נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פעמים רבות בחיים הבלתי צפויים האלו, אנחנו מוצאים את עצמנו במקומות המפתיעים ביותר, בנקודות הזמן המוזרות ביותר. לר' ולי זה קרה יותר מדי פעמים לאחרונה. זה התחיל מזה שמצאנו את עצמנו באמצע השבוע, בתחילת החורף, בשעה מוקדמת של בוקר, עושות מסלול רגלי מפרך אי שם בצפון. מה לי ולטיול רגלי? מה לי ולחורף? ככה יצא. זה המשיך בזה שמצאנו את עצמנו בלילה קריר של אמצע השבוע בלב ליבו של מועדון תל אביב סוער. מה לי ולמועדונים? מה לי ולסערות הורמונאליות באמצע הלילה? ככה יצא.

מישהו שם למעלה החליט, כנראה, להמשיך את שרשרת האירועים הבלתי צפויים שהתרחשו עליי ועל ר' השבוע, ושוב הביא אותנו למקום הכי לא צפוי בעיתוי הכי לא ברור: מסעדה על חוף ים קסום, בלילה חורפי וגשום. נשמע כמו אוקסימורון? ככה יצא.

לעומת שני האירועים האחרונים והמופרכים שעברו עלינו, דווקא מסעדה על חוף ים בחורף התגלתה כמקום לא מופרך בעליל לבלות בו לילה סוער ביותר. מסעדת 'האני ביץ'', בקצה הדרומי של טיילת תל אביב-יפו, פתחה החורף הזה את שעריה לראשונה גם בחלקה הפנימי והמקורה, שעוצב במיוחד העונה כדי להתאים לחורף שכבר כאן במלוא הדרו. החידוש המרענן הזה הוליד סיטואציה מופלאה: האפשרות לסעוד בחלל חמים, סגלגל ומזמין, כשנוף הים והגשם המטפטף לתוכו מהווים את הרקע המושלם לארוחה.

האני ביץ' הוקם על ידי בעליו, האני, כבר בשנת 2004, ולאחרונה עברה המסעדה, כאמור, מתיחת פנים בדמות עיצוב מחודש. מנהל מחודש והורס בשם יניב עזרן הגיע ישירות מאילת כדי להרים את ההאני ביץ' לגבהים חדשים ולהפוך אותו לפנינה חורפית וקיצית כאחד. במסגרת מתיחת הפנים, עובר גם התפריט שינוי, ובקרוב תתווספנה אליו קדירות חורפיות ומרקים, שיתפסו מקום של כבוד לצד העסקיות שמוגשות כל היום במחיר של החל מ-48 ₪.

הגשם המשיך לטפטף אל תוך הגלים, אנחנו המשכנו להביט מעבר לזכוכיות ולראות כיצד החורף תופס תאוצה והנה, שוב תופסות אותנו סיטואציות בלתי אפשריות בכל אשר נלך. תוך כדי הרהורים קיומיים, אל השולחן הגיעו המנות הראשונות שהזמנו. פתחנו בכרובית קריספי (29 ₪) שהינה מנה של נתחי כרובית מטוגנת, המוגשים לצד איולי מקסיקני ורוטב צ'ילי. הרטבים היו מעולים ושידרגו את הכרובית לאין ערוך, וגם כך לא הצלחנו להתגבר על גודלה העצום של המנה.

לצד הכרובית הזמנו גם לָבּנה ים תיכונית (39 ₪), המורכבת מקוביות חצילים ועגבניות מתובלות על לבנה. הלבנה היה ביתי וטעים, חמיצותו הייתה מדויקת וטוויסט הזעתר היה במקום. כל המנות, אגב, נדיבות בגודלן צורה שאינה מעודדת גזרה דקה, אולם לא בחורות נחושות כמונו יתייאשו וישאירו כרובית מיותמת בצלחת.

בהפסקה שבין הראשונות לעיקריות, סיפר לנו יניב על שני ליינים חדשים שתופסים את מקומם בהאני ביץ': האחד הוא ליין ימי שלישי של מוזיקת עולם ערבית שלעיתים משתדרגת עם רקדנית בטן, והליין השני הוא של בראנץ' בימי שישי עד השקיעה, שם מחלקים צ'ייסרים ועוד הפתעות. מעניין איך זה לשמוע מוזיקת עולם ערבית (ממש לאחרונה הכיר לי מישהו זמר ערבי מופלא בשם ג'ורג' ואסוף שהדהים אותי בשירתו) כשהים במרחק נגיעה והשקיעה כבר כמעט בכף ידי. מספרים שהיה כאן שמח ביום שלישי האחרון.

לא הספקנו לדון עד תום בשני הליינים החדשים, וכבר נחתו המנות העיקריות על שולחננו, גם הן נדיבות בגודלן. ראשית הוגשה פרגית קאריבית (59 ₪) שהכילה נתחי פרגית ברוטב פפאיה וצ'ילי שהוגשו עם בטטה ותפוחי אדמה צלויים. הפרגית הייתה עסיסית ור' ביצעה בה את זממה, בעוד אני טעמתי קלות אך התרכזתי באדיקות במנה שלי - דג אמנון (77 ₪) ברוטב קסום שזיהיתי בו עגבניות, פטריות, הרבה יין לבן וחמאה.

ושוב אנחנו מוצאות את עצמנו מצרפות גורם הפתעה נוסף למשוואה: מילא מסעדה בתוך חוף ים, מילא בגשם, אבל שגם האוכל יהיה נפלא? עוד כמה הפתעות נכונו לנו בשבוע הזה? הרי ציפינו לחומוס-צ'יפס-סלט במקרה הטוב, והנה אנחנו מוקפות פרגיות משובחות ומושטים מהממים. לטענת ר', הפתרון הוא לא לצפות אף פעם, ככה לא מתאכזבים. לטענתי, הפתרון הוא תמיד לצפות לטוב ביותר, וכך גם לקבל אותו.

כדי לבדוק סופית האם אכן היה-או-חלמנו-חלום, עברנו לגזרת הקינוחים. ר' טעמה פאי תפוחים עם גלידה (32 ₪) שהיה פריך ורותח, ואני ניסיתי גלידת וניל עם דבש, סילאן, שערות חלווה ופקאנים מסוכרים (32 ₪), קינוח מקורי שלא אכזב. לרוב גלידה לבדה אינה מספקת את הצורך שלי בקינוחים, אך נגיסות החלווה הקראנצ'יות לצד הסילאן והפקאנים הפכו את העסק לעונג מתוק ומספק.

מה נאמר? החיים לא מפסיקים להפתיע. הדברים שלא ציפינו שיקרו קורים, המקומות שלא חלמנו שנהיה בהם הופכים למשכננו הקבוע, והעונות שתמיד חששנו מהן יכולות להתגלות כמוצלחות ביותר בחיינו. בהאני ביץ' הוכיחו לנו, ולא בפעם הראשונה השבוע, שיש מיתוסים שדינם להתנפץ וגם בחורף סוער אפשר לשבת על שפת הים וליהנות מארוחה נפלאה... נראה מה יוכיח לנו השבוע הבא.

 

* הכותבת הייתה אורחת המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בהאני ביץ'? לחצו כאן לקבלת קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פאראקאלו בתל אביב
053-9414920

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר