נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

מסעדת בליני שוכנת במבנה בן 120 שנה ברחבת סוזן דלל היפה והפתוחה. כמובלעת טוסקנית בליבה של תל אביב היא מקבלת את פניך באורותיה הקטנים, כסאות העץ הישנים, מרצפות האבן הרחבות והמפות המשובצות המונחות על מרפסותיה המזמינות. כבר עתה, עם כניסתנו נדמה שאנו במקום אחר, הרחק מהצפיפות והכאוס הישראלים, קרוב יותר ללב. בארץ ישנן מספר לא מבוטל של מסעדות איטלקיות מאסכולות שונות. בליני, המככבת ביניהן כבר 18 שנה מתבדלת מהן בכך שמעניקה לאורחיה לצד התחושה כי הגיעו הביתה, גם את המטבח האיטלקי הקלאסי במלוא מובן המילה, מבלי להתחנף לבלוטות הטעם הישראליות. 

פתיחה

על השולחן שמן זית ובלסמי המתערבבים להם יחדיו ומכינים את הקרקע ללחם הבית - לחם בירה הנאפה מדי יום במקום עם שלושה מרכיבים שונים: זיתים שחורים, עגבניות מיובשות ועשבי תיבול. לצידו מוגש יין הבית לבחירה: אדום/ לבן - סוואבה (94 ₪) יין לבן, קליל ונהדר של יקב אלגריני. ממש כמו שכל משפחה איטלקית מקבלת את פני אורחיה, עם יין ולחם טוב המיוצרים במקום וחיבוק חמים הפותחים אירוח כיד המלך.  

השראה

עד מהרה קוקטייל בליני בצבע אפרסק (נקטר אפרסק קפוא, יין נתזים, רום ויין אדום) מוגש לשולחננו. הקוקטייל ממנו שאבה מסעדת בליני את ההשראה לשמה, נוצר בהשראת גוון העור האפרסקי של נערה טובת מראה שמוסגרה בציור של הצייר האיטלקי בליני אשר היה תלוי זמן רב מול עיניו של ברמן מסוים אי שם בבר ידוע באיטליה. הרבה השראה יש בערב הזה וכהמשך ישיר מספר לנו שף אמיר שולר, האמון על המטבח האיטלקי של בליני על תפריט הקונספט החדש שיצר בהשראת פרחים. מקורות ההשראה עליהם הוא גדל דרך אגב הם אבא שלו, שכל ארוחה אצלו היא משתה שאינו נגמר. גם אמיר עצמו מאמין שארוחה נועדה להעביר אותך חוויה שחשבו בה על כל ביס שיעבור בך והוא מעניק לנו ארוחה המתובלת בסיפורים על מסעות חיפוש אחר כמהין ועל אמנות הכנת הטורטליני (מסבתא ונכדה איטלקיות במשך יום שלם בכפר איטלקי נידח) בזמן שטעמים ומילים יפהפיות כמו: פרמזן, פסטה, טורטליני, גורגונזולה, מוצרלה וכמהין מתגלגלות על הלשון. שף אמיר שולר מאמין בארוחה שמעבירה אותך חוויה אשר חשבו בה על כל ביס שיעבור בך במהלכה וזו בדיוק הארוחה לה זכינו. 

אביב איטלקי או פרחי הטוב

אנו פותחים אותה עם שתי מנות מומלצות מתפריט האביב החדש אשר נוצר בהשראת פרחים: 'טורטליני פונגי' - טורטליני במילוי ריקוטה וסלסה של פטריות כמהין ברוטב מרסלה ופטריות פורטובלו (52 ₪) ו'קוקי די פארמה' - קוקי סאן ז'אק על הגריל עטוף בפרושטו ופרחי ציפורן יהודה (52 ₪). הטורטליני בשרניים ונהדרים, הריקוטה נמסה בפה והרוטב העוטף אותם משגע. המנה השנייה צבעונית ועזת טעם: פרושוטו דומיננטי עוטף ומשתלט על הקוקי סאן ז'אק העדינים אבל עושה זאת בצורה כל-כך טעימה עד שהדבר האחרון שניתן לעשות זה להתנגד, כדורי המלון מאפסים את הטעמים בפה והפרחים האכילים מעניקים לחוויה טוויסט אביבי. לצד שתי מנות נהדרות אלו מונחת גם מנה קלאסית של סלט קפרזה (49 ₪) מרענן - שתי שכבות של עגבניות ומוצרלה, בזיליקום טרי טרי אשר העניק לנו אתנחתא פשוטה. 

חלק מסוד הקסם של המטבח האיטלקי טמון בטריות המרכיבים ובבליני מעניקים דגש רב לאיכות של חומרי גלם המיובאים מאיטליה ולטריות המרכיבים. מדי יום מגיעה למקום סחורה חדשה, מדי יום מכינים מחדש את הצירים, אופים לחמים ומכינים את מרכיבי המנות מחדש. 

לעיקריות המליץ לנו השף על קדירת פירות ים (96 ₪) ועל סלטינבוקה (114 ₪). הקדירה הלוהטת הייתה מצוינת והכילה: קלמרי עבים וטובים, שרימפס כתומים, תמנונים קטנים ומולים טריים. משמעות המילה סלטינבוקה באיטלקית היא 'קופץ לפה', המשמעות שלה בפועל היא התפוצצות בחיך! זוהי מנה מלהיבה המכילה אסקלופ עגל מגולגל עם פרושוטו וגבינת מוצרלה ברוטב גראפה, חומץ בלסמי ודבש. מנה רומנטית ומרגשת המותירה אותך מסופק לחלוטין.   

סיום מתוק

ברגע זה הגיעה העת להכיר את פרי כשרונו של נועם פולנסקי, השף קונדיטור של בליני היוצר את כל הקינוחים במקום. על השולחן: באצ'י (38 ₪) - שוקולד קראנץ', מוס פרלין, מוס שוקולד עטוף בגנאש ומעל – מקרון. קינוח שוקולדי מענג משכבה לשכבה. לצדו סברינה (38 ₪) המבושלת ברום. מעליה דובדבן, מתחתיו מסקרפונה פיסטוק ובתוכה קונפיטורת תות. הסברינה מוגשת לצד פירות יער טריים ואין דרך מתוקה מזו להיפרד מחוויה איטלקית. 

הכרעת הפמיליה

שנייה לפני שאנו חוזרים לחיינו מוגשת לשולחן סמבוקה (29 ₪) בוערת באש כחולה.האגדה מספרת שבימים עברו, בכפרים נידחים בטוסקנה, כאשר בחורה צעירה הייתה רוצה לקבל את אישור הוריה להינשא לבחיר ליבה היא הייתה מזמינה אותו לסעודה בביתה והם היו ממטירים עליו שאלות כמיטב המסורת. בתום סעודה איטלקית בת כמה שעות, המאמא האיטלקיה הייתה מוציאה לכולם סמבוקה (אניס, מעט אספרסו ופולי קפה המוגשים באש כחולה) ורק לבחור המיועד הייתה מניחה בפנים גם כמה פולי קפה. פולי הקפה ייצגו את מחשבותיה של האמא על הבחור: 1 = "אינך ראוי", 2 = "לא נורא, אבל גם לא להיט (נדרשת עוד ארוחה לבדוק יותר לעומק)", 3 = "אנו מוכנים לקבל אותך לפמילייה! אתה בשר מבשרנו". לאחר סעודה מענגת חושים בחיקה של בליני, שלושת פולי הקפה נצנצו במעלה הסמבוקה. 

חשבון בבקשה:

יין הבית סוואבה - 94 ₪

טורטליני פונגי - 52 ₪

סלט קפרזה - 49 ₪

קוקי די פארמה - 52 ₪

קדירת פירות ים - 96 ₪

סלטינבוקה - 114 ₪

באצ'י - 38 ₪

סברינה - 34 ₪

סמבוקה - 29 ₪ x2 = 58 ₪

סך הכל: 587 ₪ לזוג, לא כולל טיפ.

 

*כתבה פרסומית 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מספר מזל
מספר מזל
רומא בתל אביב
החיים מתחילים ב-90
ג'ויה אהובתי
על דגים ותובנות קיציות
לראות מגבהים אחרים
דייגים בלב ובנשמה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה