נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
הביקור ב"מיתוס" בהחלט שובר מיתוס אחד או שניים. הרי זו נחלת הכלל שאיכות וכשרות לא הולכות יד ביד בכל הנוגע לבשר. ההכשר, ההמלחה ושאר ירקות. אבל הבשר שאכלנו ב"מיתוס" היה ללא ספק אחד מהטובים שטעמנו לאחרונה, אם לא הייתם אומרים לנו שהוא כשר, לא היינו מנחשים.

"מיתוס" קמה לה מתחת לבית IBM המיתולוגי, שהפך לפני שנים ספורות לבית אירופה ישראל, מרחק קריצה מבית המשפט העירוני, מוזיאון ת"א והספרייה. ניכר שהושקעו לא מעט דולרים בעיצוב ובמיתוג של המקום, הרבה עץ, צבעים כהים, אווירת לאונג' ניו יורקי והמון יין וסטייל מקשטים את הארוחה. הנפשות הפועלות יודעות דבר או שניים על עסקי המסעדנות וזה ברור גם במבט חטוף.

האיש והחזון מאחורי "מיתוס" הוא קובי אבד, שגדל במטבח של סבתו. למזלו של קובי סבתו הייתה לא אחרת מאשר ציפורה האגדית ממסעדת השיפודים הבת ימית המפורסמת. וכשאתה גדל בבית כזה יש רק מסלול אחד בו אתה יכול ללכת. אבד עשה את הסטאז' הלא קצר שלו על המסעדה של סבתא והתפנה לפתוח משהו אחר בניחוח תל אביבי ובקונספט מנצח - בשר איכותי וכשר שלא קורע את הכיס.

את הארוחה שלנו ב"מיתוס" פתחנו בכוס יסמין של יקבי רקאנטי (המסעדה בכלל אימצה מעין אג'נדה ברוכה בה כל היינות הנמכרים הם על טהרת ארץ ישראל, קראו לזה פטריוטיות, קראו לזה ריספקט ליקבים שלנו). למנה ראשונה דגמנו את מנת החצילים האפויים. צמד חצילים המוגש ברוטב טחינה, גרגירי חומוס ורוקט. הם היו בשרניים מאוד ועדינים בפה, גם לא למעריצי החצילים האדוקים.

לידם קישטה את השולחן גם קערה מלאה בסלט ירקות אותנטי ומנת קרפצ'יו המוקפת גם היא בהמון רוקט (פופולרי משהו). הקרפצ'יו היה עשיר בטעם עדין וחמצמץ ופרוס דק דק כמו שצריך, גם מנה נפוצה יכולה להיות מעדן כשהיא מוגשת נכון. סיימנו את טבילת האש בלחם טרי ורוטב פלפלים וחיכינו רבע שעה לפני האירוע המרכזי.

למנה העיקרית הזמנו את מנת השאטו מיתוס, מנת הדגל של המסעדה הכוללת שלושה נתחי פילה בקר צלויים ונתח נוסף של כבד אווז ברוטב בורדולז, אנסמבל של טעם בפה שלמרות שהיה משביע השאיר טעם של עוד. יחד עם שאטו המצוין דאגנו גם לצלחת של קציצות טלה ברוטב טחינה ירוקה (חובבי הקציצות ידעו ודאי להעריך את הטעם הנפלא שבפשטות). הבשר היה רך מאוד ועסיסי. זו לא תמיד קלישאה לומר שהוא נמס בפה (שלא לדבר על כבד האווז). מנות צדדיות של פירה, צ'יפס ותפוחי אדמה אפויים סגרו לנו את השולחן. ללקק את האצבעות. לקינוח תפרנו סעודה מושלמת עם מנת תותים טריים על מצע גלידת קוקוס. כבר הזכרנו את שילוב הטעמים המנצח.

"מיתוס" עוד לא אמרה את המילה האחרונה ובקיץ מתוכנן בר רחוב גדול שיקשט את האזור הרדום של העיר כשיהיה חם מדי לנשום. אם תרצו, "מיתוס" נולדה עוד פעם כשקובי אבד ראה את סבתא ציפורה עושה בשר שאנשים אוהבים. את החלום שלו הוא התחיל להגשים עכשיו.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מיתוס בתל אביב
03-6932002

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
לאס וגאס במדבר פלורנטין
שכנים, שכנים
פסים וכוכבים
פסים וכוכבים
גרוזינית אני מדברת אליך
סובב לו סובב הפינג'אן
מה אתם עושים כשאתם קמים בבוקר?
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר