נגישות
נגישות

ללא גלוטן: שוק הנמל חוזר ובגדול

מה שהחל כסדרת אירועים קטנים שהופקו במסגרת המאבק של ארגון זכויות הצליאק הפך בשנים האחרונות לחגיגה קולינרית המושכת עשרות אלפי מבקרים. כל הפרטים על האירוע הקרוב ב-29 באוגוסט

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 21/08/2019, 0:00 תאריך עדכון: 28/08/2019, 12:21
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פיצה ללא גלוטן בשוק הנמל (צילום: יח"צ) מסורת של טעמים נטולי גלוטן. פיצה ללא גלוטן בשוק הנמל (צילום: ישראל הדרי)

חודש וחצי בלבד אחרי האירוע המרגש האחרון שהופק במסגרת שיתוף הפעולה בין ארגון זכויות הצליאק לקבוצת CPR, שוק הנמל חופשי מגלוטן יתעורר שוב לחיים ביום חמישי, ה-29 באוגוסט בין השעות 22:00-12:00 ברחבת שוק הנמל בתל אביב. קבוצת CPR מתמחה בהפקה של פסטיבלים חווייתיים לכל המשפחה ופעם אחר פעם מצליחה להפיק אירועים מלאים באטרקציות ודוכנים מיוחדים, המושכים מבקרים מכל רחבי הארץ.

הפסטיבל שייערך החודש, הוא השלישי במספר שמתקיים השנה במתחם שוק הנמל, כשהאירוע הקודם הופק רק לפני חודש, ב-18 ביולי. השאיפה של המארגנים היא להפוך את האירועים למסורת ולהפיק מדי חודש אירוע מיוחד שכולו מוקדש לקהילת חולי הצליאק והנמנעים מגלוטן בפרט ולחובבי קולינריה וצרכני תזונה בריאותית בכלל.

מה מצפה לנו באירוע הקרוב?

כל מי שכבר זכה לקחת חלק בפסטיבלים הקודמים, יודע שגם באירוע הקרוב אנחנו צפויים לפגוש אוירה ססגונית ומחבקת ואינספור אנשים טובים שתומכים בקידום הקהילה הישראלית של חולי הצליאק והנמנעים מגלוטן. אך מעבר לאווירה הכיפית והנעימה, נפגוש ביריד הקרוב גם שורה ארוכה של מציגים, יצרנים ויזמים, הצועדים בחזית תעשיית המוצרים ללא גלוטן.

בין השאר מדובר בחברת ERAVITAL, שתציג את אחד הלהיטים החמים ביותר בתחום הבישול בימינו - השום השחור. חברת LALABITE לעומת זאת, תמתיק לנו את היום עם השוקולד הטבעוני ונטול הגלוטן שלה, שבנוסף לא מכיל אלרגנים שונים כמו בוטנים, שומשום, סויה ואגוזים. כמו כן המבקרים ייהנו מהנחות מיוחדות על שלל מוצרים מבית bobs red mill שיוצעו למכירה בפסטיבל וכן יוכלו לרכוש מלאי מספק של קמח מולינו מבית לחם הארץ, שלא מכיל ולו מיקרוגרם בודד של גלוטן.   

בנוסף תמצאו במקום דוכן לתפארת של אתר האינטרנט guluten.co.il שבו יוצעו שלל מבצעים ייחודיים לבאי הפסטיבל ואף דוכן של חברת GFREE, נותנת החסות לפסטיבל, המייצרת מגוון אדיר של מוצרים ללא גלוטן החל ממאפים ולחמים, דרך עוגות ועוגיות וכלה בפסטות, דגני בוקר וחטיפים.

פסטיבל חופשי מגלוטן בשוק הנמל (צילום: יח"צ) מגוון אדיר של מוצרים ללא גלוטן. פסטיבל שוק הנמל (צילום: ישראל הדרי)

בירה, קרפ צרפתי ועראיס ללא גלוטן

מעבר לדוכנים שיציעו אינספור מוצרים מיוחדים ופיתוחים חדשניים שלא מכילים גלוטן, יפעלו בפסטיבל הקרוב גם דוכני אוכל רחוב ומשקאות. בדוכן של מסעדת האיכר פיצה בר יגישו פיצות משובחות ללא גלוטן וחנות האלכוהול בשוק יין בנמל תציג בשיתוף פעולה עם חברת הכרם שלל משקאות אלכוהוליים ללא גלוטן כמו בירת ג'ינג'ר מרעננת, בירה פייל אייל שעונה לשם brewdog vagabond וכן זוג סיידרים ללא גלוטן המתאימים במיוחד לקיץ הישראלי - westons raspberry roller ו-westons stowford press.

עוד בגזרת המאפים, תוכלו לפגוש את הדוכן של רשת הקרפרי ברטון שתציע לקהל המבקרים ליהנות מקרפים צרפתיים מתוקים ומלוחים המיוצרים מבצק על בסיס כוסמת ואת הפוד טראק של NIROS שתפנק אתכם עם מלוואחים מושקעים, ללא גלוטן כמובן.

אם מתחשק לכם ללכת על מנות בשריות, נמליץ לכם לבקר בפוד טראק של לה קולומביאנה שבה תוכלו להתענג על ארפס אותנטיים ובדוכן של אלכס פוטטוס יגישו לכם עראיס ללא גלוטן לצד תפוח אדמה אפוי.

להתראות בנמל

לצד המתחם הקולינרי יפעלו בפסטיבל שלל דוכנים עם פעילויות לילדים כמו עמדת משחקי מחשבה, עמדת איפור ושלל הפתעות נוספות. הפסטיבל יתקיים החל מהשעה 12:00 ועד 22:00 ב-29 באוגוסט, יום חמישי, באווירה כיפית ונעימה, ובמפגש מחבק לקהילה שחיי היום יום שלה לעיתים לא פשוטים בכלל. היו שם או הישארו רעבים. נתראה בקרוב!

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ