נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא ברור איך הפכה ישראל למעצמת פאבים איריים: שלושה סניפים של 'דבלין', מי יודע כמה 'מרפי'ס' ועוד בערך שלושים פאבים הקרויים על שם דמויות מ'יוליסס', די בטוח שאנחנו מובילים בעולם בפאבים איריים למטר רבוע. לכן, על הנייר, קשה להיות מופתע לטובה על ידי פאב אירי. נסענו, חברי אור ואני, לבדוק את דבלין רחובות, מעצמה אירית בפני עצמה, עיר שנדמה שפטריק הקדוש ביקר בה הרבה לפני העלייה הראשונה.
כשנכנסנו, מיד זיהינו כמה לקוחות שנראים קבועים יושבים על הבר ומצ'טטים עם הברמנית (בעלת שמיעה חדה במיוחד), כשמהרמקולים מושמעת מוזיקת רוק טובה. לכל אחד מימי השבוע יש מוטיב מוזיקלי שונה והיום זה בקשות מהקהל. רושמים על פתק ומעבירים דרך המלצרית, ממש כמו קריוקי רק שהביצוע לא מחורבן. מותר לבקש הכל, כל עוד זה רוק מה-60' ועד ה-90'. ככה הדי.ג'יי אוהב. אוכלוסיית הפטרונים מאד מגוונת - זוגות צעירים, מבוגרים וקבוצות חברים.
הפאב מחולק לחלל מרכזי גדול וחדר אחורי קטן יותר. בחלל המרכזי נמצא הבר ותאים חצי-פרטיים מאחורי מחיצות נמוכות ('סנאגים'), לא סגורים מדי כמו בפאבים אחרים (שמרגישים לפעמים כמו תא בשירותים) אבל מאפשרים קצת פרטיות למי שרוצה. בחדר האחורי - חשוך יותר ובעל תקרה נמוכה יותר - שולחן מרכזי גדול ושולחנות קטנים מסביב (שולחנות דייט ראשון). בתאים מותקנת מערכת של מסכי מגע המאפשרת הזמנה מהתפריט (מה עם כוס שמזמינה מילוי אוטומטית כשהיא שני שליש ריקה, אני תוהה) ויש גם משחקי טריוויה. צופית, מבעלי המקום שעושה לנו סיבוב בפאב, מסבירה שזה טוב לשבירת קרח בדייטים. ואני חושב שאם אתה רואה את הדייט שלך משחקת טריוויה במחשב - סימן שלא הולך לך כל כך טוב.
התפאורה דומה לשאר הפאבים האיריים - עץ כהה ומסיבי, משחק כדורגל משודר על מסכי טלויזיה וכרזות של גינס המציגות פליקאנים הנושאים כוסות גינס ומבטיחים שזה יחזק אותך. אני בעד להתחזק.
תפריט האוכל שהתחדש לאחרונה, מאד מגוון ומפתה: ספייריבס 600 גרם (לרעבים), פיש אנד צ'יפס (לקלאסיים) וכמה סוגי כריכים. אפילו יש פיצות (פיצה בפאב אירי? לאיטלקים?). חלק מהתוספות החדשות לתפריט הם הום פרייז, מגה טוסט (מדובר בטוסט באמת גדול, מבטיחה צופית) ושרימפס.
הזמנו סושי רול (34 ₪) וקבבונים בטחינה (48 ₪). הסושי רול הוא טורטייה ממולאת בגבינת שמנת, פסטו, גבינה בולגרית וחסה, פרוסה לחתיכות עבות ומגיעה עם מטבל פלפלים מתקתק הנותן ניגוד למליחות של הגבינה - מנה קלילה וטעימה. קבבוני הטלה מעט פיקנטיים, טריים מאד, עשויים טוב מבחוץ ורכים מבפנים, ומגיעים עם טחינה וצ'יפס מצוינים. שתי המנות מעט מלוחות - תירוץ מושלם לשתות.
ואם בשתייה עסקינן, אז הבר, כצפוי, מאובזר היטב. לחובב בירה כמוני מדובר בגן עדן: המון בירות מהחבית - גינס, קילקני, לף וסטלה הפופולריות, גורדון החזקה, ניוטון וקריק הקלילות יותר. בסה"כ ספרתי 12 ברזים ואור ספר 16. אולי בגלל שהיו כמה ברזים של גינס ואולי בגלל שהוא שתה משהו. אני דגמתי מהחבית את 'בלנטיין' שהיא בירת אייל בהירה שלא נמזגת בהרבה מקומות בארץ ואת לף ברון הנפוצה יותר (שתיהן 24 ₪ לחצי ליטר). שתיהן היו מאד טריות וקרירות. ברור לגמרי שהבירות פה לא מחכות יותר מדי בחבית לפני שהן נמזגות לכוסות. בנוסף לחביות, יש גם מבחר מאד מרשים של בירות בבקבוק - כל הבלגיות והצ'כיות המוכרות, וגם בירות אזוטריות יותר מרחבי העולם. יש אפילו שני סוגים של 'באלטיקה', לרוסים שבינינו. לחובבי הויסקי יש מבחר מעולה גם כן. לצד כל הסינגל מאלטים הסקוטים המוכרים (והמתחילים ב'גלן') יש לדבלין גם מה לחדש. אור דוגם 'קלונטארף' (34 ₪) - בלנדד אירי, אחר כך 'קנאפוג קאסל 95' (65 ₪) שהוא מאלט אירי עשיר, ומסיים ב'גלנקינצ'י' (65 ₪), מאלט סקוטי כמובן (מתחיל ב'גלן' או לא?) בעל טעם עדין ומתקתק, קצת מעושן בסיום.
אנחנו מסכמים את הביקור בכך שדבלין הוא פאב אירי אותנטי שעושה את זה מבלי להיות מצועצע, בעל אוירה רגועה ונעימה, מוזיקה מעולה ומבחר שתייה ואוכל מצוינים. ביצוע מצוין של ז'אנר כל כך נפוץ הוא בהחלט סיבה להפוך את המקום לאחד הקבועים.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של פשה ביץ

ניסוי כלים באגאדיר
דיוקן השתיין כאיש מתמיד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר