נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מכירים את המושג דיאטת אחרי החגים? לא פעם מצאתי את עצמי מתחייב להתחיל בדיאטה אחרי החגים (כנראה סוג של הבטחת חובה שכולנו נושאים איתנו) ולא שאני צריך, אבל לפעמים (ורק לפעמים) גם אני משתכנע שאולי כדאי לשים לב למשקל, לבריאות ולכל הדברים הבריאים שהדודות הטובות דואגות להזכיר לנו, או לפחות להיות חלק מהעדר. (גילוי נאות: גובהו של כותב שורות אלו 1.90 מ' ומשקלו כ- 80 קילו בלבד וכן, קינאה תגרום לכם להזדקן מהר יותר).

מזל שיש את החגים ובעיקר את חופשות החגים שאיך שלא תסובבו את זה מדובר בחופש הגדול של המבוגרים. הזדמנות טובה לטייל, לבקר, לארח ולהתארח ובעיקר לאכול, דבר שהופך את הלו"ז הרגיל שלנו לסנכרון בין ארוחות והמנגלים. כך קרה שבאופן ספונטני הצפנו לקריית ביאליק ועל הדרך בחרנו לבקר במסעדת שף – גורמה ביתית הנמצאת בכניסה לעיר. כנסו, שקט בפנים!

אתם עוד פה?
עם הכניסה למסעדה קיבלה אותנו מארחת חיננית שתוך כדי שיחה גילינו שאנו בני אותה עיר לשעבר. הדלת נסגרה ורעש הכביש בחוץ נותר רק כזיכרון. אולי בגלל העיצוב או אולי בזכות האווירה שהמקום משרה, ההרגשה היא לחלוטין שהגענו הביתה. 

התיישבנו והמלצרית הגיעה עם הגימיק החדש - לוח מחיק (מקורי ומשעשע) בגודל חצי מגובהה והקריאה את מנות הספיישל. בלי לחשוב פעמיים בחרתי מהתפריט (שלמרבה ההפתעה גם כן הוצב על גבי לוח מחיק) בתבשיל האוסובוקו לצד קוסקוס (119 ₪) כי אם כבר בית אז עד הסוף. חברי המתלווה בחר ב-400 גרם אנטריקוט פידלוט (דרך שבה גדלים העגלים כשהם אוכלים רק עשב אורגני, פינוק! 149 ₪) ולטעם עוד נגיע בהמשך. שתי כוסות לוריא רוסו מיקב כרמי יוסף (42 ₪ לכוס) מגיעות לשולחננו יחד עם לחם הבית או ליתר דיוק פרנה בליווי סלט סלק אדום מרוקאי וסלט חצילים והנה מתחיל לו ערב קולינרי ביתי.

פותחים שולחן
לראשונות בחרנו מהתפריט את שתי מנות הספיישל של המקום - נתח כבד אווז בקונפיטורת העונה (אנחנו נהננו מתמרים) מוגש על מצע וופל בלגי (89 ₪) כזה שלא הכרנו מעולם והצדיק כל קילומטר של נסיעה ממרכז הארץ לצפון. לצד כבד האווז הגיעו גם ארבע גלילי סינטה (49 ₪) שגולגלו כשבתוכן עלה חסה על מצע איולי וחרדל דיז'ון. כמו המראה המאוד מיוחד שייצג אותם כך גם היה טעמם כשהסינטה הייתה עשויה במידה הנכונה וטעם האיולי רק הוסיף או יותר נכון השלים את השילוב.

בין לבין מלהטט לו שוקי (שוקה) השף והבעלים בין אורחי המסעדה ומפלרטט לו באותה אומנות כמו זו שבבישול. את סיפור המקום שמענו דווקא מאביו שנכח במקום וגילינו כי מעוזה המקורי של המסעדה בעיר הולדתם הוקם לאחר מסע ארוך שכלל חיבור בין שוקי (או שוקה כפי שקראה לו סבתו) למטבח אמו מצד אחד ומטבחי מלונות ואוניות נוסעים מצד שני. את תעודת השף הרשמית קיבל כבר בגיל 23 (צעיר לכל הדעות) ובאמת בכל מנה מרגישים את הנגיעות הביתיות לצד טוויסטה גורמה המוקפד בטעם כמו במראה.

עיקר העניין
העיקריות הגיעו. צורת ההגשה של האוסובוקו לרגע השכיחו מאיתנו את העובדה שאנו בצפון ולא בבירת מסעדות השף למיניהן במדינת תל אביב. עבור תושבי חיפה והקריות זהו לא מראה טריוויאלי וזו הבשורה שהביא עמו שוקה. מלבד שירותי המסעדה מספק שוקה שירותי קייטרינג יוקרתיים במחירים שווים. שנה וחצי פתוחה המסעדה וכבר הספיקה לעשות גלים והדים בכל אזור הצפון.

נחזור לעיקריות, תבשיל האוסובוק, נתח ענק שמצריך רעב על כדי לסיימו, היה עשוי בדיוק רב ובעל טעם שמיימי. האנטריקוט שהוגש לצד תפוחי אדמה היה עשוי במידת מדוים מושלמת כאילו עמד שם השף עם שעון שוויצרי ולמרות שתמיד טענתי שלאכול אנטריקוט במסעדה זה בנאלי, הפעם הבעות הפנים של חברי לשולחן גרמו לי להבין שטעיתי.

האיש והאגדה
בדיוק ברגע הנכון יצא לו שוקה לסיבוב בין השולחנות והגיע גם אלינו. גם לנו מגיע פלרטוט מפי האמן היוצר במקום. נקצר ונאמר כי הדיון הסוער שהתרחש שם הסתיים בהזמנה לסעודת הטעימות המתקיימת כמסורת אחת לחודש וכוללת מנות פרי יצירתו המשתנה. ההקפדה על איכות המרכיבים מורגשת ומשיחתנו הבנתי שבמקרה של שוקה להיות נשוי לעבודה זה לא דבר רע כל כך. במקרה הזה מדובר באהבה הדדית.

אחרי ניצול מרבי של כל פינה אפשרית בקיבה הזמנו את סופלההשוקולד שהגיע כמעט מבעבע ואף על פי שהמקום כשר ועל הקינוחים להיות פרווה, סופלה השוקולד הזכיר לנו את הקשר עם אלוהים. עצה מאיתנו - אל תעזבו את המקום עד ששוקי יגיע לשולחנכם, והוא יגיע. משהו בקסמו האישי בשילוב ההיסטוריה האישית עליה גדל מורגשת מרגע הכניסה למסעדה ועד עזיבתה ולא נעים להיפרד אך החזרה וודאית ומתגמלת גם במחיר עשרות קילומטרים. זכרו, אחרי החגים תמיד מתחילים דיאטה אבל עד החגים הבאים יש עוד הרבה זמן.

חשבון בבקשה
כבד אווז על וופל בלגי – 89 ₪
גלילי סינטה  – 49 ₪
אנטריקוט 400 גרם – 149 ₪
תבשיל אוסובוקו – 119 ₪
2 כוסות יין – 84 ₪
סופלה שוקולד – 30 ₪
סה"כ - 475 ₪

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
להתאהב כמו איטלקי
פאר והדר בהוד השרון: מסעדת מדיסון
הכי בית איטלקי: מסעדת גוסטו
האיטלקיה השמחה
NG מציגה: ארוחת פליאו
צ'ק אין של אחרי מלחמה
צ'ק אין של אחרי מלחמה
נשף אבראג'
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה
חלום בנס ציונה