נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שנתיים עברו מאז ביקרתי לאחרונה במסעדת בליני בנווה צדק. באופן די מוזר אני ממעט לחזור למסעדות שאני נהנה בהן. לרוב גובר יצר ההרפתקנות על הרצון לחוויה טובה ובטוחה, ולא פעם שילמתי את מחיר המרדף אחר הריגוש או הטרנד הבא. בליני לעומת זאת, היא הכל מלבד טרנד חולף. היא פה כבר קרוב ל- 20 שנה והיא פה כדי להישאר.

 

כדי שלא ישעמם, בבליני מצאו את הבאלאנס המדויק בין וותק נדיר בתחום הקולינאריה ורצון להיצמד לנוסחה מצליחה, לבין החשק לגוון, לחדש ולהיות יצירתיים. כך נוסד תפריט הצ׳יקטי המיוחד שצורף לתפריט הישן והטוב, שאף מקפיד להתעדכן מדי מספר חודשים. לא ממש טאפאס קטנטנים וגם לא לגמרי ראשונות גדולות, בליני מצליחה לייצר מנות פתיחה לא מחייבות בכמות ובמגוון שיכולות בהחלט להוות אלטרנטיבה ראויה לארוחה קונבנציונאלית של שלוש מנות.

 

בבליני התנהג כאיטלקי

האישה שאיתי ואני הגענו לבליני בערבו של יום קריר באמצע השבוע. המלצת ביניים חשובה: כדי להעצים את החוויה האיטלקית האותנטית שבבליני בהחלט יודעים לספק, השתדלו לכוון את עצמכם לערב קריר - הישיבה במרפסת המקורה המשקיפה על החצר המטופחת של סוזן דלל, כשאנו חוסים בצל תנור החימום שלידנו, ללא ספק מחממת את הלב ואת הבטן עוד לפני הביס הראשון.

 

אל המסע בנבכי הסמטאות הסיציליאניות הפתלתלות שבתפריט הצ׳יקטי, יצאנו עם מדריך צמוד - אלון, מנהל המסעדה. הסבריו המפורטים ובקיאותו יוצאת הדופן במרכיבי כל מנה ומנה הבהירו כי הוא מסוג האנשים שעבר בכל תחנה בשרשרת התפקידים, ממלצר ועד למנהל המוסד הוותיק.

 

כל העולם כולו

פתחנו כאמור במגוון רחב של צ׳יקטים; רביולו במילוי אגסים גורגונזולה ברוטב מרסלה ולימון (32 ₪), סביצ׳ה סלמון עם בצל ירוק, כוסברה וסורבה לימון וכן, אשכרה היה שם סורבה לימון! (42 ₪)

וטורטליני מלא במוצרלה באפלו, אנשובי ועגבניות מיובשות בציר דגים (32 ₪) שאהבנו במיוחד. בנוסף, ביקשנו לטעום את השרימפס בציר סלק על מצע עלי פפרדלה מטוגנים עם איולי (28 ₪)

פולפו, שהוא קלמארי פריך על דפי בטטה איולי ולימון (27 ₪), רצועות פילה סלמון שנכבשו במקום על פרוסת לחם קלויה עם זוקיני אפוי, עלי בייבי ואיולי שמנת (23 ₪), ברוסקטה ברזאולה - רצועות פילה בקר על פרוסת לחם קלויה עם עלי בייבי, וויניגרט, כמהין ופרמז'ן (23 ₪), כרובית מטוגנת ביוגורט (21 ₪) ומרק ארטישוק ירושלמי במחית כמהין (38 ₪) שהיה נדיר באיכותו, אסור להחמיץ.

 

כן, אני יודע שזה יכול להתפרש כאילו מדובר בזוג בהמות מורעבות במיוחד ומשולחות רסן, דבר שבבסיסו יש קצת אמת, אך חדי העין ביניכם וודאי יבחינו כי מדובר בתשעה צ׳יקטים בלבד, שגודלם כזכור בינוני. הגשה מופלאה זו אפשרה לנו לחוות מגוון רחב של טעמים ועם זאת להשאיר בדיוק מקום לעוד עיקרית אחת.

 

אגב, למי שמגיע לבליני עם סף רעב נמוך יותר אמליץ בהחלט להישאר עם הצ׳יקטים בלבד. הכמות שאכלנו מהווה ארוחה מלאה מעל ומעבר לזוג סביר יותר וגרגרן פחות. בהתחשב בכך שבאותו רגע נתון עמדנו על הוצאה של פחות מ- 270 ₪ הרי שמדובר גם בתמורה משתלמת במיוחד.

 

מצטיין השולחן

הצ׳יקטים המצטיינים היו דווקא הברוסקטות, זו עם הסלמון וזו עם הפילה הכבוש. הקונטרסט המובהק בין הפשטות הרעיונית לאיכות הגאונית שבה את ליבנו. הלחם הקלוי שספג לחיקו בהנאה מופגנת את עסיסיות הבשר והדג הרטיט את ליבנו כמו שיר איטלקי בגשם. אם היו מאלצים אותנו לוותר על צ׳יקט אחד היה זה ככל הנראה הסביצ׳ה למרות טריות הדג המורגשת בו, בעיקר עקב חוסר החיבה האישי שלנו לכוסברה שהייתה דומיננטית ביותר במנה.

 

לעיקרית בחרנו יחד, כשאנו מעט מעבר לקיבולת המקסימלית את מנת סלטינבוקה שלמרות שמה המסובך מייצגת מנה נפלאה של סינטה מוצרלה ופרושוטו שמגולגלים בדבש בלסמי וגראפה על מצע תפוח אדמה, פסטה או סלט (118 ₪). איטליה מעולם לא הייתה סקסית ומושכת כפי שהציג אותה שף שולר. חשוב לציין שבגזרת השתייה מחזיקה בליני, כמתחייב על פי הקריטריונים הנהוגים באיטליה, מבחר יינות המכיל לפחות 50% סוגים איטלקיים בעוד 50% הנוספים הם ישראליים בלבד. כמובן שבמקרה שלנו בה איטליה קורצת מכל עבר, בחרנו ביין איטלקי והשקנו לחיים עם בקבוק מבעבע לבן ועדין (150 ₪).

 

חשבון בבקשה

רביולו במילוי אגסים – 32 ₪

סביצה סלמון - 42 ₪

טורטליני בציר דגים – 32 ₪

שרימפס בציר סלק – 28 ₪

פולפו קלמארי פריך - 27 

ברוסקטה פילה בקר - 23 ₪

ברוסקטה סלמון - 23 ₪

כרובית מטוגנת ביוגורט – 21 ₪

מרק ארטישוק ירושלמי - 38 ₪

סלטינבוקה – 118 ₪

יין - 150 ₪


סה״כ  534 ₪. ביחס למגוון, לכמות ולאיכות שקיבלנו הרי שמדובר בתגלית נפלאה לסגור איתה את 2012.

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
כמו בחו"ל: המעדנייה של גולדשטיין
ארוחה קונספטואלית מארץ האגדות
מרגישים בבית בדג על הנחל
מירנצ'ו תסחף אתכם למרכז אמריקה
נוסעים לנס ציונה
יודעת את העבודה
כשזה תופס אותך
ברוב פאר והדר
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה