נגישות
נגישות

סיפוח או לא: באנו לאכול ביהודה ושומרון

בשר מעושן לצד יין מקומי, הופעות חיות ושמבורכ מסורתי. כן, כולם מדברים עכשיו על יהודה ושומרון - אנחנו באנו לדבר על מה שהיה ותמיד יישאר חשוב, מעניין וטעים. סקירת מסעדות מומלצות באזור יהודה ושומרון

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
נעם הופמן
נעם הופמן
תאריך פרסום: 02/07/2020, 0:00 תאריך עדכון: 11/08/2020, 11:05
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 שמבורכ של אישטבח (צילום: דרור ורשבסקי)

תשומת לב עולמית מוקדשת כבר מזה שנים רבות לאזורי יהודה ושומרון. במיוחד בתקופה האחרונה עם כל הררי הדיבורים על סיפוח אפשרי. גם אנחנו נותנים את תשומת הלב לסצנה הקולינרית שהתפתחה שם, ומביאה איתה מספר בשורות משמחות. אם כבר לדבר על פוליטיקה, עדיף לשוחח על כוס יין ונתח בשר איכותיים.

לכל המסעדות באזור יהודה ושומרון
לאכול עם נוף: המלצות עם השראה

אישטבח: תבשילי בשר ואוכל מוכן לשבת

כשאורן ששון היה קטן, הוא היה רואה את סבתא שלו מכינה שמבורכ. בכל יום ראשון היא היתה לוקחת את הבשר שנשאר מסעודות השבת, מפרקת אותו, מתבלת אותו בעשבי תיבול ומכניסה אותו לתוך בצק טרי שהכינה במו ידיה. את התוצאה הוא זוכר עד היום באהבה, אהבה מספיק גדולה שתגרום לו להקים מסעדה שמוקדשת למאכל הילדות שלו.

 אסאדו של אישטבח (צילום: דרור ורשבסקי)

הברכה של סבתא
״סבתא שלי היתה אומרת לי: אתה יודע למה קוראים לזה שמבורכ? כי זה מהבשר המבורך של שבת. הוא ספוג בקדושה ובנחת ובכל הכוונות שהיו לנו לכבוד שבת.״ היום אורן כבר לא כל כך קטן, הוא מתגורר בנוקדים עם משפחתו (״חמישה בנים ובת!״, הוא מבהיר) ואת הסניף של ״אישטבח״ בכפר עציון, הוא מנהל מתוך געגוע לזיכרון המאכלים ההם.

אז מה תמצאו באישטבח? 
קודם כל את מבחר השמבורכים: לחם ממולא בתרכובות בשר שונות ופירה הודי. הכול נעטף יחד כמו סוכריה מיוחדת. בנוסף, היות והמקום מוגדר כ"בית של בשרים ושל תבשילים", תמצאו גם שיפודים שונים ותבשילי בשר מיוחדים, ותוספות נהדרות כמו סירות של תפוחי אדמה אפויים במרקם מושלם. כל האוכל שמוגש במסעדה נותן הרגשה טובה של "לא התאמצנו" אבל בו זמנית הוא נהדר ומורכב ביסודיות. המקום עצמו יפהפה ומעוצב בטעם ובתשומת לב.

בונוס מיוחד: אוכל מוכן לשבת ממיטב תבשילי השף בסופי שבוע. חובת עצירה לכל המגיעים לאזור!

אישטבח גוש עציון - כפר עציון, 053-9416192

רוזה: בשר מעושן ומנה סודית של השף

בצומת גוש עציון, בתוך מבנה שמור של מצודה עתיקה אשר שימשה בעברה כתחנת שיטור ירדנית, מול נוף שכולו הרים, שדות וכרמים, תמצאו את "רוזה".

 תקפצו לחמישי שמח. מסעדת רוזה (צילום: באדיבות המקום)

ג׳ו, השף בעל ידי הזהב של המסעדה, בעל כוכב מישלן בעברו, מנצח על התפריט ומביא איתו מנות שלכל אחת מהן טעם ייחודי משלה שאופייני רק למקום. היצע המנות מבוסס על התפריט המקורי של הרשת ״רוזה״, אך עבר שינויים פרי מוחו וכשרונו של השף. המסעדה מתמחה בעישוני בשר ומחזיקה במקום 3 מעשנות שמוציאות בשרים שעברו לכל הפחות 14 שעות של עישון. מלבד המנות הבשריות, תוכלו למצוא בתפריט פוקאצ׳ות טריות שנאפות במקום, מנות פסטה עשירות בטעמים ותפריט יינות איכותי.

בונוס: בימי חמישי באופן קבוע מתנהלת במקום אווירת "חמישי שמח". צ'ייסרים מתמלאים בלי חשבון, מוזיקה טובה מתנגנת ברקע וקוקטיילים מיוחדים מוצעים לאורחים.

בונוס על בונוס: אם תבקשו יפה מהעובדים במקום מנה שנקראת ״שגעת השף״, תגלו שהשף אכן שמח להשתגע ולהוציא לכם מנה מיוחדת, שלרוב תהיה מורכבת מפלטה ארוכה של בשרים שונים. המנה תצא מפתיעה בכל פעם מחדש בעושר ובטעמים.

רוזה - Roza - צומת גוש עציון, 053-9378819

 מבחר בשרים ויינות מקומיים במסעדת הכנענית (צילום: באדיבות המקום)

הכנענית: בשר ויין 

במסעדת ״הכנענית״ שבכפר אדומים תוכלו למצוא תפריט בשרי משובח מבית היוצר של השף הדרום-אמריקאי אורי נרינסקי. המסעדה מפעילה מעשנות בשר עם נתחים משובחים ועובדת בשיתוף פעולה עם יקבים מקומיים כגון יקב טורא, יקב גבעות, יקבי רמת הנגב, יקב לוריא ויקב הצבי.

הכנענית - כפר אדומים, 053-7933731

יולק: שמח באלפי מנשה

קצת יותר לכיוון המרכז, באלפי מנשה, מסעדת ״יולק״ מציעה לכם תפריט חלבי עשיר לבקרים, ובערבים מגוון סוגי אלכוהול שמשתלבים היטב בהופעות החיות שמתקיימות במקום. בין השמות שכבר ביקרו במקום ניתן למצוא את מיקה קרני, קורין אלאל, דיאנה גולבי ועוד.

יולק Coffee House - גלבוע 116, אלפי מנשה, 053-9379165

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הכנענית בכפר אדומים
053-7933731
אישטבח בכפר עציון
053-9416192
רוזה בצומת גוש עציון
053-9378819

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של נעם הופמן

לגזור ולשמור: 18 מסעדות מומלצות באילת
מה חדש בעיר?  מסעדות מומלצות בגבעתיים
טיול עם ארוחה: 5 מסעדות לאכול עם כל המשפחה
חם. לוהט. רותח. המנות החריפות ביותר בארץ!
רגע לפני סגירה: יצאנו לסיבוב ברים בעיר
בית הפנקייק
חג ״לפני המצות״ שמח!
נויפלד מציג: שישי לווינסקאי
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים