נגישות
נגישות

ניפגש בסיבוב: איפה מנגבים חומוס?

זה הזמן לקונצנזוס בצלחת - בבוקר או בצהריים, עם טחינה או פול, מסבחה או ביצה קשה, פפריקה או כמון. לכבוד יום החומוס שנחגג שבוע שעבר (13.5) יצאנו למסע ניגובים מאחד מכל הקצוות, עם המלצות וטיפים בוויב לא מחייב של חומוס אחרי צהריים

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
נעמי נתן
נעמי נתן
תאריך פרסום: 18/05/2021, 0:00 תאריך עדכון: 23/05/2021, 10:24
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אזעקות, מהומות, יירוטים ורצון משותף לחזרה לשגרה מבורכת – כולנו בסטרס אחד גדול, מייחלים לרגעים קטנים של שפיות שיזכירו לנו שאפשר גם אחרת ושממש אוטוטו כולנו נקום לבקרים שקטים ובטוחים. זה הזמן להתרפק ולהתפנק על המאכל הלאומי שמאחד את כל הישראלים על גווניו וצבעיו סביב צלחת אחת – עם החומוס לא מפחד מדרך ארוכה.

חומוסיות מומלצות ברחבי הארץ>
חדשות אוכל: מסעדות תחת אש

 קחו צלחת לממ"ד. החומוס של טחינה. צילום: באדיבות המקום

התורכים מספרים שגידלו אותו כבר לפני 10,000 שנה, המצרים נשבעים שהם המציאו אותו במאה החמישית לפני הספירה, המוסלמים מתעקשים כי צאלח א-דין הוא המקור של החומוס עם הטחינה מעליו ואילו אנחנו טוענים שהחומוס הופיע בכלל במגילת רות הקדומה: "ואכלת מן הלחם, וטבלת פתך בחומץ". ברור שאנחנו צודקים, הרי פיתה לא טובלים בחומץ, אלא בחומוס! לכבוד יום החומוס שנחגג שבוע שעבר, יצאנו לנגב. רק בשבילכם, כן?

חומוס פול – קיבוץ עין כרמל

סהר רז פתח את החומוסייה שלו הממוקמת בין זיכרון יעקב לחיפה כדי שיהיה מקום מפגש לצעירי האזור. "שיוכלו לבוא לפני או אחרי הים, להיפגש וליהנות באווירה לא מחייבת וקלילה. חומוס זה המקום היחיד של אוכל שאפשר לקבוע להיפגש בו בצהריים, על הדרך. תחנה כיפית במהלך היום", הוא אומר.

ואכן, "חומוס פול" מושכת צעירים מכל האזור, שיושבים על הדשא באווירה רוגעת ואוכלים חומוס מעולה וקליל. "אוכלים אותו באמצע היום וצריך להמשיך לזוז. אני שם מעט טחינה בחומוס שלי, כיוון שהיא החומר הכבד. מעדיף לתת לחומוס לבלוט". הוא מסביר.

אם תשאלו את רז, הוא תמיד ישים על החומוס שלו גרגירים וביצה אבל הוא לא פוסל את כל התוספות האחרות. כשאנחנו מבררים לגבי תבלינים הוא מדגיש שוב כי הוא אוהב לתת לגרגירים את הכבוד הראוי ולכן מוסיף רק מעט שום, כמון, לימון, טחינה ומלח.

 תשומת לב עיקרית לחומוס. צילום: פרטי

טיפ אחד למכיני חומוס ביתי?
"טחינה גולמית איכותית".

אז תגיד, סהר, בניגוב או בסיבוב?
"בסיבוב"!

חומוס פול - עין כרמל, 054-8304696

בלו בס – קריית שמונה

סרחיו הלמן הוא מסעדן ותיק שנטש את הפיין דיינינג עבור החומוס. וכן, הוא ארגנטינאי. מה לארגנטינאי ולחומוס? הלמן התאהב בטעם ובנוסף הבין שזה העסק הכי טוב במזון. הערבים פנויים והעלויות נמוכות. והכי חשוב, "הוא מאחד את כל סוגי הישראלים סביב הצלחת. יש במסעדה פסיפס מרגש של כל עם ישראל". הלמן מייצר את החומוס המעולה שלו במהלך כל שעות היום ואם תגיעו לצפון תוכלו לקבל את החומוס הקרמי שלו במשלוח או במסעדה המקסימה ותסמכו עלינו, מדובר בחומוס ממכר.

אם תשאלו את הלמן, הוא יעדיף את החומוס שלו בגרסה הקלאסית – חומוס, טחינה, גרגירים וביצה. הוא פחות מתחבר לטרנד השקשוקות והבשר. "להוסיף שום ולימון וזהו". אנחנו לא יודעים איך הוא עומד בפיתוי עם הפלאפל הנימוח שמוגש ב"בלו בס", או עם גרגירי המסבחה המעקצצים שלו, אבל הלמן בשלו: "אני באופן אישי גם לא הייתי מתבל. הטחינה שלנו טיפה לימונית וזה מספיק. אבל אני מוסיף מעט כמון, שמן זית ופטרוזיליה. המרכז הוא החומוס. המנות הנלוות אמורות להשתלב בו ולא להאפיל עליו". משכנע הלמן.

 פסיפס ממכר באדיבות סרחיו הלמן. צילום: עדי פרץ

טיפ אחד למכיני חומוס ביתי?
"שיתקשרו אליי".

אז תגיד, סרחיו, בניגוב או בסיבוב?
"להרים עם בצל!"

חומוסית בלו בס - קריית שמונה, 053-9377040 

החומוס של טחינה – שדרות, ב"ש, ירושלים, ת"א

צליל ירון, מהנהלת הרשת ושותפה בסניף תל אביב מספרת כי הסניף הראשון נפתח בשדרות כדי לייצר מקום בילוי לחוויה כיפית. "אלו הערכים המובילים של הרשת – אהבת אדם, פינוק, לאהוב ולחייך. אנחנו מוכרים אוכל ומייצרים חוויה של אירוח בסלון הביתי שלנו".

ב"החומוס של טחינה" משתמשים בתבלין סודי שלא הצלחנו לגלות מהו, אבל אנחנו יכולים לומר לכם שהוא הופך את החומוס המסעיר שלהם מחמוץ למתקתק ואגוזי מעט ושהתוספות והצילחות שלהם מייצרים חוויה מלהיבה ממש.

היא דווקא פחות מתחברת לתוספות הגרגירים והטחינה המסורתיות "זה מוזר בעיניי לאכול חומוס עם חומוס". ירון אומרת כי חשוב שכל מנה תקבל את התבלין המתאים לה. את מנת חומוס הפטריות האהובה עליה למשל, לא יתבלו בפפריקה וכמון. "כל מנה עם הטעם והנראות שלה".

                        התבלין סודי, החוויה מובטחת. צליל ירון. צילום: פרטי

טיפ אחד למכיני חומוס ביתי?
"לבשל את החומוס למרקם חמאתי וחלק".

אז תגידי, צליל, בניגוב או בסיבוב?
"עם כף!".

החומוס של טחינה. ב"ש, שדרות, ת"א, ירושלים. כשר. טל': 077-7015360

אין מי שלא אוהב חומוס. בתקופה העתיקה, גם הרומאים שכבשו את מצרים התאהבו בו והיום בכפר הגלובלי בו אנחנו חיים תמצאו אותו בכל בירה בעולם. כאן, אצלנו, הוויכוחים הניטשים שנים אם בסיבוב או בניגוב, כמה טחינה לשים ואיזה תוספות, לא משנים את העובדה שכנראה שיש רק קונצנזוס אחד במדינה הלוהטת הזאת שלנו – החומוס. אז תנו כבוד ליום החשוב הזה ובואו לנגב.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של נעמי נתן

אהבה על השולחן: מסעדות רומנטיות מומלצות
קורונה סוף: המסעדות מסירות את המסכות
משהו קטן (קריר) וטוב: גלידה במשלוח
רואים יורו עם חברים? משלוחי פיצות בדרך אליכם
עוד יהיה בסדר: מסעדות תחת אש
המנות הכי ישראליות של 2024 - איפה הכי שווה לאכול?
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד