נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחרוג ממנהגי ואתחיל הפעם דווקא מהסוף. ובכן, השורה התחתונה של מה שאתם עומדים לקרוא היא כזו: "עזבו את כל מה שאתם עושים עכשיו ורוצו לכפר  קרע."  זה נשמע מעט מוזר, אני יודע, אבל למי מכם שיחליט ליישם את ההמלצה שלי מובטחת חוויה חיובית בצורה יוצאת דופן, טעימה בצורה מעוררת השתאות ומשתלמת לכיס בצורה שתגרום לכם, בדיוק כמו שקרה לי, לתהות מתי תקפצו לשם שוב. 

למאותגרים גיאוגרפית אספר כי כפר קרע שוכן 5 דקות מבנימינה או אם תרצו 40 דקות מתל אביב דרך כביש 6. לא בדיוק קפיצה קטנה לעזריאלי, אבל גם לא הרבה יותר אם מתחשבים בפקקים הרגילים בעיר הגדולה. מי שיחליט להיענות להפצרותיי ולהגיע לכפר קרע, חייב לכוון עצמו לחיכאיה, כשקשה להסביר מהי בדיוק חיכאיה - מסעדה? בית? קולנוע? מרכז בילוי אינטימי לכל המשפחה? כנראה שכל אחד ימצא בה בדיוק את מה שהוא אוהב ובכך ייחודה. היפה שלי ואני נסענו, וכפי שהבנתם, מצאנו. ועוד איך מצאנו.

אחת שיש לה הכל
השעה שעת ערב, חיכאיה ממתינה לנו רגועה. סיור במקום לימד אותנו כי חיכאיה יודעת לקבל לחיקה החמים, מגוון גדול של סוגי קהל. החדר האינטימי עם שולחן הסנוקר היוקרתי מכוון לקבוצות חברים, פינת עמדות הפלייסטיישן מכוונת לילדים ואולם הקולנוע הרב מימדי מכוון לכל המשפחה.

התפריט של חיכאיה בניצוחו של שאראף, השף הוותיק ועתיר הניסיון, משקף גם הוא את אותה תפיסת העולם - הכל מהכל. בנקודה זו אני חייב להודות כי חיכאיה ניפצה לי לרסיסים מיתוס עתיק לפיו מוטב להתרחק ממסעדות שבתפריט שלהן אפשר למצוא בשרים, פירות ים, פסטות, פיצות ועוד. המנות שמיד תקראו עליהן גרמו לנו לדמעות אמיתיות של התרגשות בזוית העין ופרץ של צחוק עם קבלת החשבון.

סיפור אמיתי
פתחנו במגוון ראשונות: פטריות ממולאות בארבע סוגי גבינות (גאודה, שמנת, עיזים, ופטה) עם שקדים, פיסטוקים ובוטנים על רוטב פסטו וסויה הדרים (28 ₪), טבולה פיצוחים עם פטרוזיליה, בצל ירוק, נענע, רימון, פיסטוק, שקדים קשיו ובוטנים במיץ לימון ומלח (18 ₪). בנקודה הזו בדיוק שבענו לגמרי. הפטריות, 4 במספר, היו גדולות מאד, לא שמנוניות וטעימות מאד. הטבולה הוגשה בקערה ענקית והייתה לא פחות ממושלמת. הירקות הירוקים היו טריים ולא רטובים מדי מרוטב, כשהרימון החמצמץ מוסיף טוויסט מיוחד לסלט הערבי האותנטי. מנת חובה מושלמת.

מכיוון שכבר בנקודה זו יכולנו לעצור, המשכנו כמובן הלאה ביתר שאת. כך פגשנו על שולחננו קרפצ'יו בקר שנצרב מעט לא לפני שנעטף בקימל, כוסברה ודיז'ון והוגש עם עלים ירוקים בשמן זית ולחם שום (35 ₪. בתרגום לתל אביבית זה היה יוצא 69 ₪, לא כולל הלחם כמובן). עוד בראשונות הגיעו חציל צלוי בגריל וקלוף באמבטיית טחינה לבנונית לבנה וחמוצה, עם פיתה מהטאבון (25 ₪). מה שפירטתי עד לנקודה זו חייב להספיק כדי להשתכנע. טעמתי, אז אני חוזר על זה שוב בביטחון מלא. בשביל הספקנים ביניכם, ורק בשבילם החלטנו היפה ואני, להמשיך לעיקריות. מישהו חייב לעשות את העבודה השחורה לא?

רגע לפני שנגמר
היפה בחרה "סנדביץ'" משני נתחי עגל חלב, במה שלפי העין נראה כמו 250 גרם לפחות, שביניהם חתיכה מכובדת מאד של כבד אווז, לצד פוטטוס ברוטב פלפלת (109 ₪). אני לעומת זאת בחרתי בצלעות הטלה בציפוי פנקו ושורשים ירוקים בחרדל דיז'ון ופרמז'ן, על ראגו עדשים וחצי קישוא ממולא בבורגול וירקות שורש (129 ₪). שתי המנות היו לא פחות ממצוינות. הבשר היה איכותי מאד, התיבול היה עשיר וצבעוני וידי האומן של שף שאראף מאפשרים לכל סועד לטעום בכל ביס, חלקיק מההיסטוריה הקולינארית הבינלאומית העשירה שלו.

החוויה הכוללת בחיכאיה היא סוג של פנטזיה. העיצוב הצבעוני, פינת המשחק לילדים, אולם הקולנוע הייחודי, והמיקום - ברחוב צדדי ושקט בתוך כפר ערבי, כל אלו לא מרמזים או מסבירים כהוא זה על החוויה הקולינארית הנדירה והמשתלמת כל כך שאתם עתידים לחוות.

חשבון בבקשה
פטריות ממולאות - 28 ₪
טבולה - 18 ₪
קרפצ'יו - 35 ₪
חציל קלוי - 35 ₪
סנדביץ' פילה עגל - 109 ₪
צלעות טלה - 129 ₪
קולה ומים מינרלים - 18 ₪
ובסה"כ 372 ₪ לכמות שמספיקה ל- 4 סועדים סבירים וחוויה חוצת גבולות.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
כמו בחו"ל: המעדנייה של גולדשטיין
ארוחה קונספטואלית מארץ האגדות
מרגישים בבית בדג על הנחל
מירנצ'ו תסחף אתכם למרכז אמריקה
נוסעים לנס ציונה
יודעת את העבודה
כשזה תופס אותך
ברוב פאר והדר
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה