נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 מנות עונתיות עם גוון של בית. קדרת חורף כפרי בדלאל (צילום: בועז לביא)

הגשם והקור כבר לא מתביישים להראות נוכחות – בדיוק הזמן לספר לכם עוד קצת דברים טעימים על כל מה שקורה במסעדות השוות ביותר, המתחדשות לקראת החורף במנות חדשות, ספיישלים מסקרנים ומבצעים משתלמים במיוחד.

תפריט חורף בדלאל
עונת החורף היא העונה הנוסטלגית ביותר ובמסעדת דלאל מודעים לכך היטב. השף גולן גורפינקל והשף קונדיטורית תימור לביא, יצרו מגוון מנות חדשות מחומרי גלם עונתיים עם גוון נוסטלגי של בית. בין היתר מדובר בקדירת חורף כפרית של כתף טלה 4 שעות על תבשיל טוסקני של שעועית ופטריות (136 שקלים); פולנטה ויער של פטריות עם ביצה עלומה וקרם פרמזן (68 שקלים); וניוקי דלאל עם תרד ופיקורינו על קרם כרישה ואגוזי לוז קלויים קצוצים (74 שקלים). לקינוח תוכלו להזמין מנות חדשות כמו שוקולד, קרם & קראנץ' קוואקר עם תמר, פקאן וקקאו, קרם קוקוס ופרלינה, ציפוי שוקולד מריר וסורבה קוקוס (52 שקלים) ו/או פנקוטה וניל הדרים עם קרמל תפוז, שטרוייזל חמאה, שקדים מקורמלים, שברי מרנג ופילטים של הדרים (50 שקלים).
דלאל, שבזי 10, תל אביב. 053-9384006
 גולן גורפינקל בגרסה מחממת. ניוקי בדלאל (צילום: בועז לביא)

שעה שמחה במיוחד בלייבררי

בר הלייבררי שפועל בחלל הכניסה למלון נורמן, משיק בימים אלה את המרטיני האוור: בימים ראשון עד חמישי בין 20:00-18:00, תוכלו ליהנות ממגוון הקוקטיילים שבתפריט במחיר 1+1 ולהתענג על מבחר מנות קטנות מבית היוצר של ברק אהרוני, שף מסעדת אלנה. בין הקוקטיילים המככבים בתפריט (כולם במחיר של 58 שקלים בלבד) תמצאו פנינים אלכוהוליות של ממש כמו לבנדר מרטיני (ג'ין גאנפאודר עם ביטר לוונדר), מרטיני גלילי (עם ביטר רוזמרין מעושן), mar-tea-ni (וודקה ראשן סטנדרט בחליטת ארל גריי עם וודקה לימון-תפוז) ומרקט מרטיני- ג'ין ביפיטר (עם רימון חריף, מי ורדים ולימון). מתפריט האוכל יקרצו לכם מנות כמו סלט קינואה שחורה ובורגול עם אדממה, שקדים, פקאן ונענע (48 שקלים), טוסט מוצרלה וכמהין (52 שקלים) ונורמן בורגר (אנטריקוט טחון גס ולחמניית בריוש -68 שקלים).
לייבררי, נחמני 25, תל אביב. 03-5435400
 לסיים את היום עם דרינק בסטייל. שעתיים שמחות בלייבררי בר (צילום: יהונתן בן חיים)

בחמש קם צייד ונסע לזיכרון

על הדרך הציורית שבין זיכרון יעקב לבנימינה, ביקב תשבי, פועל מתחם ה-BBQ garage, שהצליח למצב את עצמו כאתר עלייה לרגל לחובבי הבשרים המעושנים. בעונת החורף הקרובה יגישו במקום כריכי ציידים אימתניים מדי יום שישי בין השעות 14:00-11:00. אז מה זה בדיוק כריך ציידים? ובכן, זה מתחיל בחלה טרייה שמגיעה ממאפיית תשבי הסמוכה למתחם, ממשיך ב-250 או 500 גרם בשר מהמעשנה ומסתיים במגוון רטבים עוקצניים, חמוצים וירקות טריים. מחיר החוויה – 75 שקלים לכריך של 250 גרם בשר ו-150 שקלים לכריך של חצי ק"ג בשר. את הכריך שהוא למעשה ארוחה שלמה, תוכלו ללוות עם בירה משובחת מהחבית.
יקב תשבי, מתחם ה-BBQ garage, כביש 652 בין זיכרון לבנימינה. 04-6288195
 ארוחה שלמה. סדוויץ' ציידים בתשבי (צילום: דני גולן)

ספיישלים של חורף בשאפל בר

קשה להאמין אבל כבר יותר משבע שנים חלפו מאז שהיזם יוסף לוי פתח את שאפל בר, אי אז בתחילת העשור הנוכחי. במקום הפופולארי, הידוע בין השאר בזכות משחקי השולחן, מגוון הבירות וכמובן שגם בזכות האוכל המשובח, משיקים בימים אלה שני ספיישלים חורפיים במיוחד: המנה הראשונה היא טקסס בורגר טבעוני - המבורגר פטריות טבעוני מעושן, בצל מטוגן, עגבנייה, חמוצים ורוקט (49 שקלים) והשנייה היא רוסטביף בחלה - איולי צ'ימיצ'ורי ביתי, מיונז שומי, חסה, בצל ועגבנייה (49 שקלים). מכאן זה נראה שהחורף הקרוב הולך להיות טעים במיוחד בשאפל בר.
שאפל בר, פלורנטין 19, תל אביב. 053-7934187
 שבע שנים של אירוח. ספיישלים חורפיים בשאפל בר (צילום: דוד ששון)

עסקיות סוף שבוע בלניס

כבר קרוב לשני עשורים שלניס מאכילה את תושבי פלורנטין במנות איכותיות ולכבוד החורף הבא עלינו לטובה החליט רועי כהן, קברניט המקום, להגיש עסקיות מיוחדות בסופי שבוע: בימים שישי ושבת בין השעות 18:30-12:00, תוכלו להזמין מנה עיקרית וכוס בירה, יין או שתייה קלה במחיר העיקרית. בין היתר מדובר בהמבורגר לניס המפורסם - 220 גרם של אנטריקוט טרי שנטחן במקום ומוגש על לחמנייה מפנקת עם מריחה של איולי הבית עם עגבנייה, בצל ומלפפון חמוץ עם תוספת צ'יפס קלאסי, צ'יפס בתנור או סלט ירוק (59 שקלים), שרימפס ביין לבן מוקפץ עם שום, חמאה, שמן זית וזרעי עגבניות (38 שקלים) וקרפצ'יו רוסט (רצועות סינטה מיושנת עם צ'ילי, בצל סגול וסלסת עגבניות (35 שקלים).
לניס, ויטל חיים 7, תל אביב. 053-7933514

סנונית ראשונה לתפריט החורף החדש של ברטון
את בשורת הקרפים המלוחים והמתוקים הביאו לעיר הלבנה ב-2016 עמית לביא, רמי לנציאנו, השף יונתן בודק ומאיר פרלנדס. תוך זמן קצר מהפתיחה ובאופן לא ממש מפתיע, התורים החלו להשתרך ובלילות הקרפים נשפכו כמים. החדשות המשמחות הן שבקרוב מאוד ישיקו במקום המצליח תפריט חורפי חדש אך עד שזה יקרה השיקו במקום מנה מפתה של גראטן בייקון טלה (44 שקלים). המנה מגיעה על מצע קרם פרש, גבינת אמנטל הולנדית, בצל ירוק, תפוחי אדמה, שום קונפי, פלפל שחור ומלח גס ומומלץ במיוחד להזמין אותה עם תוספת של ביצת עין (תוספת של 4 שקלים). כמו כן ניתן להזמין את המנה בגרסה הצמחונית שלה תמורת 34 שקלים בלבד.
ברטון, אבן גבירול 52, תל אביב. 053-9384948
 מנצח גם בגרסה מלוחה. קרפ בברטון (צילום: באדיבות המקום)

סנגריה חמה באלגריה

ונסיים עם ידיעה מחממת במיוחד – במסעדת אלגריה, שהצליחה להעלות את רף האיכות של המסעדות הטבעוניות בתל אביב בעוד כמה ס"מ, יחלו להגיש השבוע סנגריה חמה ומיוחדת במינה. מדובר במלאכת מחשבת אלכוהולית המורכבת מיין אדום וברנדי מטאקסה, בתיבול קינמון, מוסקט, כוכב אניס ועוד הרבה דברים טובים. ברנדי מטאקסה הוא ברנדי המזוקק ביוון, שעשוי משלושה זני ענבים מקומיים (סולטנינה, קרינט שחור וסבאטיינו), בשילוב של יין מוסקט ותבלינים. את היין המתקבל מזני הענבים מזקקים במקביל בשתי שיטות זיקוק שונות ולאחר מכן מיישנים את שני התזקיקים בחביות עץ אלון. מחיר התענוג: 32 שקלים בלבד.
אלגריה, אבן גבירול 165, תל אביב. 03-6136964
 תמיד מחמם. סנגריה באלגריה (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ