נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הו, אמריקה

אני מכירה את השם מייק'ס פלייס כבר זמן רב, אבל עד שלא הגעתי למקום, לא הבנתי עד הסוף את הרעיון שעומד מאחוריו – אמריקה, לגמרי אמריקה. ולכן, מיד כשקלטתי לאן הגעתי הרגשתי שמציפים אותי גלים של אושר, מלווים מיד בכאלה של געגוע עז. העברתי כמה חודשים טובים בארה"ב, ועל אף שיש שיטענו שאל לי להתגאות בכך, אני מרגישה מאד מחוברת לתרבות האמריקאית. לא חשבתי אף פעם לחפש בארץ התגלמות כזו נאמנה למקור של בר אמריקאי, כך שההפתעה היתה נעימה במיוחד עבורי. גם ס' המשעשעת, אזרחית קנדית ממש עד לאחרונה (וישראלית-קנדית החל מלפני חודשיים, כל הכבוד!), נהנתה מאד לחוות קצת טעם של בית. עם זאת, חשוב לציין שהאותנטיות אינה טוטאלית. לא באמת שכחנו איפה אנחנו נמצאות, אבל זה בסדר, אם הייתי רוצה להיות באמריקה, כנראה שהייתי באמריקה. 

עוד קצת אמריקנה

כל מי שצפה מתישהו בסדרת נעורים אמריקאית יידע למה לצפות מבחינת העיצוב והאווירה. ראשית, ספורט, ספורט ועוד קצת ספורט נשקף משלל מסכי הטלוויזיה שמציפים את המקום. שנית, צוות המלצרים, או לפחות השפה והמבטא שלהם על טהרת יוצאי צפון אמריקה. שלישית (אם לא התבלבלתי בספירה), קנקני הבירה לא חדלים מלהתמלא, והתפריט יכול היה להישתל בכל אחד מהברים הרבים שפקדתי בביקוריי בארה"ב, בלי שאף אחד לא היה שם לב. אם כי סביר להניח שהמבקרים היו תוהים מה זה Maccabi. 

לא זכרתי שהאוכל האמריקאי כל כך טעים

כמקובל במוסדות שכאלה, התפריט עשיר. לא שיערתי לעצמי עד כמה הנוסטלגיה תעורר בס' ובי גם תיאבון, כך שעד שהצלחנו להחליט מה בא לנו לאכול, היינו כבר ממש רעבות. יריית הפתיחה היתה מנה טעימה וממכרת של שלוש מיני קסאדיות (25 ₪) – טורטיות ממולאות בגבינה צהובה, רוטב פאהיטה וממרח שעועית. ניסינו לעמוד בפיתוי, אבל לא הצלחנו, וזללנו גם מנה של צ'יפס עם גבינה צהובה וקוביות בייקון (40 ₪). הפורק צ'ופס (64 ₪ ל-250 גר') שבחרנו למנה עיקרית היה עסיסי וטעים, אבל ההצלחה המפתיעה של הערב היתה מנת הפאהיטה עם אנגוס סטייק (65 ₪ ל-4 טורטיות, תוספות ונתח של 200 גר'). הסטייק היה משובח, ויחד עם הבצל והפלפלים המטוגנים עליהם הוא היה מונח, מדובר היה במנה שאשמח לאכול שוב, ובקרוב. 

דיל

נדמה שבמייק'ס פלייס רק מחפשים סיבות לחגוג. כל יום יש Happy Hour בין 15:00-20:00 במסגרתה מציעים מחירים ידידותיים במיוחד למבחר משקאות, בימי שני נותנים קוקטייל מאי-תאי על חשבון הבית לכל מי שמזמין מנה עיקרית, בימי שלישי מציעים טאקו ומרגריטה ב-35 ₪, והערב החביב עלי, Ladies’ Night, נחגג בערבי רביעי ומשמעו שלל קוקטיילים ובירות ב-20 ₪. הצעות משתלמות בהחלט. 

איזה דרינק תרצו?

מאחר שהזדמנו למקום ביום רביעי, ויותר מכך, מכיוון שאני ליידי, חשתי שזו חובתי לדגום את תפריט ה-Ladies’ night. בחרתי בקוסמופוליטן אוכמניות (20 ₪), שגרם לי להרגיש שחזרתי בזמן לאייטיז, רק עם טעם טוב יותר בבגדים ובמוזיקה. ס' בחרה גם כן בנתיב הנוסטלגי, ולגמה בהנאה מרובה סקס-און-דה-ביץ' (36 ₪). כבר אין הרבה מקומות שמציעים מבחר כל כך רחב של קוקטיילים קלאסיים, כך שזה בהחלט עוד אחד מהמאפיינים הייחודיים של המקום. 

לא רק לאמריקאים

אין ספק שסניפי מייק'ס פלייס (הפזורים בתל אביב, ירושלים, הרצליה ובקרוב גם באילת) הם אבן שואבת לתיירים, עולים וקבוצות של "תגלית". אבל המקום קורץ גם לישראלים. חלקם רוצים לטעום קצת אמריקה, וחלקם פשוט מחפשים מקום עם אווירה שמחה, אוכל טעים ושתייה מרובה. כתוצאה מכך, קהל האורחים במייק'ס פלייס הוא מגוון במיוחד. בשורה התחתונה, אסכם את הביקור במייק'ס פלייס באופן הבא, ואתם מוזמנים לצטט אותי - "נתתי קפיצה קטנה לחו"ל, תעירו אותי מחר בבוקר, ובחייאת, אל תעשו כל כך הרבה רעש, כואב לי הראש".  

חשבון בבקשה:

מיני קסאדיות - 25 ₪

צ'יפס עם גבינה צהובה וקוביות בייקון - 40 ₪

פורק צ'ופס 250 גר' - 64 ₪

פאהיטאס עם אנגוס סטייק – 65 ₪

קוסמופוליטן אוכמניות - 20 ₪

סקס-און-דה-ביץ' - 36 ₪

מים מינרליים – 10 ₪ 

סה"כ – 260 ₪

 

*כתבה פירסומית. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה