נגישות
נגישות

שגרירות איטליה בישראל

בארוחה איטלקית אמיתית לא מתלבטים בין פסטה למנה בשרית, כל אחת היא מנה בפני עצמה והן לא נלחמות ביניהן, יש סדר בדברים: קודם האנטי פסטי, אח"כ הפסטי, אח"כ הבשרי, זה הסדר אלה החוקים אז שאני אתווכח.

מסעדה ביום המסעדות של rest
נבו כהן
נבו כהן
תאריך פרסום: 09/10/2005, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
באוכל איטלקי אין פלצנות, זה לא אוכל מעוצב שבו כל מנה מדגמנת טימין ומוזלפת רוטב אדמדם בדיוק במידה. אוכל איטלקי זה הנאה של טעמים ויש המון טעמים באוכל האיטלקי, צריך רק לדעת איפה לחפש.

אוסטריה דה פיורלה היא המקום הכי איטלקי שיש לנו, לפעמים יותר מאשר שגרירות איטליה בישראל (בימים בהם עובדי השגרירות יוצאים לאכול במסעדה), על הקיר תמונות של ארץ המגף ועריה המרהיבות, התפריט בנוי אחד לאחד כמו תפריט איטלקי ולא איזה פיוז'ן מפולצן שמנסה לתפוס הכל מכל, בעלת הבית היא פיורלה, איטלקיה אורגינלית שתעביר לכם קורס מזורז בסוגי פאסטה שונים, מה זה בדיוק אל דנטה, ואיך מכינים ניוקי שמיימי.

השותף שלי לארוחה היה אמור להיות א', הבוס שלי מהימים שבהם עבדתי עבדות כפיים בשנות ה 90, אבל לצערי ולצערו הרב של א' הוא תקוע בפקקים ואני רעב, הוא עשה פרסה ואני התחלתי בחגיגה.

פלטת אנטי פסטי מפתה הוגשה בשביל לפתוח את התיאבון, עגבניות אדומות וטריות מעליהן פרוסות מוצרלה, חציל בפרמז'ן, כדור ריזוטו מטוגן, קרוקט תפוח אדמה, קישואים מטוגנים, פסטיבל של צבע וטעם, מזל שלא הזמנתי לחם...

אחרי ההצלחה של ההתחלה התלבטתי בין מנה בשרית לבין פאסטה. פיורלה מיד העמידה אותי על טעותי ולימדה אותי מיד שבארוחה איטלקית אמיתית לא מתלבטים בין פסטה למנה בשרית, זה כמו להתלבט בין מרק לבין סטייק, כל אחת היא מנה בפני עצמה והן לא נלחמות ביניהן, יש סדר בדברים: קודם האנטי פסטי, אח"כ הפסטי, אח"כ הבשרי, זה הסדר אלה החוקים אז שאני אתווכח.

הזמנתי ניוקי ברוטב ארבע גבינות ועגבניות, מי שמכיר את המטבח האיטלקי יודע שניוקי הוא המבחן העליון, הגודל, הקמחיות, הכבדות המעודנת, כ"כ קטן אבל כ"כ קשה להכנה. את הניוקי של פפיורלה אכלתי עם כף, מהר, זה היה הניוקי הטוב ביותר שאכלתי בימי חיי, הרוטב הסמכמך עשה לבלוטי הניוקי כ"כ נעים ולי כ"כ טעים. הבעיה היחידה שהרגשתי מעט שבע, בכל זאת אני כבר אחרי שתי מנות.

נחתי 10 דקות על כוס קיאנטי (מסתבר שיש כמה סוגים) ונדרכתי לקראת המנה העיקרית, אסקלופ בפרמז'נו.

שני נתחים דקים ונימוחים של בשר עגל מצופים בשכבה נאותה של פרמז'ו מותכת, צריך מילת תואר מיוחדת לתיאור המנה הזאת: בליסימו, גרנדו בליסימו!!!

א' התקשר להתנצל על ההברזה, עניתי לו שזה בסדר ושלא יפריע לי עכשיו עם הקינוח.
זופה פיעורלה, שזה פראפרזה על קרם אינגלייז נוסח איטליה ואספרסו איטלקי קצר היוו בשבילי סיום של הארוחה הכי איטלקית שהאכלתי אי פעם מחוץ למגף.

סיכום

להלן הסדר: אנטי, פסטי, קיאנטי, בשרי, קינוחי, אספרסי.

ניוקי: אם את זה הם עושים מצויין, אפשר לדמיין מה קורה עם הספגטי...

אוסטריה: למבינים באוכל איטלקי.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של נבו כהן

שלושה חברים יצאו למיט בול
פתח לתקווה גסטרונומית
בוקר קוסמופוליטי
צ'ירס
אבקת פיות
בלי פוליטיקה
קרם קרמל
פינוק אה-לה-ליונז
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר