נגישות
נגישות

מבלים עם כל החושים: מסעדות עם נוף מיוחד

כוס יין מול ראש הנקרה, סביצ'ה עם פיסטוק מרחק נגיעה מהנמל של עכו ופפרדלה על הגג הכי שווה בתל אביב. אחרי יותר מידי זמן שנשארנו בבית זה הזמן לצאת ולשדרג את החוויה הקולינרית עם נופים שלא ישאירו אתכם אדישים

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
גלי יחיעם
גלי יחיעם
תאריך פרסום: 02/07/2020, 0:00 תאריך עדכון: 13/07/2020, 10:41
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 גם יפה וגם אופה. מסעדת בית חנקין בחדרה (צילום: באדיבות המקום)

תדמיינו את עצכם אוכלים מנה סקסית ומטריפה, מחזיקים כוס יין איכותי ויושבים עם האנשים האהובים עליכם מול נוף ייחודי ומעורר השראה  של – ים, שמש, כפר, או נמל. כל הטוב הזה ממש כאן.

אחרי חודשי קורונה וסגר קשוחים שבהם המראות העיקריים של כולנו נעו בין מסך הטלוויזיה למקרר - הגיע הזמן למלא את העיניים, הלב ובעיקר את הבטן ולשלב בין מנות טעימות ונופים מרגיעים ומעוררי חושים.

עוד לא גל שני: מה אסור לכם לפספס?
טיול בדרך המשי: מסע קולינרי בלי לעבור בנתב"ג

אספנו בשבילכם מספר מקומות ססגוניים ויוצאי דופן שיצליחו לגרום לכם לשכוח מהצרות לכמה שעות ויעודדו אתכם לצאת מהבית ולגלות עולמות חדשים.

 נגיעה מהרי הכרמל. מסעדת אדלינה, קיבוץ כברי (צילום: אנטולי מיכאלו)

אדלינה - קח מקל קח תרמיל בוא איתי אל הגליל

מסעדת אדלינה נמצאת בגליל המערבי ומשלבת בין נוף עוצר נשימה ומראות מטריפים של ראש הנקרה עד הרי הכרמל עם חוויה קולינרית מענגת במיוחד. העיצוב של אדלינה בסטייל כפרי וקלאסי עם חלל פנימי מפואר, קורות עץ, עמודי אבן ומרפסת עטורת גפן. מסביב לכל היופי הזה ישנם עצי זית וגן תבלינים עשיר ומגוון שמשדרג את המטבח הים תיכוני ספרדי של המסעדה.

בין המנות המובחרות תמצאו את 'פאייה' הספרדית, קלאסית וסקסית. מנה אשר נמכרת לרוב בשווקים בספרד ומורכבת מפירות ים ואורז אל דנטה. במטבח כאן עומלים עליה כ- 40 דקות ושווה לכם להמתין את הזמן הזה כשבידכם כוס יין איכותי שפותח את  הנשמה.

אדלינה דוגלת בקידום ופיתוח של תרבות יין ואוכל בצפון ומגישה מנות המכילות חומרי גלם מקומיים בלי להתפשר על רמה גבוהה ביותר מבחינת חווית הסועד באוכל ובאווירת גליל בלתי מנוצחת.

אדלינה - כברי, 053-9441321

 אי אפשר להישאר אדישים ורעבים. מסעדת אדלינה בגליל (צילום: באדיבות המקום)

אלמרסא - אוכל מקומי עם חידושים מפתיעים מול הנמל

מסעדת אלמרסא בעכו היא מסעדת ביסטרו ים תיכוני ומתמחה בדגים ופירות ים. אלמרסא ממוקמת בנמל עכו הקסום במבנה עתיק שבעברו היה מחסן נשק בתקופת הצלבנים ומסביבה נוף מעגן הסירות המיוחד של הדייגים הגרים באזור. מהנמל מגיעים  חומרי הגלם המשובחים שמרכיבים את רוב מנות המסעדה. מבין מבחר עשיר של מנות מסקרנות, מנה מומלצת היא קובה עכאויה ובתוכה פירות ים עם סלט עדשים. בולטת בתפריט היא הסביצ'ה, דג ים עם לבנת שנקליש ופיסטוק חלב ושמן זית.

 ים, גלים וסביצ'ה. מסעדת אלמרסא בעכו (צילום: באדיבות המקום)

המסעדה קיימת כבר 8 שנים ובקרוב מאוד יפתחו rooftop ראשון באזור המשקיף על כל  העיר העתיקה - המקום יקרא "סאמא" בערבית והפירוש הוא שמיים בעברית. לסיכום, השילוב בין החדשנות לאותנטיות של עכו העתיקה, הן בנוף הנמל והן במנות המגוונות, משרים אווירה נעימה וחוויה מלהיבה לכל סועד.

אלמרסא - נמל הדייגים 13, עכו העתיקה, 053-9438661
להזמנת שולחן באלמרסא

בית חנקין - המשולש המושלם של היסטוריה מרתקת, נוף לים הפתוח ואוכל איטלקי משובח

מסעדת בית חנקין בחדרה מגישה מנות עסיסיות מהמטבח האיטלקי והאסיאתי. מיקומה על ראש מצוק כורכר, בבית שנבנה בשנות ה- 30, נושא עמו היסטוריה מעניינת אשר משרה אווירה ייחודית ונותן ערך מוסף לביקור. המסעדה מספרת את סיפורם של יהושע ואולגה חנקין, גואל האדמות והמיילדת הראשונה.

אי אפשר לפספס את מנת הפתיחה ההיסטרית של מחבת פטריות שמפניון ופורטבלו טריות מוקפצות בחמאה עגבניות מיובשות, שום ויין לבן. ניתן להתאים גם לטבעוניים בשמן זית במקום החמאה. עוד מנה עיקרית ומשגעת היא הסינייה ירקות עם פלפלים קלויים, קוביות חציל ועלי מנגולד (סלק עלים) אפויים בתנור במעטפת טחינה ירוקה ועשבי תיבול טריים. בפינה האיטלקית והמגרה תמצאו את הרביולי קרם ארטישוק ברוטב חמאת מרווה או בשמן זית למנה טבעונית עם עגבניות מיובשות, שום ויין לבן.

האוכל כשר, חלבי עם תפריט שמשלב אופציות והתאמות רבות למנות טבעוניות ומפנקות. אל תפספו את המרפסות הפתוחות של המסעדה עם נוף פנורמי מדליק מול גלי הים.

בית חנקין - חדרה, 053-9443076

 מגוון אופציות טבעוניות בבית חנקין, חדרה (צילום: באדיבות המקום)

הקומה ה-11 - להשקיף מלמעלה על העיר הצבעונית ביותר בישראל

אפשר להירגע גם בעיר - הקומה ה-11 היא מסעדת שף כשרה בלב תל אביב וכשמה כן היא, נמצאת בקומה  ה-11  של מלון קראון פלזה, סיטי סנטר במרכז תל אביב. המסעדה מזמינה אתכם לחוויה קולינארית  עם נוף אורבני כייפי ותוסס ממרומי מגדלי עזריאלי.

בקומה ה-11 מציעים מנה מתאימה לכל ארוחה ביום - תוכלו להתפנק בארוחת בוקר בריאה, עשירה ומרעננת (סלט מרענן לפתוח את היום הוא סלט פפאיה  גזר, למון גראס, צ'ילי אדום, כוסברה טרייה וליים) או לשבת על עסקית שתאפשר לכם הפסקה באמצע יום עבודה. בשעות הערב המסעדה מציעה חוויה רומנטית עם מנות עשירות ומיוחדות לחובבי מנות הגורמה הכשר. מנה שווה שתוכלו למצוא גם בעסקית צהריים וגם בערב היא פפרדלה ראגו בשר, ירקות שורש וציר בקר ברוטב פולפה. חומרי הגלם נבחרים בכל יום בקפידה להרמת מנות איכותיות שיעשו לכם טעים ושמח.

מסעדת הקומה ה-11 - דרך מנחם בגין 132, קניון עזריאלי, תל אביב, 053-9379517

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של גלי יחיעם

נפגשים על אמת: מסעדות לדייט מושלם
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית