נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מיפו לנמל

כל סיפור שמתחיל עם דייג (בים), אמא של דייג (במטבח) ויפו של לפני 40 שנים – מיד כובש את ליבי. למעשה, כמה ממסעדות הדגים הטובות ביותר בארץ מבוססות על אותו סיפור ואותו ניצוץ, גם אם את "יפו" לעיתים מחליפות חיפה, אשדוד, עתלית או אילת. אחת מהמסעדות הללו היא הסוכה הלבנה ואת הסיפור שלה גיליתי באיחור של כמה עשרות שנים. על כך נאמר: מוטב מאוחר מאשר אף פעם.

מציל, אוהב דגים?


עד 2006 ישבה הסוכה הלבנה בפאתי מדרון ביפו, על פני שטח רחב הצופה לים, שם ישבו הסועדים תחת סוכה לבנה (כמובן) וסכך כפות תמרים, וסעדו ליבם כטוב מתנובת הים. הרעיון המקורי היה של מציל יפואי, שהיה יורד בסוף יום עבודה עם הדייגים ודג להנאתו. את השלל היומי היה מחזיר הביתה אל אמא, שהצליחה לעשות קסמים – מכל דג שנקרה בדרכה. עם הזמן, הבשורה עשתה לה כנפיים (או סנפירים) ועשרות תיירים, שגרירים, דיפלומטים ואפילו פוליטיקאים (עד היום המקום מחזיק את השולחן הקבוע של לאה ויצחק רבין) החלו פוקדים את הסוכה. מאז עברו בנמל הרבה לוקוסים ואת הסוכה החל לנהל בחור יפואי בשם עובדיה, שקיבל לידיו את המסעדה והפך אותה ממוסד לשם נרדף לאיכות מן הים. גם הנסיכה ואנוכי פגשנו בעובדיה בביקורנו בסוכה הלבנה, אבל המשפט הזה נכון לגבי כל סועד וסועדת שביקרו במקום, שכן עובדיה עד יום, מקפיד לעבור בכל השולחנות (ומדובר בהמון שולחנות), לברך ולוודא מה שלום אורחיו. וזה רק חלק מהקסם שבו נתקלנו כשהתיישבנו בהיכל הגדול שבנמל תל אביב, בערב חמישי האחרון.

"רעבים?"


אני לא יודע אם אייזיק, המלצר שלנו שואל כל שולחן הנופל לחיקו את השאלה הזו, אבל זו שאלת מפתח. שכן, רגע לאחר שענינו בחיוב, אייזיק חזר אלינו, והפיל לחיקינו שלל סלטים נהדרים (33 ₪ ללא מנה עיקרית, ללא חיוב בהזמנת מנה עיקרית). כל מה שדגמנו היה טרי, איכותי ומדויק. אציין במיוחד את הסלט הטורקי, סלט האבוקדו, חמוצים תוצרת בית, החציל היווני, סלט הסלק, והטאבולה המעולה. תוסיפו לכל אלו את הפיתות החמות הנאפות במקום, עטורות השום, זעתר ושמן הזית, ואני חושב שכבר הגענו לחצי מיכולת הקיבול שלנו לאותו ערב. אבל כמובן, שבשלב הזה, נהוג להסתכל על חצי הקיבה הריקה. לכן המשכנו לעוד כמה מהראשונות: קרפצ'יו סלמון מפתיע מאוד (49 ₪) . מפתיע, משום הסוכה הלבנה מיטיבה להלך על החבל הדק הזה שבין מסעדת דגים יוקרתית לבין מסעדת דייגים עממית, ואת שניהם היא עושה בהצלחה. הנסיכה התעקשה על קוביות גבינת חלומי מטוגנת (49 ₪) שהיו עבות, חמות, פריכות מבחוץ ונמסות מבפנים – ועל פי הבעתה בכל ביס – אני מניח שלשם כיוונו. המנה הנבחרת מבין הראשונות הייתה מנת פטריות היער והשמפיניון המוקפצות באגוזים ורוטב סויה (49 ₪ ) שהתגלתה כמופלאה: הפטריות היו בשרניות וטריות, הסויה הייתה עדינה ולא אגרסיבית (כדרכה של סויה) והאגוזים השלימו את כל מנת "היבשה" הזו. אחרי היבשה, הגיע הזמן לעבור לים.

המנה המנצחת


לקח לי קצת זמן לנווט עם הנסיכה בין התפריט העשיר של הסוכה, אך בסוף צמצמנו את הבחירה לשתי מנות (שזכו לאישור מאייזיק המלצר). הראשונה, 'טאפאס שרימפס' (129 ₪) מורכבת למעשה מארבע מנות שונות של שרימפס בארבעה נוסחים שונים והיא קודם ניצחון קונספטואלי, במיוחד לזוג כמונו שמתקשים לבחור. הקערה הראשונה הייתה שרימפס מטוגן, לצד רוטב איולי. פשוט וקלאסי. השנייה הייתה מנת שרימפס בחמאה ושום, שהיא כמעט תמיד הבחירה שלי במסעדות. הצלחת ממשיכה עם שרימפס שמנת ואגוזים שגם גנבה את ההצגה מאחיותיה ואחרונה וחביבה מאוד – שרימפס בנוסח פרובנסל. את החגיגה הזו ליווה בבקבוק אישי של גמלא שרדונה (56 ₪) צונן. ובדיוק כשרשמתי לעצמי בראש את המילים "מנה מנצחת" והתכוונתי לטאפאס, הגיעה המלכה האמיתית של הערב (תסלח לי הנסיכה): פילה לברק מעוטר במחרוזת שרימפס, על תפוחי אדמה אפויים, טובלים בשמנת פטריות ונגיעות אבוקדו (119 ₪). לרב, אני טיפוס של פירות ים יותר משאני טיפוס של דגים, אבל הפילה הזה היה כה עסיסי ומלא בטעמים, שכמעט ושכחתי שמעליו נחים להם עוד שרימפס יפים, שרק מחכים לי. הרוטב גם כאן, הוא עדין ולא משתלט, ונגיעות האבוקדו ברוטב, הן הברקה שלא ראיתי בשום מקום אחר. עם תום המנה, אני התפניתי לסיגריה וכשחזרתי – חיכתה לי צלחת קרם ברולה ריקה (33 ₪). הנסיכה טענה בתוקף (הסוכר החום על שפתיה עדיין) שהיא הגיעה ריקה, אבל אני עדיין חושד...

שירת הים


מקום ענק כמו הסוכה הלבנה, מצליח להאכיל מאות סועדים מדי יום, אלפים בסופי שבוע, ואף לארח אירועים משלו (עד 100 מקומות באירוע) ועדין לשמור על איכות בלתי מתפשרת בכל מנה שיוצאת מהמטבח. תוסיפו את היחס האישי והשירות המקצועי של צוות המקום הוותיק, את העיצוב המושקע, ואני מבין לחלוטין מדוע זוגות ומשפחות ואפילו תיירים ממשיכים לחזור לסוכה פעם אחר פעם. אנחנו כבר מתכננים לחזור. 

חשבון בבקשה


סלטים (ללא חיוב בהזמנת מנה עיקרית)
קרפצ'יו סלמון (49 ₪)
גבינת חלומי (49 ₪)
פטריות יער ושמפיניון (49 ₪)
בקבוק אישי גמלא שרדונה (56 ₪)
טאפאס שרימפס (129 ₪)
פילה לברק בציפוי שרימפס (119 ₪)
קרם ברולה (33 ₪)

סה"כ : 484 ₪   

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יחי ההרגלים הטובים
הפתעה איטלקית בת"א
מתנת יום הולדת
קיץ במקסיקו
הסוד ללבה של נערה
על ג'ויה ושמחות אחרות
טאפאס בנוסח פליקנו
פריים יוצאת מהמסגרת
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה