נגישות
נגישות

משלימים ויטמינים בטאבולה

אחרי שגילתה כי היא סובלת ממחסור חמור בוויטמין D, הגיעה מור אריאל לטיפול ב'טאבולה' ההרצליינית, שם קיבלה שמש, ויטמינים לרוב ועסקית איטלקית אותנטית, כולל לזניה מהסרטים וטירמיסו קסום

מסעדה ביום המסעדות של rest
מור אריאל
תאריך פרסום: 10/06/2010, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ויטמין D הוא אחד הוויטמינים החשובים בגוף, ותפקידו לסייע למשירת רמות תקינות של סידן וזרחן בדם. תאי העור שלנו מסוגלים לייצר ויטמין D עם חשיפה לאור השמש, ולכן לא פלא שלאחרונה אני חשה נטולת כל ויטמין D. השמש היחידה שאני רואה היא מחלון המשרד, במעומעם, וגם זה מפריע לי לראות היטב את מסך המחשב אז לרוב אני מגיפה את הצלון ומתרכזת במסמכים משמימים, במקום לעבוד על כמויות הוויטמין D שבי.

לא קשה היה לשכנע אותי לחתוך בצהרי יום עבודה שמשי, ולחבור ל-ר' היקרה שמדרדרת אותי לתהומות השמש. התירוץ הרשמי היה "לקנות בגדי ספורט", התירוץ המשני היה "שהעור הלבנבן שלך יספוג קצת ויטמין D " והסיבה האמיתית הייתה שהיינו רעבות ממש. מקום שבו אפשר לספוג ויטמין D ובמקביל ליהנות מעסקית משתלמת במיוחד, כך סיפרו לנו יודעי דבר, היא מסעדת 'טאבולה', איטלקייה הרצליינית ותיקה שמציעה את אחת העסקיות האטרקטיביות בסביבה: תמורת סכום של 59, 69 או 79 ₪ תלוי במחיר המנה העיקרית - תקבלו כאן ראשונה, עיקרית, שתייה וקינוח. נשמע דיל שווה, והוויטמין בחינם. עכשיו נותר רק לבדוק האם הדיל גם טעים.

רגע לפני הטעימות פצחנו בהשקה של שתי כוסות יין אדום פרימיטיבו זינפנדל (15 ₪ במסגרת העסקית, מחיר ללא תחרות). לאחר שהושקו כוסות וליטוף ראשון של השמש נרשם, למנה ראשונה טעמנו פטריות שמפיניון מוקפצות ביין לבן, פסטו וגבינת פטה. מדובר במנה ענקית ומרשימה, בה גודל כל פטרייה כגודל כדור טניס ממוצע, ולמרות היותה של המנה מעין רטרו או מחווה לקפולסקי של שנות ה-80, נהנינו מכל ביס, ותעיד על כך הצלחת הריקה שהותרנו. בעסקית השנייה בחרנו בגלילת חצילים במילוי ירקות ברוטב נפוליטנה וגבינת מוצרלה, מנה טעימה שמזכירה בטעמיה את אהובתנו המוסקה, רק בלי הבשר.

ואם חשבתם שכאן תם השלב הגבינתי של הצהריים, טעות בידכם. אל השולחן הגיעה המנה העיקרית של ר', אישה שסוגדת לגבינות: קנלוני במילוי פטריות שמפיניון ופורטובולו, גבינת עיזים וריקוטה (59 ₪ לכל הארוחה, כאמור), וכל הנ"ל ברוטב בשמל. המנה נראית כמו בלינצ'ס ענק, וטעמה כמו גן עדן של בלינצ'סים. הפטריות מורגשות ומשמחות לבב אנוש, הגבינות משתלבות איתן היטב, ובכלל המנה נפלאה, אם כי כבדה מעט בשל הגבינות והבשמל.

לעומת ר', חשתי צורך בבשר בין שלל הגבינות הנ"ל. אם כבר בוויטמינים עסקינן, למה שלא אזריק גם קצת B 12? לא כדאי לתת לאדון D לעמוד לבדו, שלא יחשוב את עצמו. ברוח זו בחרתי בלזניה שהורכבה משכבות של בשר ותרד, ברוטב בשמל ועגבניות. קוראיי הנאמנים יודעים שיש לי רגישות רבה ללזניה, שכן מדובר במאכל שאני אוהבת להכין עד מאוד, ולכן הקריטריונים שלי בענייני לזניה קפדניים ביותר. הלזניה של 'טאבולה' עברה את המבחן המחמיר שלי: ארבע שכבות עשירות הרכיבו אותה, התרד מוסיף רבות לבשר (רעיון מעולה לשדרוג, רשמתי לפניי לנסות אותו בקרוב), רוטב הבולונז סמיך וטרי, רוטב הבשמל מדגיש את הטעמים ומפוזר במידה מדויקת ולא מוגזמת, ובקיצור: יש לי מתחרה, ושמה 'טאבולה'. טוב, זה לא ממש כוחות, להם יש מטבח גדול יותר.

בקינוחים כבר היה לנו קשה יותר לבחור. היינו כבר הלומות שמש וגבינות והיום הלך ונגמר. כבר כמעט ערב, וכרגיל -  לא הספקנו כלום. "לאכול ארוחה איטלקית דשנה באמצע היום זה לא נקרא לא להספיק כלום", אמרה ר', וכרגיל צדקה. אחרי הכל, מילאנו אחר הוראות הרופא להוסיף קצת ויטמינים.

בקינוח העסקי ישנן שתי אפשרויות בחירה, ויש לומר שהן מפתות אחת יותר מרעותה. מי שיתעקש שלא להתפתות, יוכל לבחור כל קינוח מהתפריט הרגיל בתוספת של 15 ₪, אך האמינו לי שאין צורך- בחרו בשבילכם בדיוק את שלושת הכוכבים בעסקית. טעמנו טירמיסו שבו טעם האספרסו הודגש במיוחד, וכן טעם אלכוהולי ממזרי של ליקר קלואה. לאחריו לא התאפקנו וניסינו גם את הקינוח העסקי של סמיפרדו שקדים - מקפא שמנת בניחוח מוסקט ואמרטו, בציפוי שקדים מקורמלים - קסום בדיוק כמו שנשמע. התקשינו להחליט מי משניהם הוא הקינוח המנצח. שניהם כמובן מוכנים כאן במקום, ובהתאמה שניהם מתוקים ונפלאים, סיום משכר לארוחה קסומה ומלאת ויטמינים.

אם מישהו ישאל בעבודה מדוע המחשב כובה באמצע היום, החלטתי בעודנו מכתתות רגלנו לעבר הרכב כששאריות טירמיסו על שפתינו, אענה שיש לי אישור מהרופא. בסך הכל יצאתי להשלים קצת ויטמינים.

* הכותבת היה אורחת המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בטאבולה? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טאבולה הרצליה בהרצליה
053-4872364

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר