נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הבוקר שלי ואני
כחובבת קולינאריה ידועה אני נוטה לעיתים הסתיר את חיבתי הגדולה לארוחות בוקר. אחרי הכל, המוניטין שצברתי כגרגרנית סדרתית עלול להיפגע לו תיוודע ברבים חיבתי העזה לארוחה החשובה ביותר ביום, אך הפחות מקורית מבין שאר הארוחות. בואו נודה על האמת - רובנו לא משקיעים בארוחת בוקר. חלקנו אפילו לא אוכלים כלום עד ארוחת הצהריים מתוך ידיעה ברורה שהדבר מזיק לקיבה. אבל איך אני תמיד אומרת? לא מתלכלכים על חרטוטים ואם כבר אוכלים - אוכלים בגדול.

יוגורט שמוגורט ופריכיות עם קוטג'? מעדיפה כבר לחכות לארוחת הצהריים, או לחילופין- להתחיל את היום בארוחת בוקר הגונה ומפנקת, כזאת שאחריה אין אפילו מקום לארוחת הצהריים. מצוידת בתיאוריה הזו אחזתי ב- ש' חברתי חובבת הבקרים גם כן, ושמנו פעמינו לקפה מרקו לפתוח בוקר של יום שלישי כמו שצריך.

מיקום מנצח, קפה רותח
פינת הרחובות החביבה והשוקקת הזו של דינגוף וגורדון היא מיקום אסטרטגי ביותר לכל בית קפה אבל קפה מרקו גם בנוי כך שמרפסתו המוצלת היא מקום מפלט מהגשם או מימי השרב הפוקדים אותנו כעת. מי היה מאמין שבשעות בוקר של חודש ספטמבר אפשר לשבת במרפסת ללא מאוורר או מיזוג ולהרגיש בפנים אבל להיות בחוץ. אמנם שאון התנועה החולפת לא פסח על פנינו אבל משום מה ההצללה המצוינת במקום והאוכלוסייה המגוונת מסביבנו גרמו לרעש לשקוע ולא להפריע את מנוחתנו. התחלנו בקפה רותח של DIEMME שהיה מריר במידה והיווה פתיחה מושלמת לבוקר של כיף ואחרי שהתעוררנו קלות היינו מוכנות לבחון את שאר התפריט לאורכו ולרוחבו.

מה בתפריט
ארוחת הבוקר של קפה מרקו מוגשת עד השעה 13:00 בצהריים ושווה גם למאחרי קום לעשות מאמץ פעם בכמה זמן ולבחון את הנושא מקרוב. מתוך תפריט הבוקר בחרנו ב"בוקר שלנו" - ארוחת בוקר סטנדרטית לכאורה - ביצה, מטבלים, שתייה חמה וקרה וכדומה אך הלכה למעשה - מדובר בהפתעת העונה. אל השולחן הגיע מגש גדול ומחולק לתאים כשכל תא הכיל הפתעה אחרת. שיר הנושא היה כמובן המאכל ששום ארוחת בוקר אינה שלמה בלעדיו וכל תפריט ארוחת בוקר מכיל אותו בגאווה. כמובן שגם את הקונספט הזה של שתי ביצים לבחירה אפשר לשבור באיזו הברקה מקורית ואפשר גם לשעמם עד מוות במקושקשת דהויה. רצינו לשבור את השגרה והזמנו אומלט עם גבינה צהובה, פטריות ופלפל קלוי וחיכינו בכיליון עיניים לביצוע. ידוע שארוחת בוקר קמה ונופלת על איכות הביצים ולמען האמת באנו נטולות ציפיות ועם הרבה רעב של בוקר ואכן הביצה שתפסה מקום של כבוד במגש ארוחת הבוקר שלנו הייתה בדיוק מה שקיווינו שתהיה: אומלט לא עשוי מדי וגם לא שרוף, יותר לכיוון המדיום שמסתבר שאני אוהבת גם בסטייקים וגם באומלטים.

עכשיו עמדו התוספות במבחן: הפטריות היו טריות ופוזרו ביד רחבה, הגבינה הצהובה הגיעה בדיוק במידה ולא בעומס יתר והפלפל הקלוי הונח בעדינות בתוך התערובת. יופי של ביצה וגם הספיקה לשתינו כמו כלום אבל זו לא הייתה ההפתעה היחידה של הבוקר. גם מבחן הגבינות תופס מקום של כבוד אצלנו ברשימה וגם כאן נרשם נוק אאוט: גבינה בולגרית, גבינת שמנת וגבינה צהובה (עד כה סטנדרט) אבל אז קלטנו שתי פרוסות מושלמות של גאודה שכיבדו אותנו בנוכחותן וסלט ירוק ובריא ששודרג עם רוטב חרדל דבש מעולה של מרקו. גם הטאפאסים שמחו את ליבנו והיוו הפתעה מרעננת: ציזיקי משובח, סלט ביצים טרי טרי (מצרך נדיר במקומותינו בעיקר החלק של הטריות) וסלט טונה. מישהו אמר שהפתיח של היום מעיד גם על המשכו? אם כן כדאי שנמלא לוטו.

שובה של הפחמימה
אחרי שגילינו שהמרכיבים טריים ומשובחים, הביצים עשויות כהלכה והטאפאסים מקוריים נשאר רק מבחן אחד נוסף - הלחם. תמיד תהיתי מה חושבים לעצמם אלו שמגישים לחם לא טרי ולא חסרים מקומות בהם ארוחת הבוקר חביבה בעוד הלחם משלשום. במרקו לא חושבים הרבה פשוט כי מגישים לחם שנאפה בשעות האחרונות ושני סוגים ממנו: ג'בטה רותחת וטרייה ולחם דגנים עבה ועשיר שאהבנו יותר מאחותו המוכרת. החמאה אמנם בקופסאות הקטנות של תנובה ולא בכלים מפונפנים, אך עם שכבה של ריבה מעל - אנחנו מוכנות לסלוח על הכל.

שקשוקה לקינוח
אז לא הסתפקנו בארוחת בוקר אחת למרות שבדיעבד היא בהחלט גדולה דיה, ודגמנו גם את ארוחת הבוקר שמכילה שקשוקה עם פלפלים קלויים וכוסברה. גם ארוחת הבוקר הזו מגיעה עם לחם, סלט ירקות ושתייה כמו תפריט האם אך כמובן עם ייחוד משלה. השקשוקה הייתה נעימה וטעימה אך לא מקורית במיוחד בעיקר בהיעדרם של הטאפאסים המעניינים ולכן לא היה מנוס מלהסיק שגם אם שתי ארוחות הבוקר של קפה מרקו מרנינות ועושות את העבודה - דווקא זו שלכאורה סטנדרטית טורפת את הקלפים וגונבת את ההצגה. בין אם בזכות האומלט המשובח ומלא כל טוב ובין אם בזכות אותן פנכות מפנקות שהזכרנו קודם.

שלוש ארבע - ולעבודה
אחרי בליסה כזאת על הבוקר אני מתביישת לומר שכל מה שרצינו זה לישון. כן, כן התעוררנו רק לפני שעתיים ואנו כמהות לשוב למיטה. למזלה של אחת מאיתנו ואין זו כותבת שורות אלו, היא אכן הצליחה לממש את זממה ולשוב למיטה החמה. השנייה נאלצה להמשיך לשגרת יומה ולהתנחם בכך שלפחות הפעם, הבוקר התחיל קצת אחרת והשאיר טעם טוב לכל היום.

חשבון בבקשה
ארוחת בוקר שלנו- 53 ₪
ארוחת בוקר שקשוקה- 51 ₪
סה"כ - 104 ₪

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר