נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הצבא צועד על קיבתו
לרס"ר שלי בצבא קראו גואטה. לא היה לו שפם ולא מבטא לוּבי, אבל היה לו לב גדול ובטן גדולה יותר. גואטה ידע לאכול, והרבה. כשכולנו היינו מתענגים על שניצל תעשייתי מעובד לתפארת, עם פרוסות משומנות של תפוחי אדמה בוהקות בצהוב זרחני, גואטה היה קופץ רגע הביתה לאמא, מטר מהבסיס. קופץ וחוזר מבסוט. יום אחד הוא אמר לי ״בוא״.

הרבה שנים חלפו מאותו היום. מאז הספקתי להתוודע למגוון רחב של מטבחים, לבישול עילי, מולקולרי ויומרני יותר או פחות. עם גואטה אני כבר לא בקשר, אבל כשמתחשק לי לאכול משהו עם נשמה, להרגיש לב פועם וטאץ׳ של מאמא לובית בכל ביס, אני נותן קפיצה קטנה לגואטה, המסעדה היפואית האותנטית והותיקה בשדרות ירושלים. השבוע זה בא, החשק הזה. נפגשתי עם גיסי, רונן, בשעת ערב ועשינו דרכנו ליפו.

צפון אפריקה אצלנו בצלחת
היתרון המשמעותי בלאכול במסעדה שמאוד מאופיינת צהריים, דווקא בשעות הערב, טמון במקומות החניה שפתאום מחייכים אלינו מכל פינה, ובשקט המרגיע שמאפיין את האזור בשעות האלו. התיישבנו בשולחן זוגי וקיבלנו תפריטים מהמלצרית. הזמנו ארוחת טעימות טריפוליטאית זוגית (127 ₪) וקיבלנו, בתור התחלה, מסייר, צ׳ירשי, זיתים שבורים, כרוב לבן, לימונים כבושים, פלפלצ׳ומה וטחינה. אם אתם לא מתהדרים באמא טריפוליטאית ייתכן שהרשימה הזו לא אומרת לכם כלום, ולכן אסביר באופן מקצועי: הסלטים כולם מאוד טעימים, טריים, במיוחד ועשירים בטעם ייחודי מערב רב של תבלינים צפון אפריקאים.

החלק המרכזי של הערב, כך שמחנו לגלות, עוד לפנינו. לשולחן הגיעה באדיבות המלצרית ואיתה מנת הקוסקוס הידועה של גואטה -  קוסקוס בשלושה טעמים. אסביר. הקוסקוס הוא אותו קוסקוס, דק-דק, אלא שלצידו לא תמצאו רק את מרק ירקות השורש המוכר, אלא שלושה מרקונים קטנים, שניים מהם גדושים בבשר בקר בבישול ארוך. אחד אדמדם עם שעועית, אחד ירקרק מעשבי תיבול ובקיצור - חגיגה טריפוליטאית כזו לא הייתה מאז שקדאפי הלך.

>> להזמנת שולחן במסעדת גואטה

זהירות! ממכר
צלחת הממולאים השלימה את התמונה עם מפרום נדיר, קישואים ממולאים וקציצת הבית, ששילבה במיומנות בין העוף לירקות שהרכיבו אותה. הקציצה התמימה למראה טומנת בחובה פוטנציאל התמכרות מסוכן. היא עסיסית, גדושה בירק, פריכה מבחוץ ובעיקר טעימה עד אין קץ.

רונן ואני מלאים כמו הקישוא של גואטה, מתרווחים לאחור וממתינים לסָפְרָה (10 ₪) - עוגת הסולת והתמרים בדבש. הגיעה אחת ועם הביס הראשון הזמנתי עוד אחת. אל תעיזו לאכול בגואטה בלי לקנח בממתק המושלם הזה.

יצאנו מגואטה מדושנים היטב. אני לא זוכר במדויק את הטעמים בבית אמו של גואטה הרס"ר בקריית מלאכי, אבל תמיד כשאני מבקר בגואטה שניהם חוזרים אליי עם חיוך טריפוליטאי ועם ריח אותנטי של אוכל ביתי אמיתי.


חשבון בבקשה
ארוחת טעימות טריפוליטאית – 127 ₪
2 עוגות ספרה – 20 ₪
2 בקבוקי קולה זירו – 16 ₪
סה"כ – 163 ₪
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גואטה בתל אביב
053-9424696

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
כמו בחו"ל: המעדנייה של גולדשטיין
ארוחה קונספטואלית מארץ האגדות
מרגישים בבית בדג על הנחל
מירנצ'ו תסחף אתכם למרכז אמריקה
נוסעים לנס ציונה
יודעת את העבודה
כשזה תופס אותך
ברוב פאר והדר
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה