נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עניין של מסורת


כשאתה מגרד את העשור הרביעי בחייך, אתה מגלה שלמרות שבליבך אתה עדיין מרגיש כנער ספונטני ובלתי ניתן לחיזוי – אתה למעשה אדם של הרגלים. חלק מההרגלים הללו – הם הרגלי מסעדות. עם התאום השמן שלי, אני נוהג לחפש אחר ההמבורגר המושלם. עם הקוצ'יני לדוגמה, אני תמיד אנסה מקום חדש שהרגע נפתח וגם אם נתאכזב, עדיין נחוש את הסיפוק שבכיבוש יעד נוסף. עם הנסיכה לעומת זאת, אני אוכל על בסיס שבועי, אך גם כאן מצאתי דפוס: מסעדות דגים ופירות –ים. את התובנה הזו השגתי בשבוע שעבר, עת יצאנו ממסעדת 'דגים 206', וההוכחה הגיעה לא הרבה זמן אחר כך, כשהתבוננתי בתמונות מהשנה האחרונה בהן אנו מחייכים או מתנשקים (כן, אנחנו מהזוגות המגעילים האלו...) מעל פילה דג כלשהו / פיש & צ'יפס / צלחת שרימפס / קדירת פירות- ים / כל התשובות נכונות.

206 של מעלה


אני מניח שכל מי שמכיר את מסעדת 206 בשרים, אחותה הגדולה של 206 דגים, ופוגש לראשונה באחות הקטנה – המום באותה מידה. המום, משום שלמעט הבעלים, המספר בחזית והבניין המשותף, מדובר בשתי חיות שונות לחלוטין: האחת היא מוסד בשרים וותיק, יציב ועממי בעל היסטוריה ענפה וקשר הדוק לספורט, בעוד השנייה היא אחת ממסעדות הדגים המוקפדות בתל אביב, ומגישה מזה 20 שנים מנות מורכבות ומעניינות המשתנות בהתאם לעונה. מי שאחראי לתפריט המסעדה (ולחלק ניכר מהצלחתה) הוא השף איציק הראל, שמצליח כבר 11 שנים לספק קהל סועדים נאמן, אך עדיין לסקרן לקוחות חדשים עם הקפדה על רעננות בתפריט הוותיק.


נס הלחם והדגים
 
מלצרית נחמדה מאוד הגישה לנו תפריטים ובמקביל צלחת לחם, זיתים (נהדרים) וקערית חמאה.
כבר כיף לנו. בקבוק זוגי של שרדונה גמלא (65 ₪) לחיים, ואנחנו מוכנים להתחיל.
משום שזה ביקורה הראשון של הנסיכה ב-206 דגים, חשבתי להרשים אותה ולהזמין עבור שנינו. אבל לה ולמצרית היו תכניות אחרות; מהראשונות, הנסיכה מיד בחרה בשיפודי סקאלופ ופרשוטו (48 ₪) ובעקבות המלצת המלצרית – הזמנו מהמיוחדים את הקלמארי היווני (62 ₪) לא היה לי זמן להתאכזב שלא ניתנה לי זכות בחירה בהזמנה, משום שהאוכל כבר הגיע והוא היה טעים אפילו יותר משהוא היה יפה: השיפודים נראו כמו סוכריות על מקל למבוגרים, והוגשו על מצע עלים, פלחי תפוחים אגוזים וקרעי פרמז'ן. אפילו הנסיכה, שלרב אינה חובבת מנות ים-יבשה, רבה איתי על השיפוד האחרון. הספיישל קלמארי היווני, התגלה אף הוא כניצחון ים תיכוני קטן, בצלחת ארוכה שהכילה טבעות קלמארי על הפלנצ'ה, לצד לבנה עזה, קישואים מוקפצים, פלפל שושקה צלוי וזיתי קלמטה. אם זו מנה טיפוסית ביוון, אני יודע לאן נטוס הקיץ...

המנה המנצחת


יש פעמים שבהן אני מנסה תוך כדי הארוחה לדרג את המנה המנצחת ואני מוצא את עצמי מתווכח עם עצמי ארוכות. ב-206 דגים המאבק היה גדול, עד שטעמתי את פילה המוסר. נחזור אחורה: לעיקרית, אני בכלל הזמנתי פנשה פירות ים בציר סרטנים (98 ₪) ונהניתי נורא לדוג לי ראשי וגופי קלמארי, לשלות שרימפס שמנמנים, להפריד מולים מקונכיותיהם ולפרק בשיטתיות את הסרטן שבקערתי. הייתי  מאושר בחלקי, עד שהגיעו הדיווחים מצידו השני של השולחן: הנסיכה, ניצבה מעל צלחת מלבנית וארוכה ועליה פולנטה חמה מעוטרת ביצה עלומה ולצידה, פילה מוסר ים שנח על גבעולי אספרגוס צלויים ומעל כל אלו - רוטב הולנדייז. (160 ₪ בספיישל). כשהחלו קריאות ההתפעלות והמהומי האושר, כבר לא יכולתי להתעלם.


נתתי ביס בפילה הדג, ועוד מזלג אחד לביס של פולנטה וביצה עלומה – והבנתי למה היא מתכוונת כשהיא אומרת: "ממממממ...." בהזדמנות אספר לכם גם על האספרגוס הפריך, הפולנטה המעולה והביצה העלומה (הו, הביצה העלומה...). כל המנות עד כה היו נפלאות, אבל כמו שאומרים: מנצחת – יש אחת. (והלוואי שהיא תיכנס לתפריט הקבוע ולא רק בתפריט המיוחדים)

ערב קבוע וחד פעמי


כמיטב המסורת בהזמנת המנות הראשונות והעיקריות, גם בגזרת הקינוחים החלטנו לבחור בקינוח אחד וותיק ובאחד שבא להתארח במיוחדים. ושכאני אומר "בחרנו", אני לא מכליל את עצמי.
מיד לאחר שעשינו "לחיים" עם צ'ייסר של וודקה פרמיום חדשה –אבסלוט אליקס  (63 ₪ למנה) הגיעו האחרונות: ראשון בקינוחים היה הטירמיסו (40 ₪) שהפתיע גם באיכותו (טוב יותר מרב הטירמיסו שאכלנו במסעדות איטלקיות בארץ) וגם בגודלו. הכל בו היה במידה המדויקת – בדיוק מספיק קקאו, קרם המסקרפונה מתוק וקציפתי ובישקוטי רך, אך עדיין נותן פייט לכפית. מהמיוחדים, טעמנו (נו טוב, סיימנו...) מרקיז שוקולד, וויסקי ושקדים (45 ₪) שהגיע בליווי עוגיית פלורנטין ותות שדה טרי. הקינוח המיוחד שלח אותנו שמחים, מרוצים ועייפים הביתה – לחלום על מסיבות הפורים שהיינו יכולים ללכת אליהן באותו הערב. אבל מסיבות זה לא הקטע שלנו - אנחנו בעניין של מסעדות דגים.

חשבון בבקשה

פתיח: לחם, זיתים וחמאה – ללא תשלום
שיפודי סקאלופ ופרשוטו – 48 ₪
קלמארי יווני – 62 ₪    
בקבוק שרדונה גמלא זוגי – 65 ₪
פנשה פירות ים – 98 ₪
ספיישל פילה מוסר ים – 160 ₪   
טירמיסו – 40 ₪
ספיישל מרקיז שוקולד -45 ₪
סה"כ: 518 ₪  

*כתבה פרסומית.   

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יחי ההרגלים הטובים
הפתעה איטלקית בת"א
מתנת יום הולדת
קיץ במקסיקו
הסוד ללבה של נערה
על ג'ויה ושמחות אחרות
טאפאס בנוסח פליקנו
פריים יוצאת מהמסגרת
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה