נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אלי ואני חברי ילדות. טוב, לא בדיוק חברי ילדות קלאסיים. אלי גר בקנדה ואני בישראל אבל היינו "בסט פרנדס" בשנים בהן גרתי בטורונטו כשהורי יצאו לשליחות. כשחזרתי ארצה, שמרנו על קשר. אני זוכר את עצמי כילד הולך לבדוק את תיבת הדואר יום יום בציפייה למכתב הנושא את שמי באנגלית. [הערה לקוראים הצעירים: זה מה שהיינו עושים פעם, לפני שהמציאו את האינטרנט]. במשך השנים גיבשנו מין מסורת - תמיד כשאלי מגיע לביקור בארץ אנחנו נפגשים לארוחה במסעדה טובה, מעלים זכרונות ומתעדכנים איש בחיי רעהו. כשאלי הודיע לי לפני חודש שהוא מגיע לארץ הקודש "רק לשלושה ימים" – כבר היה לי רעיון. מסעדת ג'וי ברחוב עמק רפאים בירושלים תהיה הימור בטוח.

איך שמחתי לפגוש את אלי, שחיכה לי ליד בית האבן העתיק והיפה של ג'וי. כמו תמיד, תוך שניה נדמה שרק לפני יומיים נפגשנו. השארנו בחוץ ערב אביבי באמצע מרץ, ונכנסנו לחלל הגבוה, עם קשתות האבן והעיצוב הנעים. מלצרית חביבה קידמה את פנינו. בכלל, לאורך כל הערב יחס צוות המסעדה היה ממש חם ומקצועי. למנה ראשונה הזמין אלי סלט עגבניות שרי צבעוניות (42 ₪) המורכב מזנים שונים של עגבניות שרי עם עלי בזיליקום, פטרוזיליה ובצל ירוק. הסלט היה טעים ומרענן והמנה היתה נדיבה. אני הזמנתי קרפצ'יו בקר (38 ₪) שהגיע פרוס דק-דק על צלחת גדולה עם בצל ירוק קצוץ ועיגולי צנונית. טעים ומתובל במידה הנכונה.

עם המנות הגיעו גם לחמניות חמות עם מטבלים: מטבוחה פיקנטית, סלט חצילים קלויים על-האש וזיתים ירוקים דפוקים. תוך כדי ניגוב הסלטים, גילה לי אלי שהוא כבר שם עין על ג'וי בביקורו הקודם אך נדמה לו שהכשרות במסעדה לא היתה 'מהדרין'. "אתה צודק", עניתי בפה מלא. לפני כחודשיים, שידרגה את עצמה ג'וי לכשרות מהדרין של ארגון ה- OU בנוסף לכשרות הרגילה של רבנות ירושלים. כל הבשר בהכשר ה'בית יוסף' או הרב לנדאו ומשגיח הכשרות נמצא במקום בכל שעות פעילות המסעדה.

למנה עיקרית הזמין הוא אוסובוקו עגל (97 ₪). הנתח בושל בבישול ארוך ביין אדום עם עגבניות תמר וירקות שורש. המנה מומלצת מאוד לאוהבי בשר. הרוטב סמיך ובעל טעם בשרי עשיר, אוסובוקו כמו שאוסובוקו אמור להיות. אני הזמנתי מנה שנקראת קרדון בלו (86 ₪). המנה מורכבת מחזה עוף במילוי דוקסל פטריות, חרדל וחזה אווז מעושן ברוטב ציר בשר. השילוב הנפלא הזה בתוך מעטפת פריכה ומפתיעה היה פשוט מעדן. המלצה שלי: מי שלא נעול מראש על המנות הכבדות כמו צלעות כבש או אוסובוקו – שיתנסה בקרדון בלו ולא יתאכזב.

למסעדה תפריט יינות עשיר ומרשים, אך אנחנו הסתפקנו דווקא בבריזר אננס (28 ₪)  לזכר הימים הטובים כשהיינו מתלהבים מהמשקה המתקתק הזה.

לסיום הארוחה שתינו סיידר חם בניחוח קינמון (12 ₪) ולקינוח הזמנתי פאדג' שוקולד (32 ₪). לא אחדש דבר אם אומר שעקב האכילס של מסעדות בשרים כשרות הוא המנות האחרונות, ורק מעטות מצליחות להתעלות ולספק קינוח פרווה באמת טוב. הפאדג' במסעדת ג'וי הוא דוגמא לכך - הוא הגיע עם גנאש עוגיות, בצק פילו מסוכר וגלידת קפה. הפאדג' שוקולדי מאוד, וטעם גלידת הקפה המצוינת מאזן את מתיקותו. אלי, שמשום מה לא אוהב שוקולד (יש גם כאלה לא להאמין), בחר בקרמבל בננות ופקאן מסוכר אפוי חם לצד גלידת וניל צרפתי (35 ₪) קינוח טעים ונטול שוקולד. סיום טוב לארוחה נהדרת. נו, התקדמנו קצת מאז הפיצה ברחוב אנטיבס שליד ביה"ס שלנו בטורנטו.

שוב דרכינו נפרדות. לחצי שנה? שנתיים? לא ידוע. אבל יש לי הרגשה שלשנינו לא תהיה התנגדות אם גם פגישתנו הבאה תהיה בג'וי – מסעדה בשרית בכשרות מהדרין ברחוב עמק רפאים בירושלים.

*הכותב היה אורח המקום

רוצים גם אתם לאכול בג'וי? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מחוזות ראצ'ה
אתנחתא בפולי
אתנחתא בפולי
מלכותיות בגבריאל
בקצב הלה בוקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר