נגישות
נגישות

נווה-טוסקנה

אייל דרורי, למרות הזדהות עם חובבי העונה הקרה ותבשיליה, מצא עצמו בשיא הקיץ בבליני עם תפריט קיץ חדש, הרבה פירות והרבה פירות ים. אולי זה היין מדבר מגרונו, אבל לנו נדמה שהוא חצה את הקווים

מסעדה ביום המסעדות של rest
אייל דרורי
אייל דרורי
תאריך פרסום: 29/07/2008, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מה קלאסי יותר מהדיון הנצחי בין שני המחנות לגבי הסתלקותו של החורף הישראלי הקצרצר ותחילתה של עונת הקיץ הבוערת. לא במובן של שינויי האקלים, אלא דווקא בסממנים הקולינריים, ביניהם ההחלטה על הרגע שבו סיר החמין הכבד מפנה אחר כבוד את מקומו בקדמת הבמה לשורה של תבשילים המסתפקים במשך בישול קצר יותר ואינם נוסכים את אותה כבדות אהובה כל כך של שבת בצהריים.

במסעדת 'בליני', הממוקמת בלב מרכז סוזן דלל שבנווה צדק, מבקשים להביא את הבשורה המרעננת עם תפריט קיץ חדש בו חלק ניכר מן המנות הראשונות והעיקריות מתאפיין במרכיבים פירותיים מן האדמה ומן הים, כאלו שהקלילות נסוכה בם והם משתפים פעולה ברצון רב עם אלכוהול קיצי כדוגמת יין לבן.
מרגע שעברנו את שעריו של מרכז סוזן דלל, הותרנו מאחורינו את שאון העיר ונכנסנו לבליני, התחושה הייתה כשל פינה טוסקנית קטנה. עצי פרי קטנים מצד אחד, עצי דקל גבוהים מצד שני ושולחנות עטויי מפות משובצות אדום לבן א-לה איטליה. התיישבנו באחד השולחנות המאכלסים את הרחבה החיצונית התחתונה ותיכף הוגשו  לנו כמצנן קיצי קבוע שניתן לאורחי המקום, שתי כוסות של קוקטייל בליני מתקתק וטעים שמורכב מנקטר אפרסקים, רום, שמפניה ויין אדום ופתיח נוסף בדמותה של פוקצ'ה חמה עם עגבניות מיובשות, עשבי תיבול וזיתים שחורים בלוויית שמן זית ובלסמי.

למרות הישיבה בחצר הלא ממוזגת, תעוקת החום לא הורגשה כלל. בחרנו בבקבוק של יין לבן להנעים לנו את הערב, אורבייטו קסה סולה קלאסיקו (84 ₪). שמפניירה שהזיעה במקומנו על מעמד סמוך לשולחן, אפשרה לנו לשמור על הקרירות של היין ולא תפסה מקום מיותר על משטח העבודה שלנו.
את המנות הראשונות פתחנו עם ברוסקטות של גלילות אנשובי ומוצרלה (48 ₪). האנשובי הכבוש קיבל את העידון הנדרש מהמוצרלה, מסלסה של עגבניות צלויות ומעלי הרוקט שמעטרים את המנה. לאחריה הגיעו בזה אחר זה, סלט פרושוטו (44 ₪) עם עלים ירוקים ורצועות פרמזן, שהציע שילוב מוצלח של רצועות מלון ברוטב בלסמי מצומצם, וסביצ'ה חמצמץ של פילה מוסר (44 ₪) עם עגבניות צלויות ובצלצלי פנינה בלימון ושמן זית, שהתחבר נכון עם הפוקצ'ה מהפרולוג. במנה האחרונה מבין הראשונות והמצטיינת ביותר מביניהן, צללנו לתוך ריזוטו פירות ים (42 ₪) סמיך ועשיר בטעמים עם מולים, שרימפס וקלמרי ביין לבן, שמנת, בצל ופרמזן והמשכנו להתענג עליו עמוק לתוך המנות העיקריות.

לקחנו את הזמן בסיועו של היין הלבן, לנוח ולפנות מקום למה שעתיד לבוא, מתבוננים ובוחנים את הטפטוף האנושי שפוקד את רחבת המרכז בשעת ערב ומתלבטים לגבי המשך דרכנו בעיקריות בין ג'מבו שרימפס צלויים על הגריל ברוטב הדרים ופפרדלה לימון (108 ₪), לבין שרימפס א-לה פלנצ'ה (94 ₪) עם טעמים של חמאת לימון, אנשובי, יין לבן ושום. הלכנו על האחרונה. את האופציה הבשרית בתפריט הקיצי מאכלסת מנה של פפרדלה קרבונרה (69 ₪), אטריות פפרדלה רחבות עם שמנת, בייקון וחלמון טרי, שהוגש בנפרד לשם בישול בזמן אמת, על השולחן, בחום המנה. מקומו של דג המוסר, שקיבל אזרחות של כבוד בתפריט החדש, לא נפקד גם כאן והופיע בעיקריות כפילה (94 ₪) בתוספת תמיכה מרוטב מצויין של חמאת מרווה, יין לבן ושיני שום אפויות בשלמותן.

גם בחלקת הקינוחים נעשה שימוש במה שיש לקיץ להציע עם סלט פירות (34 ₪) שהכיל נענע, מיץ תפוזים, קרמל ו...בזיליקום ששבר את הטעם המוכר והוכתר רשמית בתור המרענן הרשמי. לטובת  האגף הקלאסי יותר, הוזמנה מנה מצויינת של מאפה פילו קריספי עם פיסטוק, דבש וקינמון בקרם אנגלייז וגלידת חלבה (34 ₪).

כנראה שיהיה קשה לשכנע את אלה שנתקפים באוירת נכאים ותחושת עייפות בלתי נגמרת מיד עם בצבוץ אגלי הזיעה הראשונים של הקיץ, אבל תפריט העונה החדש בבליני יכול להציע פסק זמן קליל ונעים עם כמה אתנחתות קרירות וטעימות עבור אלה שתמיד יחכו לרגע שבו ישוב סיר החמין אל משכנו החורפי.

 

* הכותב היה אורח המקום.  

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אייל דרורי

על כף המאזניים
לאכול טורקי ולנוח
רווקות מדומה
מטביעה חותם
סרט אילם
איש גדול ושמן שאוהב לארח
סופר מהיר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר