נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בלעתי את התולעת. כך למעשה נפתחה הארוחה שלי בבר 'מייק'ס פלייס' על הטיילת של תל אביב. קשה לומר בדיוק אילו תנאים צריך על מנת לגרום לבן אדם לבלוע רמש, אבל בערב הזה, הרגשתי כאילו נולדתי בארבעה ביולי, סטייל טום קרוז. אולי זה הבלוז הקלאסי שמנוגן במקום, אולי אלו שידורי הספורט המוקרנים על המסכים ואולי אלו קבוצות התיירים הקולניות שמחליפות רשמים על ארץ הקודש, אבל כשהמלצרית המקסיקנית שלנו שאלה אותנו בעברית במבטא מתובל אם אנחנו רוצים עוד משהו לשתות, משהו גרם לי לצעוק "תביאי לנו שני צ'ייסרים של מסקאל ושתהיה שם תולעת!". קיבלנו לשולחן את הבקבוק, שהיה בו באופן גורלי, בדיוק מספיק לשתי כוסיות. ג'ייסון, מנהל המסעדה החייכן אפילו צילם אותנו לקיר הבר, המתעד אינספור ערבים שיכורים מלאי תיירים ומעשי מבוכה. מומלץ לעצור ולבהות בהן בדרך לשירותים.

מעבר לתמונות השתייה ולקרבה התמוהה לשגרירות ארה"ב, יש ב'מייק'ס פלייס' את כל הפרטים הנחוצים לגריל בר אמריקאי טוב. מוזיקה חיה כל ערב, שולחן סנוקר, שולחנות פיקניק ארוכים מעץ כהה ומלצריות דוברות אנגלית, עטויות קעקועים ומלאות מרץ. למעשה, הפרט היחיד במקום שאינו אמריקאי הוא שורת הקקטוסים התוחמת את המסעדה. הגדר הזו, עם כל הסמליות שבה, מפרידה את המקום מהמולת הטיילת התל אביבית ומשרה בתוכה אווירה נעימה ומוגנת. 

יחד עם כוסיות המסקאל (22 ₪ לצ'ייסר), שתינו גם שני חצאי גולדסטאר (23 ₪) והחלטנו להמשיך בקו טקסני - מקסיקני לארוחה.  לפתיחה החלטנו להזמין שתי קלאסיקות מטוגנות: צ'ילי פרייז וגבינה מטוגנת. קיבלנו צלחת אדירת מימדים של צ'יפס חם וארוך כשמעליה מנה הגונה של צ'ילי קון קרנה טעים. הגבינה המטוגנת הגיעה בצורה של משולשים גדולים של גבינת פרובלון שטוגנו בפירורי לחם יחד עם צלוחית של רוטב מרינרה. הגבינה הייתה עשירה ונמתחה מהצלחת עד לפה. משולשי הגבינה, שנזללו יחד עם הרבה רוטב חריף (Frank's red hot sauce) הלכו מצוין עם שתי כוסיות טקילה קוארבו  שהזמנו (20 ₪) ושהמשיכו להגיע כל הערב, בעידודו של ג'ייסון.

סיימנו את מנות הפתיחה, הורדנו שתי כוסיות נוספות ושמענו מפי ג'ייסון על נפלאות העלייה. מסתבר שרוב צוות המסעדה, וחלק ניכר מלקוחותיה, הם צעירים שהחליטו לעלות לארץ. הם מתגאים בכך שהם יעזרו לכל אדם שמעוניין לעלות לארץ וגם בכך שהם משמשים סוג של מפלט לגולים אמריקאים שמתגעגעים לקצת אמריקאנה אותנטית. שלישיית הבנות לידנו בדיוק קיבלו מהמלצרית מגש עמוס כוסות עם משקה כחול כלשהו וג'ייסון התוודה שלא פעם הוא גם משמש כבייביסיטר לחבורות אמריקאים שיכורים שפוקדים את המקום כחלק מפרויקט תגלית. נשמע שזה היעד הפופולארי הבא אחרי מצדה.

שתי כוסיות נוספות נצרכו, בתוספת מלח ולימון ואיתם גם הגיעו המנות העיקריות: מנת ספריבס (85 ₪) וקנלוני מקסיקני (48 ₪). הצלעות הגיעו לוחשות על מחבת ברזל רותחת בזיגוג רוטב ברביקיו מתוק והיו כל כך טעימות שנלחמנו אחד בשני על הזכות לקבל כוויות מהמחבת הלוהטת כדי לחטוף אותן. הקנלוני המקסיקני, מנה מומלצת על ידי הצוות, מורכבת משתי טורטיות מלאות בבשר, פלפל ובצל המגולגלות ונאפות ברוטב רוזה ומוקרמות בתנור. המנה עשירה מאוד ומפוצצת בטעמים וגם היא חוותה קרבות עזים משני צידי השולחן.

התרווחתי על שולחן הפיקניק והאזנתי בחצי אוזן לשיחה בשוודית שנוהלה לשמאלי כשברקע, להקה מנגנת שיר של בוב דילן. סיימנו את הבירות שלנו ודמיינו איך זה להיות תייר בישראל. מחשבות על קינוח נדחו לכמה דקות לטובת שתי כוסיות נוספות של טקילה. אחרי ההתאוששות הגיעה לשולחן פרוסת עוגת גבינה ניו יורקית (26 ₪). עוגת גבינה קרמית ונפלאה מצופה בזיגוג שוקולד מתוק עם קצפת בצד.

בעזרתו של עגורן בלתי נראה התרוממתי מהשולחן והתנודדתי לעבר ג'ייסון להודות לו עבור ערב נפלא. חציתי את קו הקקטוסים לתוך הטיילת העמוסה ודמיינתי את התולעת השיכורה בבטן שלי, חוגגת על הארוחה שזה עתה אכלתי בצעקות "ויוה איסראל!".

 

*הכותב היה אורח המקום

רוצים גם אתם לאכול ב'מייקס' פלייס' סניף הטיילת? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

 

הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest  לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוטופיה בטוקופיה
לחצות את הגבול למקסיקנה
חלום אוונגארד
חלום אוונגארד
אמריקה קרובה במוזס
אמריקה קרובה במוזס
טאבולה – עשינו עסק
איטליה הקטנה בקפה יפו
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר