נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קפה קנטרה (לשיר) באיטלקית, הוקם בשנת 1999 במתחם גן שמואל והפך מאז לציון דרך בנוף בתי הקפה של הארץ. לא סתם כל מי שחולף צפונה עוצר בקנטרה לקפה ועוגה או לארוחה טובה במיוחד במחיר סביר שלא לומר מצחיק. מדובר במקום בו איכות האוכל וטיב המוצרים הם ברמה הגבוהה ביותר. כל עלה חסה בסלט רענן ונותן את התחושה שהגעת למקום שמכבד אותך בתור צרכן ולא מזלזל אפילו בפרט הכי הקטן.

ההקפדה הזאת היא לא רק באוכל, אלא באה לביטוי גם בעיצוב הנקי: כסאות עור שחור, שולחנות עץ מהגוני, תריסים ונציאנים ובר בעל קוים נקיים. גם אנשי הצוות במקום מיומנים, סבלניים ואדיבים. שום דבר לא נעלם מעיניהם, וכל גחמה הכי קטנה זוכה מייד להתיחסות.

למרות שמדובר בנקודת ציון בדרך צפונה, הרי שלתושבי חדרה והסביבה מתחם גן שמואל הפך למקום בילוי ואופציה קולינרית כמעט אחת ויחידה. אגב, גם לאלה מהמרכז, המקום יכול להיות אופציה לבילוי, כי מדובר בסך הכל בחצי שעה נסיעה.

גם עיצוב המנות וההגשה מוקפדים. המוטיב החוזר הוא כמובן שירה (ברוח שם המקום), כך למשל המרק שהזמנו הגיע עם מפתח סול מצויר ברוטב פסטו. גרמופונים מקשטים את ההדפסים במפיות השולחן וגם את כוסות הקפה.

המקום פעל במקור כבית קפה קונדיטוריה, אבל לאור התגובות נכנסו עם השנים לתפריט גם מאכלים חמים, והיום אפשר לומר שמדובר במסעדה-קפה, שמגישה אוכל גורמה וקפה איטלקי איכותי.

יחד עם ידידי התסריטאי והיוצר איציק גלעד, התענגנו על המנות החמות שהמקום מציע. למרות שהפיתוי לפתוח בכריכים (42-46 ₪) כמו חזה הודו מעושן וכתף בקר ברוטב איולי, או בייגל סלמון, החלטנו להתחיל במרקים העשירים שהמקום מציע. גלעד בחר במרק היום (27 ₪) מרק מקסיקני עשיר, והתענג על כל ביס. רק התזכורת שלי שישאיר מקום למנה העיקרית שכנעה אותו לא לסיים את המנה הנדיבה שהוגשה בקערת פורצלן לבנה מרובעת ואסתטית. אני בחרתי במרק הגולש (32 ₪), מרק עשיר בירקות שורש וקטניות, בשר בקר ועגבניות, שהיה פשוט נפלא.

למנות עיקריות בחרנו, הוא בשניצל עוף בעשבי תיבול ובתוספת פירה (48 ₪), ואני בנתחי פרגיות בגריל ברוטב טריאקי (48 ₪) שהגיעו בליווי פירה בטטות ותפוחי אדמה, ובליווי סלט ירוק בקערית נפרדת.

המנות היו באיכות מעולה אך הדבר החשוב ביותר היה הטעם. אם אפשר לסכם במילה אחת, מושלם.

גלעד, שחי 15 שנים באיטליה, התעקש שנזמין לקינוח את טירמיסו הבית (27 ₪). המנה הנדיבה שהגיעה מלווה באספרסו קצר, הייתה לטעמו אחת הטובות שאכל והאפילה על רבות ממנות הטירמיסו של ארץ מולדתן.

אין ספק שנחזור למקום הזה שוב ושוב, אם בדרכנו צפונה, או סתם באיזה יום של חול כשיתחשק לנו אוכל איכותי באמת, באווירה כפרית מחוץ למרכז הסואן.

*הכותב היה אורח המסעדה. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רונית ארנון

כשרה ואטרקטיבית
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר