נגישות
נגישות

גלאט-חאצ'פורי: מסעדת ראצ'ה הגרוזינית הופכת לכשרה

אחרי שנתיים של פעילות בתל אביב החליטה המסעדה הגרוזינית מנווה צדק לפנות לכולם: הכירו את ראצ'ה בגרסה שמפרידה בין הגדי לחלב אימו

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
מערכת  zap rest
תאריך פרסום: 03/05/2018, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת ראצ'ה, המגישה מגוון מרשים של מנות גרוזיניות מסורתיות (שרק להגיד את שמן גורם לבלוטות הרוק שלנו לפעול במרץ), החליטה להפוך לכשרה, ובכך להנגיש עצמה לקהל שומרי הכשרות שעד כה לא יכל לבקר במסעדה. מדובר ללא ספק בחדשות מפתיעות עבור הגרוזינית האהובה, אך לא בחדשות מפתיעות בכל הקשור לגל המסעדות הכשרות ששוטף את תל אביב בשנים האחרונות. בין הבולטות שבכשרות אפשר למנות גם את לומינה ובלו סקיי של מאיר אדוני, מלכה של אייל שני וזכאים הטבעונית. 

מסעדות כשרות מומלצות תל אביב
מחפשים עוד מסעדות כשרות בתל אביב?
מסעדות כשרות למהדרין בתל אביב - ההמלצות

אז מה אוכלים בראצ'ה?

לכבוד הפיכתה של המסעדה לכשרה ולא פחות חשוב מכך, לכבוד מזג האוויר שהתחמם, התווספו בימים האחרונים לתפריט של ראצ'ה מספר מנות חדשות לשמחתם של הלקוחות הקבועים. כך למשל מרק סלק וסלרי עם ביצי שליו,  הידוע בשמו מרק צ'רחלי, מאפה בליני אותנטי עם תפוחי אדמה וכן קדירת בשר עגל עם מבחר ירקות עשיר (סליאנקה). אין ספק שהבשר משחק תפקיד מרכזי בהצגה שעולה מדי יום בראצ'ה וציבור הקרניבורים ישמח לשמוע שלתפריט החדש תצטרף גם מנה של צלעות טלה שיוגשו לצד רוטב טח'מלי מענג (מטבל מבוסס על שזיפי בוסר). יחד עם זאת בראצ'ה דואגים להתחשב בכולם ומציעים גם אפשרויות שלא כוללות רכיבים מהחי -  לצד המנות הטבעוניות שכיכבו בתפריט עד כה, כמו קציצות החיטה המפורסמות עם הבצל המקורמל (קדלטי), יופיעו בתפריט החדש מנות ידידותיות נוספות כמו חצ'פורי במילוי גבינה טבעונית ועוד.

ראצ'ה (צילום: דניאל לילה)הבשר הוא שחקן מרכזי. צלעות טלה בראצ'ה (צילום: דניאל לילה)

גרוזינית ירושלמית, כוכבת תל אביבית

ראצ'ה נפתחה בתל אביב בתחילת 2016, אחרי יותר מחמש שנות פעילות בירושלים. המסעדנית לילי בן שלום, המוכרת לרבים מתכנית הריאליטי "משחקי השף", הקימה את המסעדה המקורית ברחוב החבצלת ב-2011 יחד עם אחיה, השף ישראל שווילי ואימם, תינה. המקצועיות המרשימה, האווירה השמחה והאוכל המשובח, תרמו לכך שראצ'ה הצליחה למצב את עצמה תוך זמן קצר כאחת מהמסעדות הגרוזיניות המובילות בישראל. יחד עם זאת כחמש שנים לאחר הפתיחה, בעקבות הידרדרות המצב הביטחוני בעיר, הוחלט על העתקת המסעדה לתל אביב - מהלך שבוצע במהירות והתברר כהחלטה מוצלחת.

בן שלום, הידועה יותר בתור "לילי הגרוזינית", בחרה לפתוח את ראצ'ה במיקום שבו פעלו בעבר ננה בר ולאחר מכן למשך זמן קצר, מסעדת אחד העם אחד, של מיכל אנסקי. במיקום החדש היא המשיכה את המסורת של המסעדה המקורית, המבוססת על תרבות האירוח והאוכל הגרוזינית שהכירה מבית סבתה. כמו כן גם במסעדה החדשה מנצח על צוות המלצרים המוכשרים השף ישראל שווילי, המגיש מנות גרוזיניות קלאסיות כמו חינקלי, צ'יבוריאקי, שצ'אמאדי וכמובן חצ'פורי.

ראצ'ה (צילום: דניאל לילה)כל הגרוזינים אצלה. ראצ'ה (צילום: דניאל לילה)

לסיום נציין שראצ'ה היא הרבה יותר ממסעדה - במקום ישנם שני חדרי VIP לאירועים פרטיים, האחד בעל שולחן אבירים ענק בן 42 מקומות ישיבה והשני מתאים לאירועים אינטימיים בהיקף של עד 18 סועדים. כמו כן ניתן לקיים במקום גם אירועים גדולים של עד 180 סועדים. מלבד זאת, בצמוד למסעדה תמצאו את ראצ'ה בר, שמייצר צ'אצ'ה בעצמו (אלכוהול גרוזיני) ופתוח בשעות הערב בלבד. נאחל לצוות המסעדה הרבה הצלחה ולציבור שומרי הכשרות -  היכרות נעימה והרבה בתיאבון.

ראצ'ה - אחד העם 1, תל אביב, 053-9387707
להזמנת שולחן בראצ'ה

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ראצ'ה בתל אביב
053-9387707

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
חג ״לפני המצות״ שמח!
נויפלד מציג: שישי לווינסקאי
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?