבש. אנחנו קיבלנו אותו, כמובן, בצורתו העסיסית והמשובחת. עם כל אלו הוגשו לנו שיפוד ירקות קלויים על הגריל ותפוחי אדמה אפויים טובים.

שלא כמנהגנו, לא הזמנו קינוח. לא רצינו שום דבר שיקח את טעם הבשר הנהדר מהפה. ככה זה כשלוקחים דבר אחד ומבצעים אותו עד הסוף. אני הבנתי מכל החוויה הזו, שאם שיעורי הבית בבית הספר היו מהנים כל כך, היום כבר הייתי דוקטור.

רק בשר - דרך שלמה 19, תל אביב-יפו 057-9442924

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
רק בשר בתל אביב
053-9424610

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של ירון קזז

ארנבות מאוהבות ב-NG
צהריים בא לארוחה (בקיטון)
קפה איטליה: כמה פשוט, ככה טעים
אבות אכלו קבב בחיים נלו
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?