נגישות
נגישות

סיפור שמתחיל בקרפצ'ו חציל

קובי אבקסיס מגיע לרוסטיקו האיטלקייה הכפרית ומתאהב בלב הטאבון שלה, שלא לומר מפתח קשיי גמילה מהפוקצ'ה שיצאה ממנו. אחרי הביקור, קבלו עוד אוהד איטליה למונדיאל ובכלל

מסעדה ביום המסעדות של rest
קובי  אבקסיס
קובי אבקסיס
תאריך פרסום: 22/06/2006, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זה התחיל בקרפצ'ו חציל וקרפצ'יו בקר, מוגשים כל אחד עם קוביות של פוקצ'ה, עלי ארוגולה ושבבי פרמז'ן בצד. הפוקצ'ה, כמו הרבה מנות אחרות ב"רוסטיקו", נאפתה בתנור לבנים, שהוא לב המטבח האיטלקי, ולכן גם לב המטבח של "רוסטיקו". כי "רוסטיקו", כמו שאומר הסלוגן של המקום, הוא ממש טעימה אותנטית, נעימה, איכותית ולא יקרה מהאזורים הכפריים של איטליה. כדי שגם נראה את זה, ולא רק נטעם, המטבח כולו ממוקם מאחורי הבר, כשהברמן הוא גם שף, גם מלצר וגם חבר לשיחה. כל שיחה. העיצוב החמים והמזמין בשילוב עם העשן והריח המפתים של המנות הנעשות ממש מול העיניים, הופך את "רוסטיקו" בערב למקום שיכולות לקרות בו הפתעות.

אבל נחזור לקרפצ'ו חציל, שבכלל לא ידע שהוא כזה, וזה לטובה, ולפוקצ'ה. כי על הפוקצ'ה, שהפכה להיות אביזר חובה, מיותר לעיתים, בכל מסעדה מכובדת, חשוב להתעכב. אופי ההכנה שלה הופך אותה לפריכה וקלילה, נמצאת אבל לא מורגשת, מושלמת בשביל מנות קרפצ'יו דקיקות. קוקטייל ה"סנסירו" שהתלווה אלינו כבר בשלב מוקדם היה קצת מתוק וקצת חמוץ, עשוי בטוב טעם ומשאיר טעם לעוד אלכוהול, אבל רגע.  אסור לשכוח את הפיצה המעולה, שיצאה גם היא, כמובן, מתנור הלבנים, וזכתה לשאת בגאווה את השם "רוסטיקו", כלומר, פיצת הבית. בניגוד להרבה מקומות אחרים, הפיצה הדקה והעשירה היא מנה ראשונה מומלצת ומזכירה שיש אלטרנטיבה איכותית לרוב משולשי הפיצה הפזורים ברחבי תל אביב.

היה קשה להיפרד מהפוקצ'ה, הקרפצ'יו, הפיצה וה"סנסירו", אבל הגיע הזמן להיכנס לעומק הדברים, וזה כמובן דורש יין אדום. כוסות המונטפולציאנו-ד'אברוסו שהונחו על הבר הוכיחו סופית שהאנשים שעושים את האוכל ראו כפר איטלקי מבפנים, או לפחות ביקרו בכרמים שלו. היין מחייב נאמנות לארץ המוצא ולכן הזמנו, איך לא, לזניה בולונז, שהוגשה חמה ומבעבעת, ולינגויני פירות ים. הלינגויני הוא מעדן לאוהבי פירות הים ומתובל ביין לבן, פטרוזיליה, שום ושמן זית, רק כדי להזכיר שסביב הים התיכון יש עוד כמה תרבויות אוכל. בין לבין, חשוב לציין, הוגשו לנו, ולשאר היושבים על הבר, כמה שוטים של "רמזוטי", עם או בלי קשר לשערים שהובקעו בדיוק באותו הזמן במונדיאל.

את הקינוח נתנו לצדוק הברמן לבחור בשבילנו והוא לא היסס לרגע, ובצדק. "סקיצ'טינה אלה נוטלה", לחם ממותק אפוי וקראנצ'י ממולא בשוקולד נוטלה חם, הייתה הבחירה המושלמת לסיים חוויה איטלקית רוויות אלכוהול, טעמים נפלאים ומצב רוח טוב.  

*הכותב היה אורח המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
רוסטיקו בתל אביב
053-9443070

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של קובי אבקסיס

חיית ברים ותיקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר