נגישות
נגישות

ארוחת גליל גורמה בין הכרמים

ארוחת גורמה המלווה ביינות משובחים של 'יקב הרי גליל', זה מה שציפה לערן ג'זבי כשהגיע ל'כרמים'. אחרי שפילה לוקוס ואוסובוקו טלה התערבבו עם ויונייה 2008 ויראון 2006, כל מה שרצה הוא להירדם בנועם על הספסל שבחוץ

יין וגורמה המסעדות של rest
ערן ג'זבי
תאריך פרסום: 14/03/2010, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"אל תבשלו עם יין שאינכם יכולים לשתות ממנו", כך פנה סהר רפאל, שף מסעדת 'כרמים' שבמושב סגולה, לסועדים שישבו סביבו. הם כולם הגיעו לערב 'גליל גורמה' שהתקיים במסעדה, חלק מסיבוב ערבי גורמה המתקיימים במסעדות ברחבי הארץ לרגל חגיגות העשור ליינות יקב 'הרי גליל'. בארוחת הטעימות הזו הודגם הקשר ההדוק בין יינות הרי גליל לבין מסעדת כרמים, עם מנות מצוינות שהותאמו ליינות ספציפיים של היקב.

 ארוחת הטעימות התקיימה בחלל הצדדי של המסעדה: חדר גדול, מואר בעדינות, בפינותיו מפוזרות ספות וינטג' יפות וקירותיו מעוטרים בציורים מעניינים ובקבוקי יין שוכבים. בכניסה לחדר שולחן עמוס כוסות יין ובקבוקים. מאוחר יותר התברר לי ששלל הבקבוקים האדיר שעמד שם הוא כטיפה בים לעומת כמויות היין שנמזגו בערב הזה.

כוס א': 'התקווה הורודה' -  רוזה 2009

היין נמזג על ידי כרמית, מנהלת השיווק המקסימה של יקבי הרי גליל, שהסתובבה כל הערב בין הסועדים והסבירה על היינות השונים. היין האלגנטי הזה ליווה את שתי מנות הפתיחה: סביצ'ה טונה עם אבוקדו ומעט שמן אגוזים וסנדוויץ' ברבוניה על קרם חצילים. המנות היו קלילות ומאוזנות והיין הצונן היטיב עם המרקם הקרמי שלהן.

כוס ב': 'האווירון מעמק הרון' - ויונייה 2008

 היין הלבן, היבש והפירותי הזה נמזג ביעילות על ידי המלצריות הנחמדות בדיוק בזמן לקדם את פני שלוש המנות הראשונות: פילה לוקוס עם קציפת אפונה, סלט של עגבניות צלויות, חציל ומוצרלה סגולה ומנת רביולי שקדי עגל עם ארטישוק טרי ורוטב דמי גלאס. פילה הלוקוס הוגש בתוך שריון סרטן והיה בן זוג לתפארת ליין הרענן הזה. הסלט והרביולי, עם המוצרלה העשירה והחלבית ושקדי העגל שהיו מפוצצים בטעם, נעלמו כלעומת שבאו יחד עם השלוק האחרון של הויונייה המאוד מוצלח הזה.

כוס ג': 'The Italian bird' - ברברה 2007

במקור היין לא היה אמור להימזג בערב הזה, אך אחרי סדרה של שכנועים שיכורים, כרמית פתחה בקבוק והעניקה לי טעימה של מה שהוא ללא ספק הפתעת הערב. נשיקה איטלקית גדולה ליין הכהה כהה הזה.

כוס ד': 'הדום הקטיפה' - מירון 2006

החל משלב זה של הערב, לא רק שאני לא זוכר מי מזג לי את היין, גם השמות שהענקתי ליינות לקחו תפנית ביזארית מאוד. יחד עם היין הגיעה לשולחן פוקאצ'ה חמה וריחנית, קערת שמן זית ובלסמי ומעט סלט שורשים חמצמץ וטעים. עוד טיפות השמן האחרונות נספגות בלחם ואל השולחן ריחפה המנה העיקרית הראשונה: צלע טלה צלויה על מצע עדשים שחורות עם כבד אווז צלוי ושקית הפתעה. המנה הזו, על טעמיה העזים, השוותה את ההימור של יין המירון החזק והכבד. השניים היו צמד חזק ואימתני.

כוס ה': 'בחצרו של מלך הארגמן' - יראון 2006

כשנמזג היין הזה, שנחשב ליין הדגל של יקב הרי הגליל, טרם סיימתי את הכוס הקודמת ועל שולחני היה קרב ענקים בין שני האדומים הלוחמניים האלה. כשנחת על השולחן אוסובוקו טלה ממולא בפירות יבשים על מצע פולנטה וירקות שורש, הבנתי בבירור מי המנצח האמיתי. יין היראון הטעים התפתל סביב טעמי האוסובוקו העשירים ונתן את אקורד הסיום לארוחה המפוארת הזו.

כוס אספרסו: 'אפילוג'

הזדרזתי לסיים את כל היין שנשאר על השולחן כדי לפנות מקום למוס שוקולד מרוכז וקדאיף עם קרם ופירות יער. לקחתי את האספרסו הכפול שהזמנתי והתיישבתי על ספסל העץ הגדול מחוץ למסעדה, באוויר המושבים הנעים. סימנתי למלצרית שתביא לי בבקשה כרית וסדין פיקה, אבל היה קצר כלשהו בתקשורת בינינו. נשארתי עוד זמן מה בחוץ, בוהה בהזמנה הזוגית שקיבלתי ליקב הרי גליל ובמוחי רץ סרט מצויר של מנות וכוסות יין רוקדים 'יש לנו תיש' - זוגות זוגות.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול בכרמים? לחצו כאן לקבלת קופון שווה במיוחד. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוטופיה בטוקופיה
לחצות את הגבול למקסיקנה
מייק'ס פלייס - אמריקאנה עכשיו
חלום אוונגארד
חלום אוונגארד
אמריקה קרובה במוזס
אמריקה קרובה במוזס
טאבולה – עשינו עסק
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי
האג'נדה שלנו: בית קפה, מסעדה חלבית וסושי בר