נגישות
נגישות

השגרה החדשה: המסעדות נפתחות ביום ראשון הקרוב

את התאריך כבר רשמתם? אם עדיין לא, אז תוציאו יומנים, כי ביום ראשון הקרוב, ה-7.3 המדינה מתחילה לקבל צורה של שגרה אמיתית. מה מותר, מה אסור, מי יכול לשבת איפה ואיך עולם המסעדנות נערך לפתיחה המיוחלת תחת הסייגים וההגבלות?

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עמית ביבר
עמית ביבר
תאריך פרסום: 04/03/2021, 0:00 תאריך עדכון: 07/03/2021, 11:13
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זוכרים שפעם שגרה הייתה קללה? חיכינו לחופש, למנוחה בבית... ואז הגיעה שנת 2020 שהפכה לנו את הכול וגרמה לשגרה להישמע כמו הדבר הכי טוב שיכול לקרות לנו. סוף סוף יש ניצוצות של שגרה חדשה באוויר והחיים מקבלים בחזרה מעט נורמליות עם תרבות, קולינריה משובחת ואירועים שמחים.

 מרגש ברמה של מנת שף לוהטת. צילום: שאטרסטוק

אנחנו מתרגשים ומאושרים להרגיש את ההתחלה של הסוף, גם אתם? אם אתם סופרים את הדקות לפתיחת המסעדות ומנסים לעקוב אחרי ההנחיות המבלבלות, הנה מדריך מזורז לקראת הזנקת השלב השלישי והאחרון במתווה החזרה לשגרה בתחילת השבוע הבא וגם, תגובת המסעדנים להנחיות ולהגבלות שלא עושות להם חיים קלים.

בואו לבקר: מסעדות חדשות בקורונה
מסעדות איטלקיות מומלצות בארץ

ההנחיות העדכניות ליום 3.3.21
על פי ההנחיות שמשרד הבריאות פרסם, החל מיום ראשון הקרוב (7.3), המסעדות יפעלו על פי כללי התו הירוק: הושבה בפנים רק לבעלי תו ירוק ועל פי ההגבלות הבאות - מרחק של 2 מטר בין השולחנות, ניתן יהיה למלא את חלל המסעדה בתפוסה של 75% תוך הגבלה של עד 200 לקוחות, מותר להושיב תינוקות עד גיל שנה ללא תו סגול וישיבה על הבר תתאפשר עם הפרדה של כיסא אחד לפחות בין הסועדים.

הושבה בחוץ תתאפשר לכלל האנשים ועל פי כללי התו הסגול. גם כאן יש להקפיד על מרחק של 2 מטר בין השולחנות, תפוסה מירבית של 75 אחוזים ומקסימום עד 100 אנשים.

מי כלול בתו הירוק? כל מי שברשותו תעודת מחלים, תעודת מחוסן או אישור על זכאות לתעודה כזאת ממשרד הבריאות. תינוק מתחת לגיל שנה גם יוכל להיכנס.

בעל מסעדה: עשה ואל תעשה
עוד כמה דגשים חשובים – אין חובה על העובדים להיות בעלי תו ירוק; כלל העובדים מחויבים לעטות מסכה לאורך כל זמן העבודה; אסור להכניס למסעדה או לתת שירות לאדם שלא עוטה מסכה; יש לשמור על כל כללי ההיגיינה כמו חיטוי בין לקוח ללקוח ותפריטים חד פעמיים; אין בעיה להכניס לאנשים לשטח המסעדה ללא תו ירוק, למטרת טייק אווי בלבד.

 חוזרים למלא שולחנות. צילום: שאטרסטוק

רגשות מעורבים מצד המסעדנים
תפסנו את תומר מור, מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד וחבר בפורום ראשי ענף המסעדנות, על מנת להבין מה עובר על קהל המסעדנים שכל-כך חיכו לבשורה הזו, אבל מנגד קיבלו אותה עם לא מעט החמרות ואתגרים.

"המתווה הוא לא מתווה שלם, יש בו פערים משמעותיים כמו הגבלת כמות הסועדים. המתווה מכשיל את העסקים הקטנים ובנוסף לכך החל"תים מקשים על החזרת העובדים. יש חוסרים של כוח אדם. מסעדות נסגרו והשוק מקשה על חזרה של עובדים".

ולמרות כל הקשיים, ההתרגשות גדולה
אמנם יש קשיים ונכון שזו רק ההתחלה וקשה מאוד להבין איך הכול יתנהל וכמה זמן ייקח לפצות על הנזקים שהתחום הזה ספג, אבל התחושה אופטימית. "יום ראשון אמנם לא יהיה הצעד הראשון בתהליך החזרה לעבודה, אבל הוא הצעד המשמעותי. אנחנו מאוד שמחים לקבל חזרה את העובדים ואת הלקוחות ולהתחיל לחזור לשגרה החדשה".

ומה בנושא הבריאות? גם בפן הזה, היה נשמע שהכיוון בטוח והכל עובד בצורה אחראית וקפדנית מאוד: "לכל אורך המשבר המסעדנות הוכיחה שהיא בריאותית ואין בה חשש להידבקויות. אנחנו עובדים באופן תדיר תחת פיקוד של משרד הבריאות והסטנדרטים גבוהים מאוד. אנחנו מצפים לראות את הלקוחות פוקדים את העסקים שלנו, זה יהיה מרגש". אכן, ביום ראשון הקרוב יהיה כאן מרגש וגם טעים. בתיאבון

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של עמית ביבר

איפה אוכלים את הסטייק המושלם בצפון?
קרניבורים אתם כאן? מסעדות בשר מומלצות בצפון
אוכל ביתי מומלץ: תרגישו בבית ותאכלו משהו!
פחמימה של נחמה: כאן תמצאו את המאפה המושלם
ככה פותחים בוקר: ארוחות בוקר משביעות ועשירות
חגיגה טעימה: הכרם - מסעדה לאירועים
חגיגה טעימה: הכרם - מסעדה לאירועים
מצאנו לכם ארבע מסעדות שף כשרות ושוות!
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון