נגישות
נגישות

אמש חוגגת שנה עם ספיישל חגיגי

TimeLess - מסעדת אמש נפתחה לפני כשנה בלילינבלום ומוכיחה שזמן זה לגמרי דבר יחסי. עם עיצוב ייחודי, חללים על-זמניים ותפריט מהודק – אמש זה המקום לערב של אומנות, צ'יל אאוט והמון שרינג

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
יעקב גולדברג
תאריך פרסום: 02/12/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קרודו דג ים ואבוקדו באמש (צילום: יח"צ) מנת פתיחה מושלמת. קרודו דג ים ואבוקדו באמש (צילום: יח"צ)

העיר ללא הפסקה, הלוא היא תל אביב מאתגרת באופן תדיר את מושג הזמן והמקום. הקצב, התזזיתיות והתחושה הקבועה של כרך גדול שלא מסיים אף פעם להציע ולהפתיע, כל אלו מייצרים את הבועה האהובה או השנואה, תלוי כמובן את מי שואלים אבל מה שבטוח - המעוררת תמיד של תל אביב.

מסעדת אמש לקחה על עצמה את האתגר וחנכה קונספט על זמני בשם TimeLess  שמחבר בין עולמות הקולינריה, חיי הלילה והאומנות. בחלל שבו פעלה מסעדת ננוצ'קה המיתולוגית בלילינבלום נפתחה לפני כשנה אמש, עם מספר חללים שכל אחד מהם מעניק חווית בילוי אחרת - מסעדה ים תיכונית אותה מובילה השפית אורטל רוזנברג (שילה, פלורנטין האוס) לצד בר לילי קרחניסטי וגינת צ'יל אאוט אורבנית  וירוקה.

חגיגות השנה באמש
אמש חוגגת כעת שנה ולרגל החגיגות רקחה השפית תפריט ספיישל של מנות על-זמניות שיוגש בנוסף לתפריט הרגיל בין התאריכים 20/11-20/12. התפריט כולל שילוב בין מנות של  ירקות ועשבים, דגים נאים ובשרים מובחרים, בטיפול מינימלי ומדויק והגשה פשוטה ואלגנטית . בתפריט ניתן למצוא שילובי טעמים, חומרי גלם ייחודיים, היוצרים חוויה ים תיכונית - תל אביבית שמחה ועזת טעם.

הגענו לחגוג יחד עם אמש ופתחנו עם הקוקטיילים המיוחדים של הספיישל. השקנו את הטרופיגוס - גרייגוס, ברנדי משמש, מלון, קוקוס, אננס, לימון וגרנדין (51 שקלים). מתוק, עדין ופירותי במיוחד. אם עוצמים את העיניים זה לגמרי יכול להיות שייק בריאות של בוקר. הקוקטייל השני שלקחנו הוא הקוק ספייסי ג'ק - ג'ק דניאלס, ג'ק קינמון, תבלינים, תפוז מיובש ולימון (51 שקלים). עדין, מדויק ופותח את התיאבון לשלב הבא.

סינטה מקומית באמש (צילום: יח"צ) טיבון טלה באמש (צילום: יח"צ)

שרינג של דגים וגבינות
מתפריט הספיישל טעמנו את הקרודו דג ים ואבוקדו - פיסטוקים, בצל שאלוט וצ'ילי אדום (68 שקלים). הבחירה האידיאלית למנת פתיחה - השילוב של הירוק עם רצועות הדג הרכות בעיקר גורם לרצות לנשנש עוד ועוד מהממתק הזה. מיד מיד המשכנו אל הפילה דג וטורטליני - במילוי בצלים וגבינות ברוטב בר בלאן (124 שקלים). דגים וגבינות, גבינות ודגים וחוזר חלילה – השילוב המנצח שלא יגמר לעולם.

באמש מצטיינים במנות מהודקות ועם גיוון של טעמים שיאפשר לכולם לטעום מהכול. כאן הגודל באמת לא קובע, יחד עם המקום והזמן שמתייתרים כאן ומאפשרים חוויית שרינג כיפית לכולם.

בחירה אחת מוצלחת במיוחד מהתפריט הקבוע היה הבוריק שרימפס – עלה סיגר, שרימפס, מסקרפונה וריקוטה (74 שקלים). העלים מעט מאפילים על השרימפס עצמו, אבל ההשקעה לגמרי מצדיקה את הדרך למרקם גבינות-שרימפס הכל כך עשיר.

ספיישל מתוק במיוחד
מה עוד תוכלו למצוא בספיישל? טרטר דג ים אחובלנקו - קרם שקדים קר, פרי עונתי וכוסברה (קיימת אופציה טבעונית) (68 שקלים). מרק שורשים לבנים וקלמרי סגול - שורשים של סתיו, קלמרי סגול צלוי ושמן טרגון (49 שקלים). פלמידה לבנה בכבישה ביתית - צנונית, קרם פרש וזעתר (64 שקלים). ושרימפס טייגר - ירקות עונתיים, חמאת עגבניות וטרגון (76 שקלים).

גם קינוחים מתוקים רקחו כאן במיוחד כמו  ממתק שוקולד - שכבות של קראנץ שבבי ופל, קרם שוקולד חלב קרמל וגנאש שוקולד מריר עם קראמבל שקדים וגלידת אגוז לוז. קרם קטאלן תבלינים- קרם וניל ותבלינים, דלעת כבושה, וגרעיני דלעת מקורמלים.  וכוס קפה שקדים - מוס שקדים, קרמו קפה, בראוני, קרמל וקדאיף. מחירי הקינוחים 45 שקלים.

מרק שורשים לבנים וקלמרי סגול באמש (צילום: יח"צ) מרק שורשים לבנים וקלמרי סגול באמש (צילום: יח"צ)

על זמני. אמש
הערבוב של הזמנים בא לידי ביטוי גם בעיצוב הייחודי שמשלב בין הקלאסי למודרני ומצליח  גם לייצר המשכיות בין החללים ובו זמנית לבדל אותם אחד מהשני. מניפת הצבעים שנבחרה והובילה את הפרויקט נגזרה מהבד יוצא הדופן שנבחר לכריות האקוסטיות שבתקרת המסעדה. צבעים אלו מקבלים התייחסות בכל אזור, אך כל אזור זוכה לצבע דומיננטי משלו.

הצמחייה מהחצר משתלבת גם בחללים הפנימים. כך למשל, שולב טחב על קירות המקום, בנוסף לפסל הסביבתי שמחבר בין הגלריה לבר ומשלב עצים חיים ותאורה תלויה מהתקרה. במקום גם אפשר למצוא המון ארט גרפי מודפס על צלחות ובמסגרות תמונות ועוד.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בילוי קולינרי בתל אביב: בר מסעדה בעיר הגדולה
4 מסעדות מומלצות ליד יער בן שמן
מסעדות בניר דוד והסביבה למטיילים בעמק המעיינות
לבלות ולאכול בכפכפים: 6 מסעדות חוף באילת
רבקה סול: פיצה כשרה בנמל תל אביב
בורגר לג'נדס בחדרה מחזירים את האגדות לחיים
אור גינסברג מארח: סלאס בפשפשים עולה שלב
התיאבון נפתח: ברים עם אוכל טוב
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח