נגישות
נגישות

ארנבות מאוהבות ב-NG

כמה ימים אחרי שחווה טראומה קולינרית שלא תישכח זמן רב, פיצה את עצמו ירון קזז בצ'ופר אמיתי במסעדת הבשרים 'NG', שהוכיחה שוב כי מדובר במקדש בשר אמיתי המטפל בנתחי בשר בצורה מושלמת

מסעדה ביום המסעדות של rest
ירון קזז
ירון קזז
תאריך פרסום: 22/07/2010, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחת לארבע שנים, חודש יולי הוא השנוא עליי בשנה. אחת לארבע שנים בא המונדיאל ומכווץ אותי ל-ד' אמות ביתי. נדמה כי הכל סובב אך ורק מסביבו. אחת לארבע שנים אנשים שכדורגל רחוק מהם כמזרח ממערב, פותחים את מילון מונחי הכדורגל ע"ש דני נוימן, כדי ללמוד מהו נבדל ורצים לבית הקפה הקרוב לצפות במתח במשחק בין הונדורס לצ'ילה, ולצווח יחד עם שאר העדר באמצע הצהריים.

כך, בין וובוזלה אנושית אחת לשנייה, בטלה כל אפשרות לשיחה סתמית או מעמיקה, שאינה כוללת  ניתוח מעמיק של שיטת המשחק של פרגוואי, המושתת על עיגולים שבוני גינצבורג משרטט על מסך טלוויזיה שלמד להפעיל רק בשלבים המתקדמים של התחרות.

את סופו של הסיוט יצאתי עם גיא לחגוג במסעדת בשרית תל אביבית. החוויה הייתה נוראית. רמת הבשר הייתה ירודה, השירות היה נוראי והייתי מעדיף לשמוע את אבי רצון ויהודה ארם במרתון פרשנויות למשך חודש, מאשר לסיים את מה שנח לי בצלחת. יומיים לאחר מכן, גיא הציע שנצא לחוויה מתקנת, כזו שאין סיכוי שניפול בה. הבחירה הייתה ברורה מאליה: 'NG'.

מסעדת 'NG' היא בשבילי כבר מזמן הרבה יותר ממסעדה. היא סוג של מקדש. כזה שאם היה זה מקובל, הייתי חולץ את נעליי כבר בכניסה. עם העיצוב הנהדר, השירות שתמיד טוב והיכולת המופלאה הזו לייצר מנות בשר שפעם אחר פעם שולחות אותך הביתה למנוחה של יומיים, כשחיוך מופלא מרוח על פניך.

התיישבנו על הבר ומיד הזמנו שליש דאנסינג קאמל (24 ₪) וחצי ליטר של 'ליבירה חיטה' (28 ₪), בירת בוטיק חיפאית המייצרת בדרך כלל בירת פורטר כהה, אך במיוחד עבור 'NG' החלה לייצר גם בירת חיטה בהירה. הדאנסינג קאמל הייתה מצוינת והליבירה, שהמקום היחיד עלי אדמות שאפשר לשתות ממנה, כאמור, הוא 'NG', הייתה סמיכה, הציגה מתקתקות ובהחלט עשתה כבוד לז'אנר בירות החיטה האהוב כל כך על הישראלים.

לצד הבירות הזמנו פתיח שהיווה מנת בר מקורית במחוזותינו, בשם 'בילטונג' (28 ₪). הבילטונג, בשר מיובש שמקורו בדרום אפריקה וכאן נעשה במקום ומתובל בצ'יפוטלה, היה נהדר וכיהן כמלווה מוצלח לבירות הקרירות. כך, לרגע קצר, הנחנו לחודש יולי האיום והתפנינו אל המנות הראשונות. פטה כבד עגל כפרי (52 ₪) ועליו מחית כמהין ואגוזים, שהוגש לצד פנכת ריבת חצילים ולחם דגנים, היה מצוין. מרקמו המשחתי אפשר מריחה קלה על הלחם הטוב, ויחד עם הריבה היה פתיחה נהדרת לארוחה שכולה טוב.

IPA פאי (46 ₪) המשיך את התענוג. בקדרת קרמיקה מחופת בצק עלים, השתכשכו להם נתחי כתף בקר ואנטרקוט, שבושלו בבירת הבוטיק התל אביבית 'דאנסינג קאמל'. הבשר היה ספוג בטעמים הנפלאים של הבירה וירקות השורש, ורך בצורה מעוררת פליאה. בקרוב תעבור המנה מטמורפוזה מעניינת וטעימה לא פחות, כשאת האנטרקוט וכתף הבקר יחליף לא פחות מבשר ארנבים. מקוריות אינה מילה גסה, ואחרי שהתפעלנו מהפאי בגרסתו הנוכחית, אין לנו ספק ששווה יהיה לבוא שוב ולנסות אותו בגרסתו החדשה והארנבית.

תוך כדי שיחה מהנה עם עומר המופלאה, שסיפרה לנו שבט"ו באב הקרב ובא (25 ביולי, ממש אוטוטו) תפצח המסעדה בספיישל 'ארנבות מאוהבות ב-NG', בו יוגש בשר ארנבות בשלל טעמים וצורות בישול (צלוי על הגריל, מבושל בקדרה או מבושל בתנור) ותינתן פרשנות טעימה ובשרית לחג האהבה, הגיעו שתי העיקריות: סינטה מבשר עגלה (98 ₪), מנה פשוט אדירה. זהו נתח נדיר, שבתל אביב נדמה כי 'NG' הם היחידים המשיגים אותו. 300 גרם של נתח נהדר, מלא בטעם. יחד איתו הגיע סטייק דאבל טי בון טלה (145 ₪), שצורף אף הוא לחגיגה. בשונה מהטי בון המוכר המגיע מפרה, זה של הטלה הוא קטן ורובו סינטה, עם נציגות קטנה של פילה מהצד השני.

כמו שמרמז שמה של המנה, הגיעו שני נתחים, במשקל כולל של 600 גרם, וגם במקרה הזה ההתפעלות הייתה רבה. הבשר היה מאיכות עליונה ונצלה לשלמות, דבר לא פשוט בכלל כשהפילה קטן כל כך וקל לייבוש. עם קצת מלח גס מלמעלה, החיוך התפשט בכל רוחבו. עם שתי המנות הוגשה תוספת של פירה מצוין ושעועית ירוקה מוקפצת בשמן זית עם עלי מנגולד. את כל החוויה המתקנת והמענגת הזו חתמנו בפאי תאנים (32 ₪), עם קרם פטיסייר ותאנים טריות ברוטב יין שהיה טוב מאוד.

'NG' היא שיא של גודל לאוהבי בשר. הפלאים שעושים שם בבשר והיכולת לשמור על הרמה הגבוהה ביותר כבר שנים, הפכו אותה לבחירה הראשונה והמשתלמת תמיד כשזה מגיע לרצון דשן לבשר, ואם עוד לא ביקרתם במקום המופלא הזה - אל תדאגו, הם מספיק טובים כדי להישאר שם לנצח.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול ב-NG? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אנג'י בתל אביב
053-9442896

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של ירון קזז

מתמקדים בעיקר, רק בשר
צהריים בא לארוחה (בקיטון)
קפה איטליה: כמה פשוט, ככה טעים
אבות אכלו קבב בחיים נלו
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר