נגישות
נגישות

קורונה סוף: המסעדות מסירות את המסכות

זהו. לא צריך יותר להציג תו ירוק בכניסה למסעדות וגם לא לעטות מסכה מכבידה על הפנים. גם המלצרים והטבחים לא יצטרכו להגיש ולבשל לנו בחום הקופח כשפניהם מוסתרים. תחושה של חזרה לשגרה, לחיים האמתיים שהתגעגענו אליהם כל כך

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
נעמי נתן
נעמי נתן
תאריך פרסום: 16/06/2021, 0:00 תאריך עדכון: 16/06/2021, 11:26
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

החל מיום שלישי האחרון (15.6) בוטלה חובת עטית המסכות גם בחללים סגורים ואפשר לחזור ולנשום לרווחה. כבר תקופה לא קצרה שכולנו משחקים טנגו עם המסכות, מעלים מורידים ומעלים.. סוף. אחרי שאיפסנו את המלאי שעוד נשאר לנו, יצאנו לשמוע על החוויה של הצד השני - המסעדנים, המארחות והמלצרים שעבדו שעות ארוכות עם לא מעט כללים והגבלות. קיץ בריא ובטוח:

עונת הרחצה in: הבראנצ'ים המרעננים לקיץ

 זה הזמן לחיים! צילום: שאטרסטוק

היה קשה

אורית, שם בדוי, מארחת בת 28 באחת מהמסעדות הנחשבות ברמת החייל מספרת כי "גם ככה צחקו עלינו. כל העסק הזה התנהל בבלבול. בהתחלה מדדנו חום בכניסה, ביקשנו לראות את התו הירוק. הלקוחות זלזלו ונכנסו ואנחנו התעקשנו למרות שההנחיות לא היו חד משמעיות. קנינו מסכות ואלכוג'ל – שאף אחד לא השתמש בו ותכל'ס זה היה סיוט לחייך שמונה שעות במסכה".

גם אושר, שם בדוי, עובד במסעדת שווארמה באזור השרון חולק חוויה דומה. "בהתחלה הקפדנו. אנשים עמדו בחוץ בתור, כשאחד מאתנו יוצא אליהם כל רגע ומזיז אותם זה מזה כדי שישמרו על מרחק שני מטר. אבל אי אפשר לעבוד ככה ובטח לא לחתוך שווארמה עם מסכה. ויתרנו על זה מהר מאד ורק פחדנו שלא יגיע פקח".

אין ספק שהרוב המכריע של בעלי המסעדות ניסה לשמור על הכללים שהגיעו אל המסעדה על גבי דף מידע לא מאד קוהרנטי. אולם ההתמודדות עם הקהל הישראלי התובעני הייתה לא פשוטה. "נאלצנו להושיב משפחות מחוץ למסעדה כשאחד מהם היה לא מחוסן וחטפנו צעקות", מספרת אורית, "עכשיו סוף סוף אפשר לחייך לאורחים ולדבר עם אנשים ולא עם מסכות".

הסיוט של בעלי המסעדות מסתיים וגם עבורנו, הלקוחות, יהיה נעים וקל יותר עכשיו. אבל האם לא נחשוש שכעת, כשכל ההגבלות הוסרו, הקורונה שוב תסכן אותנו?

 הבטחנו וקיימנו. צילום: שאטרסטוק

הכול יהיה בסדר

קיריל טרטקובסקי, הבעלים ומנהל מסעדת באבא יאגה האירופאית המעולה בתל אביב, מספר שהיה קשה "אבל שטויות. זה היה לגמרי אתגר שאפשר לעמוד בו גם מבחינת הטבחים וגם מבחינת הקהל. לנו יש גינה והיה אליה ביקוש אדיר. הגינה הצילה אותנו".

לשאלתנו איך ישמרו על היגיינה בבאבא יאגה מעכשיו, עונה טרטקובסקי כי הם תמיד שומרים על היגיינה אבל בקורונה היו דרישות צודקות נוספות. הוא, רואה בכך פוטנציאל לשפר עוד יותר את ההקפדה על הניקיון ואפילו מתכוון להשאיר על כנם חלק מהנהלים. "ישנם דברים שתורמים לתחושת הביטחון של האורחים שלנו. אז נכון, לא נשאיר מרחב של שני מטר בין השולחנות, אבל עדיין נשמור על מרווח. הכנו תפריטים בקיו אר קוד, כך שהסועדים לא היו צריכים לגעת בתפריט אלא קיבלו אותו הישר אל הנייד. אנחנו נשאיר את האפשרות הזאת כך שמי שלא רוצה לגעת בתפריט יוכל להשתמש בזה. תהיה אפשרות כמובן לעיין גם בתפריט הרגיל", אומר טרטקובסקי ומציין כי ישנן נורמות התנהגות שהשתרשו והוא מתכוון לשמור עליהן כמו אלכוג'ל למשל. "יש דברים שנראה לי שיישארו לעד", הוא צוחק.

מסעדת באבא יאגה - Baba Yaga - הירקון 12, תל אביב, 053-9444039
להזמנת שולחן במסעדת באבא יאגה - Baba Yaga

 שלום מסכה ולא להתראות. צילום: שאטרסטוק

האם אפשר לסעוד בבטחה? 

טרטקובסקי בטוח שכן. "המסעדנים הם עם אחראי. אחים שלנו, חברים שלנו. בטוח שכולנו נשמור כי אנשים צריכים להרגיש בטוח כשהם מגיעים למסעדה, לא רק כשיש קורונה. גם לפניה, גם אחריה. מסעדה, אין לה זכות קיום אם לא שומרים בה על ניקיון. הסועדים מרגישים כשאין ניקיון גם בחוץ, גם במטבח ואפילו במחשבה. הניקיון מושך את הקהל". הוא מסכם.

אז אפשר להירגע ולחזור לאכול במסעדות האהובות עלינו בכל הרכב. המסעדנים עברו שנה קשה מאד ומשתדלים כל כך להעניק לנו את מרב התנאים לאכול בשקט ובשמחה.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של נעמי נתן

אהבה על השולחן: מסעדות רומנטיות מומלצות
משהו קטן (קריר) וטוב: גלידה במשלוח
רואים יורו עם חברים? משלוחי פיצות בדרך אליכם
ניפגש בסיבוב: איפה מנגבים חומוס?
עוד יהיה בסדר: מסעדות תחת אש
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ