נגישות
נגישות

"הביקורות שלי הן בשביל הקהל, לא כדי ללקק למסעדנים"

"גם כשמציעים לי אוכל חינם, אני משלם מכספי בכל מסעדה. רק ככה הביקורת שלי נשארת נקייה". אומר לנו ניב גלבוע, מבקר המסעדות האגדי, שמנצח על פרויקט Best of Rest

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
סתיו קורן
תאריך פרסום: 18/05/2022, 15:22
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ניב גלבוע הוא מגיש חדשות ועיתונאי, עם רזומה מרשים בטלוויזיה ובגלי צה"ל. אך יש לו כובע נוסף, שתופס את מרכז חיו המקצועיים - "מבקר מסעדות".  גלבוע עושה זאת מתוך אהבה רבה לאוכל, שבעקבותיה במשך שנים הוא יוצא למסעות קולינריים קסומים, שעליהם הוא ביסס את הידע העמוק שלו באוכל ובמסעדנות. אבל מה שהכי חשוב לו להדגיש, זה שהביקורת שהוא מעביר על מסעדות היא אותנטית ונטולת אינטרסים, לכאן או לכאן. גלבוע כאן בשביל להגיש את האמת לקהל, וניתן לחוש זאת בכל ביקורות שלו – הוא לא מפחד להגיד את הדברים הקשים שאף אחד לא רוצה לומר, וגם לא מתפתה לאכול בחינם בתמורה לביקורת מתחנפת. גלבוע בחר את 70 המסעדות המצטיינות בפרויקט המסעדות הגדול שלנו, "Best Of Rest". "כל המסעדות שנבחרו קיבלו ציונים גבוהים במדד גלבוע, ולכן הן מאוד ראויות להשתתף בתחרות", אומר גלבוע. אז האם יש לו פייבוריטית? ומדוע מלצרית הגישה לו יין בטמפרטורה של מרק רותח? הפרטים בפנים.

ניב גלבוע. צילום: דני בר אדון
למה החלטת להירתם לתחרות המסעדות של Zap Rest?
"הגיע הזמן לתת כבוד למסעדות הטובות בישראל", מכריז גלבוע. "שמחתי כשפנו אלי לנצח על האירוע. כל הרעיון הוא לתת הערכה למסעדות טובות במיוחד, שזכו במדד אצלי לציון שבע ומעלה. וגם למסעדות ששרדו את הקורונה, ועדיין עושות חיל".
אתה ידוע כמבקר קשוח, והפעם אתה מגיע ממקום מפרגן. מדוע?
"נכון שאני מבקר קשוח, אני לא מוותר על אף פרט. אבל עדיין, גם בתוך הביקורות. המסעדות שנכנסו לרשימה הזו, הן מסעדות שעברו את הביקורות שלי בצורה חיובית. לא הייתי מכניס לרשימה הזו מסעדות שאכלתי בהן, והאוכל לא היה טעים או שהתמחור לא היה הוגן וכו'. אז נכון שבאמת זוכרים את הביקורות השליליות שלי. אבל כל המסעדות שנמצאות ברשימה הזו, הן מסעדות שאני חושב שהן ממש טובות, את חלקן ממש גיליתי – כמו למשל מסעדת רונג'אן האשדודית, שבאחת המלחמות קיבלתי טלפון מהם, כשעבדתי בחדשות, ואיכשהו זכרתי לאחר המלחמה לקפוץ לשם - וגיליתי מסעדה נפלאה, נתתי להם את הציון שמונה. מאז המסעדה גדלה, כי הרבה אנשים הגיעו אליה בעקבות הביקורות – אני ממש גאה שהמסעדה הזו נמצאת ברשימה".
אז מדובר ב-70 מסעדות שמבחינתך, הן הטופ של הקולינריה בישראל.
"נכון מאוד. האמת שלי יש תמיד ביקורות על מה שנקרא "חכמת ההמונים", והדוגמה הכי טובה לכך היא אנשים שטסים לאירופה למשל, ואז נכנסים לטריפ אדוויזר, ומחפשים המלצות על מסעדות, ואז מגיעים למסעדות הכי גרועות", מסביר גלבוע, "ולמה? כי האמריקאים שלא באמת מבינים באוכל, מנקדים גבוה מסעדות שמגישות לחם צ'יז ותו לא. ולא מסעדות איטלקיות אמיתיות. וזו ההוכחה שזה שכל אחד יכול לתת ציון זה לא בהכרח דבר טוב. אבל במקרה של "Best Of Rest", יצרנו רשימה של מסעדות שקיבלו את החותמת הדי קשוחה שלי, אז אפשר להיות רגועים".
מה אתה חושב על סצנת האוכל הישראלית?
"קודם כל אני חייב לומר שהסצנה המקומית היא פשוט נהדרת. כי אנחנו נמצאים באיזשהו צומת, בין המון מטבחים. נכון שאין באמת דבר כזה מטבח ישראלי, אבל יש פה מטבחים שיהודים הביאו ממרוקו, מטוניס, מאלג'יר, מעיראק, ממזרח אירופה, רוסיה, טורקיה, הונגריה ועוד – כל המטבחים הללו הם מטבחים יהודיים, שהעולים הביאו עמם כשהמדינה רק קמה. בעשרים השנים האחרונות, שפים כבר לא מתביישים לחזור למטבח של אמא, ואפילו לשדרג אותו, ולעשות לו אדפטציה לאוכל של מסעדה. פעם הקימו פה מטבחים לא מתאימים, עם כל מיני מנות צרפתיות עם הרבה שמנת – שלא מתאימות לאקלים ולמנטליות כאן. היום כבר יש יותר חיבור לקרקע, והבנה שאנחנו נמצאים במזרח התיכון, והמסעדות מושפעות מחומרי הגלם שיש לנו כאן. אנחנו בהחלט אחת המדינות הקולינריות המסקרנות שיש בעולם, אבל מעצמה - אנחנו עדיין לא".
שתף אפיזודה משעשעת על שירות לקוי במסעדות.
"יש אינספור סיפורים, אבל אתן דוגמא. למשל, מלצרית שהביאה לי יין אדום חם כמו מרק – ואני בתגובה, אמרתי לה בנחמדות שיין אדום צריך להיות בטמפרטורה של 14 מעלות, אז התגובה הייתה שיין אדום צריך להיות בטמפרטורת החדר, וככה הוא הוגש לי. אז עניתי לה שאולי בצרפת זה נכון, אבל טמפרטורת החדר בתל אביב אותה העת הייתה 30 מעלות.
מרגיז.
"כן, אבל זה השירות במסעדות בישראל. לרוב מדובר על סטודנטים שאין להם כוח אלייך, ובקושי מגיעים כשאתה קורא להם , חבל".
לגמרי. בנוסף להיותך מבקר מסעדות מוערך, אתה גם אושיית טיקטוק משגשגת - גלה לנו את סוד ההצלחה באפליקציה המשוגעת
"אני מתייחס גם לטיק-טוק וגם לאינסטגרם כשיטת עבודה נוספת. הנוכחות שלי שם נועדה בסופו של דבר לחשוף אותי לקהלים חדשים. ואני מביא את כל מה שאני יודע לפלטפורמה הרלוונטית. בנוגע לטיק טוק, אני פחות אעביר שם ביקורת ארוכה על מסעדות, כי המשתמשים שם רגילים לדפדף את התוכן שהם רואים מהר, ולעבור לדבר הבא. לכן התאמתי את התכנים שאני מעלה לפלטפורמה עצמה. אני מעלה לשם בעיקר ביקורות דואט, בהן אני מעביר ביקורת על אופן בו אנשים מבשלים – וזה יוצא ממש מצחיק, אני מדרג אותם לפי מדד גלבוע".

צילום מסך מתוך עמוד הטיקטוק של ניב גלבוע
ובחזרה לתחרות המסעדות – יש לך הימור על מסעדות שבטוח ייקחו את הפרס?
"יש מסעדות שאנשים מצביעים להם גם אם לא ביקרו שם בעצם, רק כי הם שמעו שיש שם שף מפורסם וכו'"' אומר גילבוע, "אחת מהן היא מסעדת OCD, שהסיבה שאנשים לא היו בה היא שהיא יכולה להכיל עשרה אנשים בלבד. ואנשים מתקשרים להזמין מקום, ואומרים להם שיש מקום בעוד שנה – וככה נהיה באזז על המסעדה. היא כן ברשימה שלי, כי האוכל שם מעולה – אבל למסעדה הזו יש סיכוי לנצח רק בגלל השיח שנוצר סביבה. יש גם מסעדות שמנוהלות על ידי שפים מאוד אהובים מוערכים, כמו חיים כהן למשל, אז גם למסעדות מהסוג הזה יש סיכוי לזכות. אני מקווה שאנשים יתחברו לרשימה הזו, ואני מניח שהקוראים ב - Zap Rest הם מומחים למסעדות, ושהנושא מעניין אותם. המסעדות שהן בטופ מבחינתי, הן מסעדות שקיבלו אצלי את הציון 9 במדד גלבוע – ביניהן מסעדת A של יובל בן נריה, היבה של יוסי שטרית, אנימאר ועוד כמה".

ליצירת קשר עם סתיו קורן

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
השף ארז קומרובסקי: לא הייתי בוחר בדובונים וטעמי
ניב גלבוע: "הביקורות הרעות שלי הן גם הכי אהובות"
החופש לאכול - "מעכשיו גם הסוכרתיים ייהנו במסעדות"
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
יום האהבה הוא מעט מלאכותי. אני מטפח את שלי כל יום
מתכונים לארוחת הצום: מה אוכלים לפני תשעה באב?
"אני הולך – המסעדה שלכם" - חיים כהן בראיון מיוחד
לילה לבן תל אביב 2022- האירוע שאסור לכם לפספס
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ