נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המסעדה שהתחבאה
מסתבר שבזמן שהאכלנו והחלפנו חיתולים, תל אביב התחדשה לה בכמה מסעדות, ובחרנו בגלילא - מסעדת בשרים ודגים גלילית ברחוב קהילת סלוניקי, הרחק מהמולת מרכז העיר עמוסת הפקקים. גלילא קצת מתחבאת. ממרכז הקניות של השכונה רואים רק את השלט עם שם המסעדה, אולם הכניסה עצמה היא מסמטה צדדית, שמובילה לגינה קסומה ומפתיעה, שכל קשר בינה לבין העיר הגדולה הינו מקרי בהחלט. מי ידע שישנה גינת קסם כזו אי שם ברחוב קהילת סלוניקי?

בכניסה קידמו את פנינו צמחי תבלין. כאן מגדלים טימין, נענע, למון גראס, אורגנו ואת הפלפל הכי חריף בעיר. כל אלו נקטפים ומגיעים ישירות לאוכל שמכינים בגלילא. התפאורה כאן לא מפונפנת ולא יומרנית. לא מנסים כאן להיות מסעדת יוקרה מפוארת אלא מקום טוב וטעים. והאוכל? הו, האוכל.

הבייביסיטר שנשכחה
למנה ראשונה טעמנו חציל בנוסח גלילי, אפוי בתנור לבנים, עם עשבי תיבול וטחינה. לכאורה מנה פשוטה ובנאלית - אבל הביצוע היה לעילא ולעילא. חציל בשרני, טחינה מדויקת ותיבול נפלא. לא צריך הרבה יותר מזה. גם סלט הפאטוש שהיה חתוך גס והכיל גבינת פטה איכותית היה פתיח לעניין, אבל כל אלו היו רק תפאורה למנה העיקרית המנצחת: פילה דניס אפוי בתנור לבנים עם תימין, אורגנו, בזיליקום ושום. מנה שהשכיחה מאיתנו אפילו את  הבייביסיטר.

מצאתי את עצמי אוכלת את כל הדג מבלי לבדוק את הוואטסאפ אפילו פעם אחת. הוכחה ניצחת שהדג הזה היה מעדן - החל מהתיבול וכלה בבשר הדג עצמו ובמידת עשייתו. טעמנו גם קבב חאלבי שהוגש בקדרה עטופה בבצק (אני מתה על קדרות בצק. עדיין מחפשת מקום שמגישים בו מרק בצל צרפתי במעטפת בצק כמו פעם). מנה טעימה ומיוחדת, אבל קשה היה לנצח כאן את הדג הנפלא.

לפני הקינוח הצלחנו להחליף כמה מילים עם השף והבעלים - ניאהד. ברזומה שלו ישנם מקומות מיתולוגיים כמו RUNNING SUSHI ובר פירות ים בהרצליה, כמו גם הנאמוס בהרצליה. עכשיו הוא כאן כדי להישאר, והלארג'יות שלו מורגשת בכל מקום במסעדה: בהגשה, בפינוקים, בגודל המנות, בטעם הייחודי, בסלבס שפוקדים את המקום חדשות לבקרים. 
עכשיו התחילו בגלילא להגיש בופה בוקר בשישבת במחיר מצחיק של 60 ₪, כך שכדאי לשריין את הבייביסיטר כבר מראש.

מתוק ולישון
רגע לפני שהבייביסיטר הפכה לדלעת, השף ניהאד סיפר לנו שעיקר גאוותו הם הקינוחים, אז שנפספס? חלילה. את המלבי קרמל תפוז ושבבי קוקוס קלויים היינו חייבים לטעום, ולא יכולנו לזנוח את הפרפה שוקולד לבן עם אגוזי לוז. לו הייתי חייבת לבחור אחד מהם - היה כאן כנראה משפט שלמה. שני קינוחים שלא היו מביישים אף מסעדת גורמה תל אביבית, ואלוהים עדי שאכלתי כמעט בכולן.

שבעים ומרוצים עזבנו את מסעדת גלילא ואת העיר האהובה עלינו בכל העולם. שרדנו ערב ראשון בלי שני הילדים, והם אפילו לא התעוררו כשחזרנו. מי אמר שאין חיים אחרי שהופכים להיות הורים? אותו אחד שאמר כנראה שאין מסעדות משובחות בצד השני של תל אביב, ולא הכיר את גלילא.

חשבון בבקשה:
חציל גלילי: 42 ₪
סלט פאטוש: 48 ₪
קבב חאלבי: 96 ₪
פילה דניס- 86 ₪
מלבי-28 ₪
פרפה שוקולד לבן: 28 ₪
סה"כ: 328 ₪ לארוחה זוגית

גלילא, קהילת סלוניקי 11, תל אביב. 053-9367344

* הכותבת ביקרה כאורחת המסעדה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?