נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שניצל בחלה מזכיר רגעים של אושר. יש כאלה ששניצל בחלה מזכיר להם את יום ששי בצהריים, כשהם חזרו מבית הספר ואמא היתה בשיאם של ניקיונות ובישולים, כך שסנדוויץ' שניצל בחלה היה פתרון זמני אך טעים כל כך. עבור אחרים, שניצל בחלה מזכיר להם את הנשנוש האהוב עליהם מתקופת הלימודים באוניברסיטה. ויש גם את אלה, לא נזכיר שמות, שיושבים ברגע זה מול המסך, וזוללים שניצל עסיסי בחלה רכה, ומתעלמים מכך שהפירורים נלכדים, כנראה לתמיד, במקלדת.

כך או כך, שניצל בחלה היה, ונותר, אחד הדברים שרובנו מוכנים לאכול בכל שעה, ויש לזה סיבה טובה: אם השניצל המטוגן הוא פריך, מוזהב ושומני בדיוק במידה הנכונה, החלה הטרייה, העגלגלה, הרכה והמפנקת קולטת אותו, סופגת את המיצים שלו, וביחד הם הופכים למשהו אחר, טעים יותר.

ומה הכי מוגזם? לא מספיק זה ממכר, עוד מוסיפים לזה תועפות של טעמים כמו חצילים, אריסה, מטבלים, עשבי תיבול וכל מיני דברים שהופכים את החלה בשניצל למוגזמת. בקטע טוב.

עשינו לכם חשק? אז יאללה, אנחנו לא עושים רק טיזינג אלא גם מספקים את הפתרון: הנה כמה מקומות שיכינו לכם שניצל בחלה מעולה ומספק. כן, שניצל בחלה היא לא מנה מסובכת, זה אפילו די קל להכין את זה. אבל לפעמים כל מה שמתחשק כשאתם יוצאים לרגע מהעבודה, כשאתם בסיבוב שופינג או קניות או כשאתם סתם שרועים מול איזו סדרה בנטפליקס - זה שמישהו אחר, מומחה, יכין לכם את המנה הכה טעימה וכייפית הזאת, וישגר אותה ישירות לפיכם.

שניצל בחלה בתל אביב

ישתבח

נכון שכשאתם חושבים על שניצל בחלה, אתם חושבים על הבית, על סבתא או אמא? אז ישתבח בכרמל מזקק ומדייק את ההרגשה הזו. למעשה, כשאכלנו שם שניצל בחלה, הרגשנו מין התעוררות רגשית, געגועים לילדות, נוסטלגיה מהפנטת למאכלים של פעם, עם התבלינים הטובים, הירקות הטריים, והיד האימהית שיודעת להפוך כל מאכל פשוט למושלם. ואז הבנו. אנחנו לא נזכרים בילדות שלנו, כי שניצל תירס קפוא זו לא נוסטלגיה רבותי. אנחנו פשוט משחזרים סצינה ממאסטר שף, עונה 2.

הכי מוגזם שלהם:

שניצל בחלה עם פלפל חריף קלוי על האש וחמוצים ביתיים, והמנה שהעלתה לנו נוסטלגיה וגעגוע – לאמא של מתמודדת במאסטר שף כאמור – שניצל בחלה עם מטבוחה וחצילים מטוגנים.

ישתבח. שוק הכרמל תל אביב. 054-7221973

כריך שחלה פתוחה ועליו שניצל עם מטבוחה של מסעדת "ישתבח" טעים בשוק הכרמל. צילום: ישתבח

השומר 1

גם מסעדת השומר (קרויה על שם הרחוב בו היא שוכנת) ממוקמת בשוק הכרמל, ומציעה שניצל עסיסי בלחמנייה רכה ומפנקת. המקום עצמו מציע שפע של מאכלי עדות מצויינים, המבוססים על חומרי הגלם הטריים של השוק, ואווירה שמחה כמו שמתאים לנו באמצע יום שוק.

הכי מוגזם שלהם:

שניצל בחלה עם איולי צ'ומה, חריף, מיץ לימון, ירקות טריים וכוסברה, או שניצל מרוקאי בחלה עם טחינה, חריף, כוסברה, מטבוחה וחציל מטוגן.

אבל הכי מוגזם שלהם זה שאפשר לדחוף לתוך הכריך גם שום קונפי, ביצת עין או גבינה טורקית.

השומר 1, ברחוב השומר 1 שוק הכרמל תל אביב. 053-5495372

נורמן

בעיקרון, נורמן היא שאוורמייה מפורסמת ברחוב החשמונאים בתל אביב, סמוך לקניון tlv. ברור לכם שכל הליידיז שהולכות לקנות מותגים יוקרתיים בקניון היוקרתי, בוחרות לצהריים לטרוף דווקא שווארמה או, אם יש להן מזל וזה בתפריט של אותו יום, שניצל בחלה המפורסם של נורמן ("בשבילי רק קפה קר" הן בטח אומרות זו לזו, ואז בטעות נפגשות אצל נורמן, אופס). מנת השניצל בחלה של נורמן כבר הפכה למוסד, ומגיעה בכמה גדלים של חלה.

הכי מוגזם שלהם:

החלה הענקית שלהם אמורה להתאים לשולחן, אך בפועל הספיקה לזוג חביב. זו לא אשמת המקום, זה הזוג, שלא ננקוב בשמותיהם, שהגיע מאוד, אבל מאוד רעב. החלה עצמה מתוקה, פריכה, עוטפת את השניצוש הפריך בביטחון של חלה שיודעת שהיא להיט. אל תשכחו לדחוף לתוך כל הטוב הזה גם מטבוחה וחצילים, ולהזמין ליד מנת צי'פס בטטות גבעוליות ופריכות, שהמלוח מתקתק שלהן ממכר בטירוף.

נורמן. החשמונאים 96, תל אביב. 053-7106100

שניצל בחלה בצפון

סבתוש

תודו שרק שם המסעדה הזו עושה לכם חשק לחלוץ נעליים, להסיר את האיפור, לשחרר את השיער ופשוט להתכרבל במקום חמים, כייפי, עם ריחות מעולים של אוכל טרי. מה שחמוד אצלה, זה שהתפריט בנוי למשפחות, למשל "קומבינציה לשני נכדים" או "קומבינציה לשלושה נכדים". פייר, סבתוש הצליחה להמיס את הלב הציני שלנו, למרות שאנחנו לא מתעלמים מכך שזו ככל הנראה פשוט שיטת שיווק מעולה.

הכי מוגזם שלהם:

חוץ מהשניצל הישראלי שסבתוש דוחסת בתוך החלה שלה, יש גם המצאות מגניבות:

שניצל סבתוש עם חומוס, מטבוחה, חצילים ופלפל חריף מטוגן, שניצל טריפוליטאי עם חומוס, חריף, צ'ירשי, לימון כבוש, סלט ירקות קצוץ, שניצל מקסיקני עם איולי חלפיניו, סלט פיקו דגאיו ואפילו שניצל סביח!

סבתוש, העמלים 1 חיפה. 053-9367639 

שניצל בחלה של מסעדת "סבתוש" אוכל של סבא. צילום: סבתוש

שניצל בחלה בראשון לציון

הלחמני'א

מקום שעושה רק משלוחים, כך שאתם צריכים להתכונן מראש ולא להגיע למצב של רעב פסיכי ואז לשבת לחכות בדלת עד שהשליח יגיע. הלחמני'א מציעים כל מיני סוגים של שניצלים טריים וטעימים, שהם קוראים להם "שניצל בקופסא". אז אם אתם אוהבים קופסאות הפתעה טעימות, זה המקום בשבילכם.

הכי מוגזם שלהם:

המקום שולח שניצל בחלה מושלם, שמגיע חם ופריך כאילו הרגע נשלה מתוך השמן המבעבע. לתוך הטירוף הזה הם גם מוסיפים מטבוחה טעימה, פלפל חריף, בצל סגול, טחינה ולימון, שנותן להכל חמצמצות מטריפה מלמעלה.

הלחמני'א. פלטין נפטלי 1, רשל"צ 03-5379756

רודיס בורגר בר - Rudie's Burger Bar, ראשון לציון

מסעדת בשרים משובחת שיודעת לכבד גם את הלקוחות שצריכים את ההתמכרות היומית של שניצל בחלה, ואוהבים לנשנש ליד גם תוספות סופר מושקעות ומגרות, שכוללות כדורי פירה מטוגנים, צ'יפס בטטה, הום פרייז ועוד.

הכי מוגזם שלהם:

חלת שניצל מוגשת עם מטבוחה, חציל, פלפל חריף וטחינה, ליד שלישיית המטוגנים שמגיעים בסלסלות קטנות ליד, ומצליחים לגנוב את ההצגה.

רודיס בורגר בר, זלמן שניאור 16 ראשל"צ 053-7931544

שלשו מסננות מתכנת ובתוכן צ'יפס, פלאפל וטבעות בצל תוספות משוגעות ליד השניצל. צילום: רודיס בורגר בר

שניצל בחלה בהרצליה

רק חלה

הסניף החדש של "רק חלה" שנפתח במרכז הרצליה, מציע כריכים בהרכבה עצמית, עם תועפות של רטבים, סלטים וממרחים וכל דבר טעים שאתם יכולים לחשוב עליו, ויכול להיכנס בכיף בין שתי פרוסות בריאות של חלה טרייה. השניצל בחלה של המקום מוצע עם תוספות לבחירה, וכאמור, יש פה כל כך הרבה שהראש שלכם יסתובב. אגב, התורים הארוכים מעידים על כך שכנראה יש פה הצלחה.

הכי מוגזם שלהם:

העובדה שאפשר להכניס לשניצל בחלה משהו כמו עשרה ממרחים או סלטים, ובמיוחד כאלה שלא רואים במקומות אחרים כמו צירסי, צ'יפוטלה, איולי עמבה, רוקט ועוד. אהבנו.

רק חלה, סוקולוב 16 הרצליה 09-8326811

כריך של שניצל בחלה עטוף בנייר רק חלה. ושניצל. צילום: רק חלה

שניצל קומפני

הרשת המפורסמת מציעה מגוון גדול של שניצלים משובחים, כשבין היתר יש להם גם שניצל דג, שניצל וינאי, שניצל עוף ואפילו שניצל טבעוני מתירס. הרשת מציעה בין היתר תפריטים שווים להכנה של שניצל ביתי טעים, ואפילו שניצלים בתנור שיוצאים פריכים וטעימים, אבל סורי, לא ממכרים כמו אלה שהרגע נשלו ממחבת רותחת.

הכי מוגזם שלהם:

הפתעה: הרשת מציעה דווקא מנה מעולה של שניצל בפיתה. זה קצת שונה, כי יש פה משחק של פריך מול פריך, בלי הניגוד של רכות מול פריכות. מצד שני הפיתה דקה, ויש לזה חן מסוים.

שניצל קומפני, המנופים 9 הרצליה פיתוח, 053-9375721

שניצל בחלה בירושלים

חלאתי

דוכן מקסים של זוג צעיר (שלא כל כך חזק בבחירת שמות, אם להיות כנים). שניהם התפטרו מעבודתם במהלך הקורונה, והחלו לאפות חלות טריות בבית, במושב אורה הסמוך לירושלים. החלות הצליחו כל כך, וכך גם התוספות שהם הכניסו לתוכן, שהזוג פתח דוכן בשוק מחנה יהודה בירושלים, שם הם מכינים בעיקר שניצל בחלה, או אסאדו בחלה.

הכי מוגזם שלהם:

שניצל עסיסי בחלה טרייה עם חצילים, מטבוחה ורוטב צ'מיצ'ורי

חלאתי. האגוז 9, שוק מחנה יהודה ירושלים. 052-2751141

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

יש סודות שחייבים לגלות  >> על שניצל בחלה של "סוד החלה" 

סיורים קולינריים בבני ברק >> על הטרנד שסוחף את כל הפודיס 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
רודיס בורגר בר בראשון לציון
053-7931544

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
יום האישה עם כוכבת משחקי השף: "ידעתי שאצליח"
טעמים של ג'אז ואוכל משובח
מסעדת שף כשרה למהדרין? "פה כדי לעשות היסטוריה"
אדוני ירצה גם כרית? המסעדות שאהבנו בבתי מלון
סאנסט באשדוד: לאוהבי בשר והחיים הטובים
הירושלמית החדשה והמסקרנת מיט טיים - ביג טיים!
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
מסע השווארמה של נויפלד
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!