נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שינויי מזג האוויר
בשיחת הבנות שהייתה לי השבוע עם ק', חזרנו לדילמה שמלווה אותנו כבר זמן רב: האם אנשים באמת יכולים להשתנות או שזה רק עניין של זמן עד שיחזרו לסורם. למרות שעד לאחרונה הייתי נחרצת בדעתי ששינוי לא באמת מתאפשר, החודשים האחרונים הוכיחו לי שבדברים מסוימים אנשים, או לפחות האישה שכותבת שורות אלו, יכולים להשתנות.

בעבר צירוף המילים "אוכל בריא" גרמו לי לחלחלה. טרנד הטבעונות, הצמחונות והקינואה עיצבן אותי ולא הבנתי למה אנשים מוכנים לוותר על ההנאה הצרופה של אוכל שמן ומענג לטובת עשבים. והנה, גם אני נפלתי שדודה. אינני יודעת להצביע על הרגע המדויק בו החלטתי לנסות לאכול בריא, אך ברגע שהסרתי את האנטי שהיה לי לכל הנושא, נגלה לפני עולם חדש ומפתיע, המכיל הרבה יותר עשבים ופירות מבשר ושומנים מיותרים. שלא תבינו לא נכון - אני עדיין מוכנה לוותר על כליה תמורת ארוחה מהנה במסעדה, אבל אם בעבר הייתי בוחרת מהתפריט את המנה השמנה ביותר, היום זה קצת השתנה.

לא רק 
לאמיצים
בגלל השינוי הזה שאני כה גאה בו, שמחתי לגלות את קפה לואיז ברמת החייל, אח קטן לסניף החיפאי הוותיק. בית קפה אבל גם מעדנייה משובחת, ששמה יצא למרחקים ויש שטוענים שבלי ממרח השום של קפה לואיז הם לא עוברים את השבוע. את ארוחת הבוקר המשובחת כבר יצא לי להכיר אבל כבר מזמן רציתי לטעום את התפריט שחרט על דגלו את סמל האוכל הבריא (חלקו אף טבעוני ונטול גלוטן). אחזתי בבן זוגי ויחד, שמנו פעמינו לחצר הנעימה של קפה לואיז, שמחים ובריאים מתמיד.
הפעם התחלנו באגף המשקאות שהורכב משלל וריאציות של שייקים הנסחטים במקום. כמעט והזמנתי את השייק הקבוע שלי בכל מקום (בננה על חלב), אבל נאלצתי להזכיר לעצמי שאני כאן כדי לצאת מהקופסא ולהוכיח לעולם ולי, שאנשים יכולים להשתנות. היום אני רוצה שייק בריא ומיוחד. המלצר, כמו קרא את מחשבותיי הציע "לכו על השייק הירוק". ובכן, הוא צדק. שייק המורכב מתפוח, מלפפון, סלרי, ונענע אולי נשמע קצת הארד קור למתחילה כמוני, עם כל הכבוד לבריאות, אך שני הגברברים שהקיפו אותי - המלצר ובן הזוג - התעקשו. גברים הרי אוהבים לקחת סיכונים, או לפחות משחקים אותה כאילו הם כאלו, אז הזמנו. המראה הירוק לבדו היה כבר מוזר למדי והטעם? שונה. אם לומר את האמת, ציפיתי לגרוע מכל אך מדובר במשקה חביב שמחליק בגרון לא רע בכלל. הטעם השולט הוא דווקא התפוח, אבל גם הסלרי נתן את אותותיו. לא אשקר ואומר שמעתה אני נוטשת את אהובתי דיאט קולה ובוגדת עם שייק סלרי, אבל בהחלט מדובר בטוויסט מעניין.

כל ההתחלות קלות
אגף המנות הראשונות בקפה לואיז מכונה "קלילות" ובהמלצתו החמה של המלצר טעמנו מנה של קלילה של קדאיף גבינות. שערות קדאיף אפויות במילוי גבינת עיזים ופרמזן בתערובת פשתן ושומשום, בתיבול שמן זית עם ציזיקי על עלי בייבי, תרד בויניגרט בלסמי ומעל כל אלו ביצת עין. אינני יודעת בקשר לבריאות, אבל שני דברים בקשר למנה הזו אני יודעת בוודאות: ראשית, היא עצומה בגודלה. אין שום צורך להזמין יותר ממנה ראשונה אחת, דעה שהתחזקה כשהבטנו מסביב לשאר המנות הראשונות. שנית, מדובר במנה מצטיינת שאי אפשר להפסיק לאכול אותה. אטריות הקדאיף שמוכנות במקום מקבלות בברכה את שלל הגבינות הנמסות בתוכן, בעוד הביצה שמעל היא התוספת שמשדרגת את כל העניין. ואם כבר מצטיינת, אז אין ספק שמגיע גם דוז פואה על מקוריות.
ציפוי לא צפוי
לא נעים לומר שהיינו כמעט מלאים. השייק הירוק ואחריו מנת הענק של הקדאיף עשו את פעולתם, ואולי גם הקיבה שלי שקצת הצטמצמה לרגל המאורע אבל זה לא עצר אותנו מלהתקדם לעיקריות. אולי אנשים משתנים, אך לא עד כדי כך. אתם מבינים, העיניים נשארות גדולות, גם אם הקיבה קצת פחות. מתוך אגף ה"משביעות של לואיז" בחרנו בפילה בס עם קרסט שיבולת שועל, תרד עם יוגורט, עלי מנגולד וזיתים, לצד תוספת לבחירה- קוסקוס מלא. רעבים או שבעים לחלוטין- כבר שכחנו. הציפוי היה אחד הדברים המקוריים והטעימים ביותר שנתקלתי בהם, לא פגע כהוא זה בטעמו של הדג ועם זאת שידרג אותו ללא היכר. שיבולת שועל שבאה במגע עם דג היא הברקה שאין לתאר, כך התברר לי. הקוסקוס המלא היה מתקתק ולא ממש דמה לקוסקוס המרוקאי שאנחנו אוכלים בימי שישי ובהחלט היה בעל ייחודיות משלו. 
גם לבריאים מגיע סיום מתוק
ואם החלטנו לאכול בריא, זה אומר שהקיבה המיוחדת ששמורה רק לקינוחים יצאה לפנסיה? הכי לא. לקינוח טעמנו עוגילידה - עוגיית קמח מלא ונוגט במילוי גלידת טחינה וסילאן בציפוי גרנולה. אולי מבחינה קלורית זה לא נופל מהקינוחים הסטנדרטיים - אבל שימו לב לאלמנטים הבריאים שמככבים כאן- טחינה, סילאן, קמח מלא - למצפון שלי זה בהחלט עזר לעכל בהנאה. שפע של מקוריות וטעם עשיר, לא קינוח שתוכלו להשיג בכל מקום אחר.

את הארוחה הזו סיימנו עם בטן מלאה, חיוך על השפתיים ומצפון שקט לגמרי. נכון, לא אכלנו עשבים בלבד אבל בהחלט לא התפרענו. נהנינו מערב בריא עם אוכל משובח, בריזה אביבית והרבה קהל שהבריאות והאיכות חשובות לו. אז אנשים, כך מתברר, יכולים להשתנות. בתנאי שיש להם את הפלטפורמה המתאימה להעביר בה את השינוי.

חשבון בבקשה
שייק ירוק - 23 ₪
קדאיף גבינות - 55 ₪
פילה בס בקרסט ירוק - 99 ₪
עוגילידה - 39 ₪
ובסה"כ - 216 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברוינתא: לחגוג אירוע קצת אחרת
ליגת האלופות במועדון הקריוקי PLUG IN בכפר סבא
אוכל מהיר לכל כיס – מאוכל רחוב ועד ביסטרו צרפתי
מסעדות רומנטיות – מביסטרו בגדרה ועד למרתף יין בזכרון
הכל מהכל - מסעדות שוות לכל מצב רוח
מדרום לצפון - מסעדות לכל המשפחה לשבת הקרובה
 מסעדות איטלקיות שתמיד כיף לחזור אליהן
אוכל משובח ואירוח בוטיק במסעדות לאירועים שבמרכז
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר