נגישות
נגישות

יום כדור הארץ - מסעדות אקולוגיות מצפון עד דרום 

לכבוד יום כדור הארץ, קבלו את המסעדות האקולוגיות שאסור לכם לפספס! מסעדות המגישות פירות וירקות טריים ומקומיים לצד סטייל אקולוגי הורס, על קולינריה בלתי נשכחת.

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 19/04/2023, 19:20 תאריך עדכון: 20/04/2023, 12:55
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במיוחד ליום כדור הארץ 2023 בחרנו עבורכם את השילוב המנצח של מסעדות שמשלבות בין קיימות אקולוגית לקולינרית, מסעדות צמחוניות, טבעוניות וגם מסעדות בשרים ודגים  - מצפון ועד דרום, כולן נפלאות עם מנות שעושות חגיגה קולינרית ומרקידות את כדור הארץ מתענוג ואושר!

יום כדור הארץ נחגג השנה ב- 22 לאפריל ומוקדש כל כולו להגנת הסביבה וכדור הארץ! מטרת העל של החגיגה הזו, היא להעלות את המודעות לעניין האקולוגיה ולגרום לנו להתחשב בסביבה ולשפר את המערכת האקולוגית שלנו באמצעים כמו מחזור וקיימות. ואם עד כה המונח 'קיימות', המוכר לכולנו בהקשר של איכות הסביבה ומחזור חפצים, היה שייך לתחום האקולוגיה שהרי בשנים האחרונות הוא זלג לעולם הקולינריה. שפים רבים בישראל דוגלים כיום בצריכתם של חומרי גלם טבעיים, עונתיים, טריים ומקומיים ואף בונים מסעדה העושה שימוש בחומרים טבעיים ובחפצים ממוחזרים. אנחנו כאן, כדי להביא לכם אותם, את הקולינריים האקולוגים!

ביסטרו מיכאל – מסעדת שף אקולוגית מטריפת חושים

השף מיכאל גרטופסקי, בוגר אקדמיית הבישול הנחשקת  'קורדון בלו' בלונדון הקים את הביסטרו המופלא שלו במושב לימן על רקע נוף עוצר נשימה ואוכל שעושה חשק לטרוף את הצלחת. אסור לפספס את מנת לב ארטישוק בפחמים עם פרמזן, סלקים צלויים עם גבינת כבשים מלוחה, כנאפה מלוחה עם מנגולד וג'יבנה ובעיקריות קלמארי בפלאנצ'ה עם תפוחי אדמה מושחמים וקרם פרש עם רביולי במילוי סלק בר וגבינת עזים, מה שלא תזמינו – לעולם לא תתאכזבו, טעמים מיוחדים, מיקום מושלם ובנייה אקולוגית.

מה באקולוגיה? מעבר למיקום המושלם, מיכאל בנה את המסעדה שלו בבקתת עץ יפיפייה עם תפריט מקומי המתבסס על חומרי גלם גליליים ומאכלים מקומיים מהמטבח הערבי – גלילי עם המון כבוד לאמא אדמה.

ביסטרו מיכאל. כתובת:  הגפן 43, לימן, 053-9443089

 צילום: מסעדת ביסטרו מיכאל

רושקה – מקום אקולוגי לקהל הצמחונים והטבעוניים שרוצים להתענג

יובל ומירה, זני בי זוג אקולוגיים פתחו עמוק בתך גלריית רהיטי נפחות את רושקה - קפה וגלריה. כל הפריטים והחפצים במסעדה מרמת הכיסאות, השולחנות ועד למחזיקי המפיות נעשו ע"י יובל הנפח כשעל הקולינריה אמונה מירה שמייצרת מנות צמחוניות וטבעוניות מדהימות בטעמן. המלצה שלנו היא להזמין לפחות שלושה קישים, סלט ישראלי מירקות האזור, לחמים וכמובן את תבשיל ירקות השורש המופלא של המקום, על הנוף המדהים שתראו בזמן הארוחה כבר דברנו?

מה באקולוגיה? משך כמה שנים טובות שיובל בנה במו ידיו את הגלריה בתוכה הוקמה המסעדה, יצר את כל הרהיטים, לתך הממלכה הזו נוצקה המסעדה שמגישה אוכל שנוצר ע"י בני הזוג מחומרי גלם טבעיים ועונתיים והכל טעים ומיוחד ועל רקע הרי הגליל, מה צריך יותר מזה?

כתובת: קפה מתת, 052-4207484

המעשנה – אקולוגית לקרניבורים מעושנים

מסעדת "המעשנה" היא עולם ומלואו של בשרים מעושנים בניצוחו של זיו רודר שדואג מכל הלב לקהילת הקרניבורים של ארצנו. ומעבר להיותה מקום עלייה לרגל לחובבי הבשר היא מתאימה לאנשי האקולוגיה שבנו כשכולה אומרת מחזור ושימור! המסעדה מתמחה בשיטות בישול מיושנות ובמעשנה שמתמלאת בבשרים וירקות מדי בוקר המעושנים על אש חיה מעצי פקאן וחרוב.

מה באקולוגיה? המסעדה עצמה נבנתה במבנה ישן ששימש כצרכנייה ע"י שימוש חוזר של חומרי גלם תעשייתיים, שולחנות המסעדה הארוכים עשויים מדלתות ישנות וחדי העים שבכם יוכלו לראות שהמנורות עשויות מבקבוקי יין ישנים. עוד פרטי מחזור שתמצאו כאן הם כיור השרותים שעשוי מדוד מנוסר, כוסות השתייה שהיו צנצנות דבש וכמובן שמתקני העישון, גם הם אקולוגיים, עשויים מחביות יין ושמן משומשות וישנות.

המעשנה. כתובת: נתיב הזית 88, ינוב, 053-9374909

 צילום: מסעדת המעשנה

האנוי בגלל האוכל הויאטנמי והעיצוב הצבעוני

האנוי היא מסעדה שכולה שיר הילל לאוכל ויאטנמיי שמעניקה חוויה בלתי נשכחת מבחינת הטעם, העיצוב, הקוקטיילים והאווירה. המסעדה הוקמה ע"י איתי חיימוביץ', דיה רז וקרן שרון, שיצרו עיצוב ומטבח ויאטנמיי מופלא ואותנטי עם שפע של מנות מושלמות, המלצה שלנו היא לקחת את פלטת Sharing של המקום  - מגש ויאטנמי מרהיב לחלוקה הכולל :2 יחידות של רול פריך ספרינג רולס ויאטנמי עם 4 יחידות של סאמר רול, 2 יחידות של באו לבחירה : פטריות ובשר, מרידיפיין מיט , שווארמה אסיאתית ושינג'אן, ראגו בקר אסאדו וירקות חמוצים אסיאתיים לצד נודלס בקר ולמון גראס.

מה באקולוגיה?

קרן, מעצבת בנשמתה החליטה לעצב את המקום בצורה מקורית וחסכונית תך כדי מחזור חפצים וכך המסעדה עוצבה ע"י ארגזים נטושים וצבעוניים שהפכו למדפים, שולחנות וכסאות ישיבה וכך התקבל עיצוב ויאטמני וממחוזר, יפיפה בצבעוניותו לצד אוכל בריא וטעים להפליא.

כתובת: מלכי ישראל 3, תל אביב, 03-6771184

אייבי – מסעדת דגים עם טעמים משוגעים ובלתי נשכחים

מסעדת שף של יותם ואסף דוקטור שמציעה תפריט עונתי ומיוחד שמביא את הקיימות לתפריט המסעדה ולעיצוב שלה. במקום תמצאו מנות מדהימות עם טעמים שתמצאו רק כאן, דגים נאים ומעושנים כמו פורל מעושן, פלמידה כבושה, סשימי אנטיאס, סלטים מגניבים ובעיקריות אל תחמיצו את מנת הבר ים ברוטב חריף עם ארטישוק ירושלמי או את מנת הסרטנים הכחולים בחמאה.

מה באקולוגיה? שמו של השף אסף כבר הולך לפניו כמי שמלקט במו ידיו תוצרת חקלאית ומקפיד להשתמש בבישוליו אך ורק בחומרי גלם מקומיים, הבישול עצמו נעשה באש פתוחה שמעניקה למנות טעמים שורשיים וטבעיים.

כתובת: לינקולן 16, תל אביב, 7775161־03

משק ברזילי -בגלל האוכל הטרי, בריא ומושלם לגוף ולנשמה

משק ברזילי שהוקמה ב- 2002, היא אחת המסעדות הראשונות בארץ ששמה בקדמת הבמה את עולם הטבעונות והצמחונות, הרבה לפני שזה היה באופנה. מדובר במסעדה צמחונית אורגנית שמציגה מנות מיוחדות וטעימות להפליא שאתם חייבים לאכול, בין אם אתם קרניבורים, טבעוניים, צמחוניים או פשוט מעריכים אוכל משובח. המלצה שלנו היא להתחיל במנות כמו: קרפצ'יו בנדורה - עגבניות אורגניות צלויות ומפולטות ברוטב עשבי תיבול ובלסמי מצומצם לצד סלט זוקיני חי ופיסטוקים, טרין ירקות קלויים ממולאים גבינת קשיו שום שמיר תוצרת משק וטופו מרהינדי בציפוי קמח אורז ברוטב תמרהינדי ובצלי שאלוט. בעיקריות כדאי לקחת טורטליני סלק, ניוקי פיסטוקים וסובה  - אטריות סובה בקארי קוקוס וכוסברה עם טופו צרוב, פפאיה ירוקה וגזר.

מה באקולוגיה? תמצאו כאן מנות שנעשות על טהרת פילוסופיית ה־Farm to Table , כל הירקות אורגניים וטריים, קטניות מונבטות והכל טבעי, טרי ומאוזן בטעמיו.

משק ברזילי. כתובת: אחד העם 6, נווה צדק, תל אביב, 053-9443886

 צילום: משק ברזילי                                                                      

גידולי רוני – בגלל הזוגיות הזו בין האוכל התאילנדי והחווה החקלאית שמשלימים זה את זו

מדובר במסעדה תאילנדית נדירה ואותנטית הממוקמת לצד חווה חקלאית בה איתן, בעל המסעדה, מגדל את כל הפירות והירקות שתפגשו בצלחת. אל תחמיצו את מנת הפאד תאי המצוינת, העוף בקשיו, סמבוסק תאילנדי ואת האורז המוקפץ עם הבקר והאננס, קחו כמה מנות תאילנדיות למרכז השולחן לשרינג שיביא אתכם ישירות לבנקוק.

מה באקולוגיה? Farm to Table – כל מה שמוגש לשולחן הם פירות וירקות טריים, מקומיים ועונתיים מה שמבטיח לכם טעמים מושלמים ומראות צבעוניים כיאה למטבח התאילנדי המסורתי עמוס הירקות...

כתובת: עין הבשור, 054-666-8287

צילום תמונת שער: שארטסטוק

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
המעשנה בינוב
053-9374909
משק ברזילי בתל אביב
053-9443886

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!