נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לחיות עם איטלקי זה לא קל. לא משנה שלמעשה מדובר בבן למשפחת איכרים פולנית, העובדה שבן זוגי בילה 5 שנים מחייו באיטליה נראית לו משום מה, סיבה מספקת לטעון בתוקף שהוא איטלקי. וכך, בביתנו האיטלקי פרמזן שהוא לא מרג'יניאנו נחשב לחילול הקודש, לא אומרים רוטב בולונז אלא "ראגו", ואת ה"אל דנטה" של הפסטה אסור לפספס.

את הלאומיות האיטלקית הגואה הזו, שלא הייתה מביישת אפילו את מוסוליני בכבודו ובעצמו, צריך לגבות מדי פעם במסעדה איטלקית טובה. ישנן שתי בעיות, ראשית, בארץ משום מה חושבים שמסעדה איטלקית זו מסעדה של פסטות, כשלמעשה המטבח האיטלקי הוא מטבח עשיר ומגוון. שנית, לקחת את ג' למסעדה איטלקית זה לבלות ערב שהמשפט המככב בו הוא: "זה נחמד אבל זה לא כמו באיטליה".

כשהגענו לצ'לו ("צ'לו זה שמיים באיטלקית", הפגין ג' את שליטתו בשפה) כבר התחלתי להירגע, צ'לו היא מסעדה קטנה, שקטה ורגועה שמשרה אווירת חו"ל על רחוב ירושלמי צדדי. יש משהו איטלקי באוויר. למרות זאת, המבחן האמיתי, ידעתי, הוא מה יגיד הדוצ'ה המקומי שלי על התפריט. אנחת הנאה של שבעות רצון וגאווה נשמעה די מהר. "סוף סוף", מלמל ג', "מישהו בארץ הבין שפסטה זו בעצם מנה ראשונה!".

החלטנו להפקיד את גורלנו בידיו של המלצר ולהזמין לפי המלצותיו ממנות הספיישל, מנות שאינן רשומות בתפריט הרגיל ומתחלפות בכל שבוע. מיד לאחר שההזמנה נעשתה הגיעה לשולחננו סלסלת לחם הבית מלאה בלחמניות נימוחות ובברוסקטות עם רוטב עגבניות וצלפים, ושתי כוסות יין הבית (28 ₪ לכוס, לרוב קיאנטי, משתנה משבוע לשבוע).

פתחנו את הארוחה בקוקי סן ז'אק ברוטב שמנת, כרובית ופטריות כמהין (48 ₪) - מנה גדולה, טעימה ואף מעוצבת, ובלזניה וקנלוני שמוגשים יחדיו. לא האמנתי למשמע אוזני, אבל אכן זה קרה, ג' לא רק החמיא, אלא אפילו אמר ש: "זה בדיוק כמו הלזניה של הדודה האיטלקייה שלי". נמנעת מלהפריע בחוויה המשפחתית התמקדתי אני בקנלוני הממולא בגבינות שהיה לא פחות מנפלא. תוכן המילוי, סיפר המלצר, סודי לחלוטין.

למנות עיקריות הזמנו פילה עם פטריות פורצ'יני וכמהין ביין לבן (120 ₪) וחזה מולארד עם תפוחי עץ ודבש (85 ₪). המנות היו לא רק נפלאות וטעימות להפליא, אלא בניגוד לרב המסעדות האיטלקיות בארץ, הן היו מדויקות ומאוזנות בשילוב הטעמים שלהן. טעמן הנפלא של פטריות הכמהין הנדירות הורגש בדיוק במידה, והמתקתקות של רוטב המולארד היתה עדינה ולא מוגזמת. העיקריות הכריעו, חובה לפרגן, במקצועיות שכזו לא נתקלתי זמן רב. ואם כבר מדברים על מקצועיות, אז חובה לציין גם את השירות, שהיה באמת יוצא דופן, כי הוא היה פשוט מושלם.

קינחנו בגלידת שוקולד שקדים שנעשית במקום (33 ₪) וסיכמנו: הפעם באמת ראוי להחמיא והרבה, צ'לו היא מסעדה איטלקית שמבינה מטבח איטלקי מהו, משרה אווירה נעימה והשרות בה סופר מקצועי.

*הכותבת היתה אורחת המסעדה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
צ'לו בירושלים
053-4293770

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ותודה לסגל הבכיר שהביאני עד הלום
בשירות הוד מלכותה
חג ההודיה
חג ההודיה
יש בו ילדים כמוך וכמוני
גם במשפחות הכי טובות
מי אמר שלא צריך מזגן?!
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר