נגישות
נגישות

באהבה מאחוזת שולמית

באחוזת שולמית יש מסעדה שמנוהלת ע"י אנשים שאוהבים אוכל. על ראש ראש פינה, במבנה אבן בעל חשיבות היסטורית, (נערכו כאן שיחות שביתת הנשק עם הסורים) נמצא מקום שמגיש אוכל באופן וברמה שלא היו מביישים את טובות המסעדות של פרובנס או אלזס.

מסעדה ביום המסעדות של rest
נבו כהן
נבו כהן
תאריך פרסום: 09/10/2005, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
יש אנשים שפותחים מסעדה כדי להיות אין, אחרים פותחים מסעדה כדי להרוויח כסף, באחוזת שולמית יש מסעדה שמנוהלת ע"י אנשים שאוהבים אוכל.

על ראש ראש פינה, במבנה אבן בעל חשיבות היסטורית, (נערכו כאן שיחות שביתת הנשק עם הסורים) נמצא מקום שמגיש אוכל באופן וברמה שלא היו מביישים את טובות המסעדות של פרובנס או אלזס.

בכניסה קיבלה את פנינו לאה בעלת המקום, היא לא יכלה ללחוץ לנו את היד, היא בדיוק קילפה תפוחים להכנת הטארט טאטן. הושבנו אחר כבוד סמוך לחלון שמשקיף על הנוף המדהים, התרשמנו מהעיצוב הנקי והמכובד, מצאנו אווירה של יוקרה אבל לא מהסוג המנוכר, יותר הכיוון של יוקרה מסבירת פנים.
הלכנו על ארוחת טעימות בעיקר בשל העובדה שלא היה לנו כל סיכוי לקבל איזושהי החלטה שתגרום לנו להעדיף מנה אחת על פני רעותה, הכול נראה כ"כ טעים ומבטיח.

התחלנו בפטה ביצים מעושנות שהייתה מנה עם המון תעוזה והמון המון טעם מדהים, הזוגית בדקה שני עלי גפן ממולאים בבשר אורז וצימוקים, ועפ"י טענתה מדובר בעלי הגפן הטובים ביותר שהיא אכלה מעודה, אחרי שטעמתי, לא יכולתי שלא להסכים.
המנה שבעיני היוותה את גולת הכותרת של הטעימות הראשונות הייתה מנה בשם טורטלי שהתגלתה ככיסון בצק ממולא בשר ופלפלים קלויים ברוטב שמנת מעולה. אני חוזר מעולה.

כמתאבן ביניים הוזמן לנו הכבד אווז ההונגרי שהגיע נא עם ריבת בצל מתקתקה. זו הפעם הראשונה בה אני נתקל בכבד אווז נא ובהחלט הייתי מציע ללכת על המנה הזו ולו בשביל לטעום את ההבדל (הגדול) בין הנטורל ובין פטה הכבד הכ"כ מוכר.

בעיקריות הוגשה לנו מנת חזה אווז מעושן מלווה ברוטב חזרת, שוב התפעלתי מהיצירתיות ומשילוב החומרים המנצח של אחוזת שולמית, אחרי כמה ביסים ביקשנו re-fill של החזרת. מנה נוספת הייתה מנת ספריבס ברוטב דבש וסויה שהוציאה ממני ומהזוגית פעילות קרניבורית מתבקשת, לקינוח העיקריות הלכנו על צלעות טלה בגריל. מצוין.

שנייה לפני הקינוחים הומלץ לנו לבדוק גם את הפורל, איך אפשר לסרב להצעה כזו? לקחנו, הפורל מגיע אחרי טיגון קל בחמאה עם בצל ושקדים מעליו, מנת תענוג. עכשיו גם אם היו מציעים לי סטייק פילה ברוטב אגדה לא היה לי מקום (הציעו, לא היה לי מקום).

קינוחים.
במסגרת הטעם המשובח והמנות שיודעות להעיז, לקחנו את הערמונים המסוכרים ומנת שזיפים שיכורים, שתי המנות מוגשות עם גלידת וניל. לשמחתנו הרמה הגבוהה של הקינוחים הולכת צמוד מאוד לרמה המצוינת של הארוחה כולה, חיכינו במתח לחשבון.
וכאן הגיעה ההפתעה, הייתם מצפים לחשבון קורע עו"ש עפ"י סוג המנות ובעיקר איכותן, העניין הוא שהמחיר היה סביר ביותר ורבים ממקומות ידועים יותר וטובים פחות ברחבי ת"א ואפילו בצפון מציגים רמות מחיר גבוהות יותר.
מצד אחד היה לי חבל על בעלי המקום שנותנים כל כך הרבה עבודה והשקעה בהגשת אוכל עילי אמיתי ולא יכולים לגבות מחיר גבוה על המנות המפוארות. מצד שני, שמחתי מאוד על ההזדמנות שיש לי ליהנות מאוכל בסטנדרט מישלן במחיר בגובה ראש פינה.

סיכום

משהו על האיכות: אפילו החמאה נעשית בעבודת יד.
משהו על השירות: כאילו אתם קרובים של המלכה אליזבת.
משהו על המחיר: צפו להפתעות טובות.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של נבו כהן

שלושה חברים יצאו למיט בול
פתח לתקווה גסטרונומית
בוקר קוסמופוליטי
צ'ירס
אבקת פיות
בלי פוליטיקה
קרם קרמל
פינוק אה-לה-ליונז
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר