נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היה היה

תל אביב היא העיר הכי תזזיתית שאני מכירה. אף פעם לא נחה, משתנה ללא הרף, ארעית לעד. רחובות מחליפים פנים וחלונות ראווה בכל פעם שיוצאים מהבית, קשרים מתחילים ונגמרים בקצב הדרוש לשתיית כוס קאווה, ומסעדות נפתחות ונסגרות על בסיס יומי. בעיר כזאת, יציבות היא תכונה נדירה ונכספת, ומסעדה שעומדת על תילה כבר שבע עשרה שנה היא מצרך כה יוצא דופן, שלא פלא שמסעדת בליני שבנווה צדק נבחרה בימים אלו ממש על ידי גולשי וואלה, לאיטלקית הטובה ביותר.

 

נעים להכיר

הכרותינו עם בליני אמנם לא נמשכת כבר שבע עשרה שנים - אפרוחים צעירים שכמונו - אבל כבר שנים רבות שזו מתפקדת כמסעדת הבית שלנו. בכל פעם שמתחשק איזה פינוק, שרוצים לחגוג איזה אירוע, שטעמי פסטה ובשר עדינים ומורכבים ממלאים את הדמיון בלי יכולת או חשק לממש אותם במטבחנו הביתי, הוא זורק לי תוך כדי רכיסת נעליים: "בליני?" ולא שאני מתלוננת, נאמנות היא תכונה נפלאה בכל הנוגע לנישואים, אבל בתחומי הקולינריה אני, כמו תל אביב, זקוקה לגיוון ולהרפתקאות. אז אני מתווכחת קצת, בדרך כלל, מציעה את המקום ההוא שנפתח שלשום ואת המסעדה החדשה ההיא שקראתי עליה בעיתון, אבל הוא מכריע אותי בלחישות רכות כמו "טירמיסו", "פפרדלה קיצ'טורה" ו"קוקטייל בליני", ואני, בכל פעם מחדש, נכנעת באהבה. 

כדאי לדעת

אם יש לכם עבודה כזאת שמאפשרת גיחת צהריים ארוכה למסעדה, הארוחה בבליני הופכת למשתלמת במיוחד. העסקיות כוללות מנה ראשונה או מנת אנטיפסטי אקלקטית ממבחר ירקות וסלטים שבבר המרכזי, או לחילופין קינוח, עיקרית ממגוון הפסטות או הבשרים המצוינים שבמקום, ושתייה חמה או קרה. כשבאים בערב, אנחנו נוטים לעיתים קרובות להכריע בסוגיה הלוהטת: "בשר או פסטה", על ידי בחירה באפשרות הנפלאה שמציעים כאן – סטייק עסיסי עם תוספת של פסטה! הבחירה שלנו בדרך כלל נופלת על ספגטי אליו אוליו פשוט ונהדר. 

משקה נבחר

כל סועד מתקבל כאן בכוסית של קוקטייל בליני – משקה קפוא, מתוק ונפלא שכולל מקפא פירותי, יין אדום, רום ושמפניה, ומעלה חיוך רחב על פנינו בכל פעם מחדש. עוד ראויים לציון מבחר היינות שמוצעים כאן גם בבקבוקים וגם בכוסות, בתמחור הוגן ובמגוון מספק. אנחנו בחרנו בקברנה של יקב קלו דה גת המצוין, ב-36 שקלים לכוס. אם כל זה לא מספיק, בסוף הארוחה קיבלנו שתי כוסיות בוערות באש כחולה. כשהאש דעכה התגלה משקה סמבוקה לוהט, שבקרקעיתו שלושה פולי קפה שהתבררו כסמבולים עתירי משמעות במסורת האיטלקית, ומציינים, באופן כללי ומחמיא למדי, את קבלתנו למשפחה. 

מנה מנצחת

בביקורנו האחרון החליט אמיר, השף החביב, לבחור עבורנו את המנות. התענגנו על חצי מנה של ניוקי כמהין אוורירי ונפלא (69 ₪ למנה שלמה). חצי מנה כאן שקולה למנה בגודל רגיל בכל איטלקית אחרת בעיר. התפעלנו מהאותנטיות של מנת סלטימבוקה (114 ₪), אסקלופ של עגל חלב המגולגל עם פרושוטו וגבינת מוצרלה, ומזכיר מאוד מנות דומות שאכלנו באיטליה. אבל המנה המענגת ביותר, זו שבשבילה חזרנו כבר כמה פעמים ואין ספק שנשוב לכאן כדי להזמינה, היא מנת ריזוטו אנטריקוט (49 ₪). ריזוטו מתקתק מיין מרסלה, עמוק טעמים, מעורבב עם כמות מרשימה של נתחי אנטריקוט עסיסיים ושפע של פטריות. המנה מוגדרת בתפריט כראשונה, אך לדעתנו, ואנחנו אכלנים לא קטנים, היא יכולה לספק כל אכלן כעיקרית מעולה במחיר מעולה לא פחות. 

חשבון בבקשה

שתי כוסות קברנה של קלו דה גת - 36₪ לכוס

ריזוטו אנטריקוט – 49 ₪

סלטימבוקה – 114 ₪

ספיישל טי-בון טלה – 128 ₪

ניוקי כמהין – 69 ₪

עוגת גבינה עם תותים – 34 ₪

פאי לימון – 34 ₪

סה"כ – 490 ₪ 

להזמנת שולחן בבליני לחצו כאן.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אירית שנהב

הרבה מעל הממוצע
לקשקש בביצים
להתאהב בג'ויה
על פסגת קימל, בגלבוע
מסע אל 206 דגים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר