נגישות
נגישות

ניסוי כלים באגאדיר

פשה ביץ, מצויד בשאלת מחקר ובחבר לעבודה, התיישב באגאדיר הרצליה על הבר וניפץ כמה מיתוסים לגבי מנות ראשונות, גברים שאוכלים סלטים ונשים שאוכלות המבורגר רייר. בקרוב עבודת הסמינר

מסעדה ביום המסעדות של rest
פשה ביץ
פשה ביץ
תאריך פרסום: 04/06/2012, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

השעה עשר בערב, ירון, חבר שלי מהעבודה ואני משגרים את עצמנו במעלית את כל שתים עשרה הקומות בדרך מהמשרד למסעדת 'אגאדיר' שלמטה. דוגמא קלאסית לתורת היחסות: מצד אחד, עשר בערב ואנחנו עוד במשרד. מצד שני, לפחות עוד מעט אוכלים.

מתיישבים על הבר ומזמינים בירה, חצי גינס (28 ₪) לי וחצי טובורג (24 ₪) לירון, עם צ'ייסר ג'יימיסון (17 ₪) כדי לחדד את התיאבון. הבר של אגאדיר לא ענק אבל מכיל את המצרכים הבסיסיים הדרושים: כמה סוגים של בירות מהחבית, סוגי הוויסקי והוודקה הנפוצים וחבריהם. מדובר יותר במסעדת המבורגרים מאשר פאב, ולהמבורגר כמובן עוד נחזור. בעצם גם הצלחתי לנסח את השאלה המחקרית לערב זה - האם יש לאגאדיר מה להציע חוץ מהמבורגרים מצוינים?

מתחילים במנות ראשונות, בהמלצת גיא הברמן: סיגרים מרוקאים (32 ₪) - ארבעה סיגרים פריכים וגדולים מאוד, ממולאים בשר טלה טחון, מוגשים על טחינה ונבטים; קלמרי מטוגן (33 ₪) - קלמרי טריים המגיעים עם רוטב חלפניו חריף שמספק ניגוד מצוין למתקתקות של הקלמרי, ולמרבה השמחה אינם ספוגים בהרי פירורים ונהרות של שמן (כמו שנהוג במספר מקומות אחרים שעליהם לא אפרט כאן); הום פרייז (23 ₪) - קוביות תפו"א קטנות וטעימות ברוטב צ'ילי חריף מתוק. הקלמרי וההום פרייז הן מנות פשוטות ומאד טובות. את האמת, כל שלוש המנות גדולות מאוד, כך שאפשר כמעט לשבוע רק מהראשונות.

ירון מציע תיאוריה מאחדת: "מדובר במטבח פיוז'ן. קלמרי מהמזרח, תפוחי אדמה מתוקים כמו בבית אמא מפולין וסיגרים על טחינה שמחזירים אותך ללבנט". יש חורים בסיפור (אמא שלך מכינה הום פרייז??), אבל אני מתעלם וסופר תשובה חיובית ראשונה לשאלה המחקרית - המנות הראשונות באגאדיר שוות ביותר!

לעיקרית יש כמובן את גולת הכותרת של המקום - המבורגר בקר בשלושה גדלים. יש גם סלטים ועוד כמה ראשונות, אבל בינינו, תשעים אחוז מהמבקרים פה יזמינו את ההמבורגר. תוספת חדשה יחסית לתפריט היא 'המבורגר דיאנא' שהוא המבורגר 250 גרם העשוי מבקר וטלה גם יחד. אני מספר לגיא את תיאוריית הקונספירציה שלי: "אתם המצאתם את הדיאנא כדי להתחרות בשכנים שלכם מעבר לכביש, שגם להם יש המבורגר משילוב של בקר וטלה" (שם המתחרה שמור במערכת). "מי, מקדונלד'ס?", הוא עונה. תשובה יפה.

גיא מציע שניקח המבורגר מקסי (300 גרם). נו באמת, אנחנו כבר לא ילדים. מחליטים לקחת ג'וניור (38 ₪) - 160 גרם של פרה משובחת, עשוי מדיום, רך מבפנים, צרוב מבחוץ ונמס בפה. ההמבורגר מגיע עם תוספת של צ'יפס, סלט או שעועית ירוקה לבחירה. לדעתי מדובר בהמבורגר הכי טוב בהרצליה (רק כי "בארץ" זה יותר מדי קלישאה).
בנוסף אנחנו מזמינים סלט אגאדיר (48 ₪) המורכב מפרוסות גדולות של סינטה דקה ומצוינת על האש, חסות, אבוקדו, קרוטונים והרבה גבינה מגורדת, כדי לחבר את כל החלקים. האמת, אחלה מנה. לא כזאת שתגרום לי לוותר על ההמבורגר, אבל זה אני.

לידנו מתרחשת הדרמה הנפוצה של מסעדות מהסוג הזה - הבחור כבר הזמין והבחורה מתלבטת. "אכלתי כבר סלט לארוחת צהריים". כל מסעדה שמתמחה במנות בשריות כבדות יחסית, מקשטת את התפריט בכל מיני מנות ירוקות קלילות יותר, כדי שגם לבחורות יהיה מה להזמין. אני משתדל לא לבהות יותר מדי ושומע רק את התוצאה הסופית: המבורגר. "ושיהיה רייר" היא אומרת לגיא. רייר? אז מה הייתה כל ההתלבטות?

גיא מגיש לנו את תפריט הקינוחים. תפריט הקינוחים עודכן זה מכבר ולכל הקינוחים אחראית שף-קונדיטור שרית אשכנזי, קונדיטורית הרשת.
שרול, מנהל הסניף, אומר לו "תן להם את הקדאיף, אל תשאל בכלל".. איש חכם, שרול. קדאיף פיסטוק (33 ₪) מוגש חם, עם כדור גלידת וניל צרפתי וריבת פירות יער. קינוח מעולה בהגשה מאוד יפה, שביחד עם שני אספרסו קצרים (8 ₪ האחד), מהווה סיום הולם לארוחה. תשובה חיובית שנייה לשאלה המחקרית.

אז בקיצור, למרות שאגאדיר היה בהחלט מצדיק את קיומו לו היה מגיש המבורגרים בלבד, גיליתי שיש פה גם אחלה מנות ראשונות, סלט טוב מאד, קינוח מעולה אחד לפחות ובר נחמד. בעצם כנראה שהייתי ממשיך להיות לקוח קבוע גם אם לא הייתי עובד באותו בנין.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של פשה ביץ

דיוקן השתיין כאיש מתמיד
ברחובות דבלין
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר