נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

רשת השיפודיות הוותיקה שיפודי התקוה מפעילה מספר מרשים ביותר של 15 מסעדות (שתיים מתוכן אקספרס. אנו דגמנו את הסניף החדש יחסית בכפר הירוק מול שכונת המשתלה). צבעה של הרשת כתום - בדומה לצבע של קבוצת הכדורגל בני יהודה לה גם מעניקה הרשת חסות, כאשר מקור השניים הן המסעדה והקבוצה בשכונת התקוה. מסתבר שלא מעט דברים טובים יצאו מהשכונה. מה שטוב תמיד במסעדה מזרחית בכלל ובשיפודי התקוה בפרט זו הידיעה - כמעט ולא קיימת חוסר ודאות. במסעדות מזרחיות לרוב לא קיימות הפתעות רבות, לחיוב ולשלילה. ועוד לפני כניסתך למסעדה אתה כבר יכול לשער מה תזמין ומה תקבל ולבסוף תצא מרוצה ושבע עם תמורה הולמת מאוד לתשלום.

שיפודי התקוה סניף הכפר הירוק שוכן ברחוב משה סנה בעיר. הנסיעה למסעדה עוברת דרך כביש מהיר, אך שלט גדול ובולט שניצב בראשה, מורה על הדרך אליה, כך שהסיכוי להתבלבל די קלוש. כמו כן, מסעדה מפתה שכזו על אם הדרך יכולה לסחוף עוברי אורח רבים אליה. כאמור, זו ממוקמת בסמוך לכביש ראשי, אולם אין זכר לשאון המכוניות בתוכה. חנייה קיימת בשפע ובסמוך. המסעדה גדולה מאוד ויכולה להכיל כמות נכבדה של סועדים. בפתחה קשה שלא להבחין באקווריום ענק ומהפנט שלוכד את עיני הבאים בשעריה. באופן כללי, המסעדה נחלקת לשני אזורים עיקריים. חלל מרכזי גדול ומואר שבתוכו שוכן בר גדול ומעברה השני של המסעדה פרושה מרפסת רחבת ידיים שמתאימה לימי קיץ נעימים.

מנה מנצחת

בחרנו בקפידה חמישה שיפודים, מהיותר פופולריים ומומלצים של המסעדה: קבב, אנטרקוט, פרגית, שישליק כבש וכבד אווז. אז כן, האחרון ברשימה הוא תמיד מעדן. הכבד נימוח בפה ברכות מרנינה, כאשר רק השמן הניגר ממנו לבדו יכול לספק את תאוותנו. ועם זאת, הפתעה. דווקא שיפוד אחר יצא בתום הטעימות כשידו על העליונה. הייתה זו הפרגית שהתעלתה לגבהים מרשימים ביותר ואף גברה על הכבד. הפרגית הפכה אמנם שגורה במסעדות ארצנו, והתקשנו להבין תחילה מדוע רשומה המילה: "מומלץ" לידה. הרי מה כבר יכול להיות כל כך מפתיע או שונה בה. התלבטנו אם אכן להזמין אותה, ולבסוף החלטנו, אחי ואני להמר עליה. הרי הסיכוי ליפול אתה קלוש. אלא שלא רק שלא טעינו, אפילו הצלחנו מעל המצופה בבחירה שלנו. הניחוח והטעם היו משובחים להפליא, והסכמנו שמזה זמן רב כבר לא התרגשנו כל כך מפרגית.

עיצוב ואווירה

זו אולי קלישאה, אולם התמונות שנגלות כמעט תמיד במסעדות מזרחיות הם לרוב של כדורגלנים וזמרים, בדרך כלל מהז'אנר הים-תיכוני, מצולמים מחובקים עם מי מאנשי המסעדה. תמונות כאלו מעטרות עד היום לא מעט מסעדות מזרחיות, אלא שבשיפודי התקוה סניף הכפר הירוק אין להן זכר. זו אולי לא טרגדיה למי שכן אוהב תמונות שכאלה, אבל בוודאי פלוס גדול לאלה שכבר מאסו בהן. העיצוב והאווירה במסעדה שונים בצורה ניכרת ממסעדות מזרחיות רבות מוכרות. הדבר מורגש היטב גם באופן ההגשה. סממן נוסף לבידול מהמסעדות המזרחיות הקלאסיות שמגישות את הפיתות העיראקיות המסורתיות, הינה הפוקצ'ה המצוינת שמוגשת בתחילת הארוחה.

שווה במיוחד

במסעדה תוכלו כמובן להרכיב ארוחה כראות עיניכם אך היא גם מציעה שלושה דילים קוסמים בשלושה גדלים שונים, שיכולים להוות פיתרון מצוין לשני סועדים לפחות (אם לא לכמות גדולה יותר). הדילים נבדלים כמובן במחיר ובהיצע. מבחינת הפתיחים (סלטי הבית בליווי לאפה חמה מהטאבון) והתוספות (מג'דרה/ תפוחי אדמה/ צ'יפס/ סלט ירקות) אין הגבלה, כאשר ההבדלים טמונים בסוג של מנת הבשרים. הדיל הזול ביותר מתומחר בעלות של 69 ₪, הבינוני ב-89 ₪ והגדול ביותר מסתכם ב-125 ₪. כאמור יכול להספיק ליותר משני פיות רעבים.

החדשות הטובות הן שמהשבוע הקרוב המסעדה תהיה פתוחה גם בשבתות!

חשבון בבקשה

קרנבל סלטי הבית - 22 ₪

צ'יפס - 20 ₪

שיפוד פרגית - 29 ₪

שיפוד קבב - 29 ₪

שיפוד אנטרקוט - 36 ₪

שיפוד שישליק כבש - 36 ₪

שיפוד כבד אווז - 56 ש"ח

2 קוקה קולה - 24 ₪

טרפלס שוקולד - 20 ₪

2 תה עם נענע - 16 ₪

סך הכל - 288 ₪.

 

* מדור פרסומי. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
התרגיל של הגיל
הקנקן של FISH
בת-ים שלא הכרתם
בהרצליה על המים
לוקחת אליפות
כמו ספידי גונזלס
בפטרה התנהג כלבנוני
השרון שטרם חוויתם
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה