נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הגירה שלילית

ירושלים. יום שישי, בוקר מאוחר, השמים אפורים ושקט מרגיע של סוף השבוע.

למזלנו אין כאן טרנדים משתנים ואטרקציות מלהיבות שישנו את המנהג הקולינרי הקבוע של כל ירושלמי עייף וזועף. לא משנה אם הסידור שלך הוא מרק קובה בשוק, ניגוב חומוס בעיר העתיקה או קפה במדרחוב בן יהודה. מה שחשוב הוא הסדר והמסורת שנשמרים שנים, ומהווים נקודת אחיזה מרגיעה במציאות הירושלמית הבלתי אפשרית. אבל מי שמאס במרקי הקובה והחומוס החמצמץ מצא את עצמו נודד למודיעין או גרוע מכך, ללב תל אביב. ההגירה השלילית מהעיר היא בעיה כואבת שעוד לא נמצא לה פיתרון. 

הגירה חיובית

דן וענת פתחו את הזוני לפני שש שנים, לכאורה זוג שפוי שמחליט להגשים חלום.

השניים הכירו בקפה תל אביבי בוהמייני ועברו בדעה צלולה לעיר הבירה במטרה לפתוח ברסרי שפועל מסביב לשעון במשך כל השנה. הם חלמו לפתוח מקום שמקדש אוכל איכותי ואלכוהול משובח ללא התחשבות בתנאי הכשרות, הרכב האוכלוסיה והלעג של חבריהם מהמרכז. הזוני הוא נטע זר בירושלים, אי של שפיות, איזור דימדומים שמשקיף על הסמטאות של נחלת שבעה במרכז העיר המתחדש. 

בוקר מאוחר

אנחנו נכנסים לזוני בשעה אחת בצהריים- העיצוב הפשוט שנשען על גווני עץ כהה סופג אור ירושלמי יפיפה שחודר מבעד לחלון פנורמי. למרות השעה המאוחרת, ועל אף מנות הבשר ופירות הים שיוצאות מהמטבח, אנחנו בוחרים בתפריט ארוחות הבוקר. זו הזדמנות להמיר מנהג קבוע ולהתנסות בוריאציה שונה של פינוק בצהרי יום שישי. ארוחות הבוקר מוגשות בזוני במשך 12 שעות ביום חול, החל מחצות הלילה עד חצות היום, ובשישבת עד השעה 16:00. 

פרל'ה מזמינה ארוחת בוקר קלאסית (45 ₪) שכוללת ביצים, גבינות, ממרחים, סלט ירקות, צנימים, קפה ומיץ טבעי ואני מזמין קרוק מדאם (43 ₪), ארוחת בוקר עשירה הארוזה בתוך כריך קלוי עם גבינת אמנטל, בייקון וצמד ביצי עין. הסלט הרענן שהגיע לצד המנה קצת גזל מתשומת הלב של המגדל המרשים- מגדל שהטיפול בו יכול להתבצע רק עם סכין ומזלג.

כשעיני פוגשות ביצירה הזו אני מיד מזמין גם קיר רויאל (34 ₪) קוקטייל קליל של שמפנייה וקרם דה קסיס שמתאים לארוחת בוקר דשנה. באופן לא מפתיע המשקה הזה מתנוסס בראש רשימת משקאות הבוקר, לצד מיץ תפוזים ותה צמחים. 

למה זוני יותר טוב

הייחוד של הארוחות בוקר בזוני הוא בראש ובראשונה שימוש בחומרי גלם. הלחמים נאפים בקונדיטוריה פעמיים ביום כדי לשמור על טריות מירבית, גבינת אמנטל במקום הצהובה המוכרת וכמובן בייקון פריך שקשה מאוד לאתר כמוהו בירושלים גם אם מאוד מתאמצים.

לשמחתי גיליתי בצלחת שמולי שאפשר לוותר על הגבינה והבייקון ולהשאר עם הצנימים והממרחים בארוחת הבוקר הקלאסית- מסתבר שלחם טרי אפוי במקום אכן עושה את ההבדל. סלט אבוקדו קטן, קוביות גבינת פטה, ריבה בייתית וכדורי חמאה רכה הם כל מה שצריך כדי להיות מבסוט באמת.  

למה זוני הכי טוב

לאחר המפגש עם הלחם המיוחד (וכוס השמפנייה המתקתקה), דן הבעלים ממליץ בחום על מנת הפרנץ' טוסט (37 ₪), פרוסות לחם עבות, זהובת מטיגון קצר, מכוסות בהר של קרם פרש עם מקל וניל ופירות אדומים, במילה אחת, ואוו! התגובה שלנו למנה הזו אינה מפתיעה את דן, הוא יודע שיש לו קלף מנצח. למנה הזו מצטרף גם הקפה, שמתגלה כי נטחן מתערובת 'מאורו' המצוינת, והזוני הוא למעשה המקום הראשון בירושלים שהגיש אותו. 

השילוב של הקפה, הקרם הטרי וכריות הלחם הן הדרך האולטימטיבית לסגור לילה אינטנסיבי רווי אלכוהול או לפתוח בוקר מפנק ורגוע. הקונספט של הפרנץ' טוסט אולי מוכר וידוע, אבל במטבח של זוני יודעים לקחת אותו למקומות אחרים. זאת הסיבה שהוא הולך לכבוש את ניו יורק.

למרות טרנד הבריאות בארצות הברית והמעבר למזון "ירוק", המיזם החדש של צוות הזוני בתפוח הגדול מעורר סקרנות רבה, האם מנת הדגל של הברסרי הירושלמי תכבוש את ניו יורק?

אבל בינינו, מי שעזב את תל אביב והיגר לירושלים מה יש לו לחפש בניו יורק?

 

חשבון בבקשה

בוקר קלאסית 45 ₪

קרוק מדאם 43 ₪

קיר רויאל 34 ₪

פרנץ' טוסט 37 ₪

עוד קפה, רק כי זה מאורו 13 ₪

סה"כ 172

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
זוני בירושלים
053-9345582

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הסנדק: טעים, שפוי, ירושלמי
ערב אירי אמיתי ב-PATRICK'S בירושלים
ארוחת שף מול נוף ירושלים: מסעדת סקייליין
מסעדת אדום צובעת את ירושלים בטעמים
המלכה האם - מסעדת לה בוקה
קונצרט קולינרי בירושלים
חוזרים אל ברטה
חוזרים אל ברטה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר