נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא קל לחיות בישראל, אתם יודעים. עובדים קשה, לא משתכרים מספיק, מנסים לתמרן בין קריירה, משפחה וחברים ומבקשים להשאיר לעצמנו גם קצת זמן פנוי. אבל גם בילוי זה לא פשוט. הרבה דברים יכולים לשבש תכנון של ערב מהנה מחוץ לבית ולכן אני אוהב לתכנן מראש עד כמה שניתן.

כזה אני - גם ארוחה במסעדה היא פרויקט משמעותי בעיניי. בימינו, כך נדמה לי, קשה להבין מהתפריט איך נראית המנה שהזמנת ומה יהיה טעמה ולסמוך על המלצת המלצר - זה בכלל הימור משוגע. אמנם כיף ומהנה לקטר יחד על שירות גרוע ואוכל לא טעים, אבל הרבה יותר נעים ליהנות במסעדה אליה הגעת ואפילו לשבוע. וכדי להשיג את המטרה הזו, אני אוהב לחזור לטוב ולמוכר - למקום כמו "שיפודי התקווה".

טעם אמיתי
אף שמעולם לא ביקרתי בסניף האם של הרשת הממוקם בשכונת התקווה, בכל זאת היה ברור לי מה עתיד להתרחש. יכולתי להריח את הסלטים הצבעוניים הממלאים את השולחן עוד כשחיפשתי חניה. יכולתי למשש בדמיוני את הלאפה החמה בעודי מטייל ברחוב האצ"ל בדרכי למסעדה. אגב, קשה לפספס את השיפודיות הפזורות בסמוך למסעדה באותו הרחוב אבל אפילו לא שקלתי לבדוק מי מהן, כי רשת מסעדות "שיפודי התקווה", בת כמעט 40 שנה, הרוויחה אצלי את המוניטין שלה ביושר.

למרות ההיכרות ארוכת השנים, התפריט הצליח להפתיע אותי. קודם כל, הוא היה ברור להפליא. הסועד הרעב, כמוני, יכול לבחור בין 3 רמות מחיר לארוחת "הכל כלול" מלאה, הנבדלות ביניהן בעיקר בסוגי הבשר המוצעים. תמורת 69 ₪ למשל, מקבלים שפע סלטים ותוספות שאפשר למלא שוב ושוב ללא הגבלה לצד מנת בשר, כמו 2 קבבונים או שיפוד אחד. תמורת 89 ₪ אפשר להגדיל לשני שיפודים וב- 149 ₪ תוכלו לשדרג את הבשר למנת צלעות או סטייק. משתלם בהחלט. בנוסף, הציע התפריט מגוון רחב של מנות ראשונות, בשרים וקינוחים. שלא כצפוי, מצאנו עצמנו מתלבטים מולו.

עיקר העניין
בעודנו מעיינים בתפריט, החלו קעריות הסלטים לכסות את השולחן. המגוון נע בין קלישאות מתבקשות כמו סלט תורכי, סלק, גזר ועד להפתעות כמו סלט עדשים רענן. הכל טעים ומתובל היטב. בשעת ערב מאוחרת אנחנו אמנם עייפים, אבל הסלטים דווקא עושים מלאכתם נאמנה ומקרינים חיוניות ופותחים את התיאבון. במרכז השולחן צלחת חומוס - טחינה קלאסית במרקם מצויין וטעם משובח, אותו אנחנו מנגבים בלאפות חמות חמות.

ובעודנו מנגבים מגיע הבשר. שיפודי פרגית והודו וקבב ואנטרקוט (עבורו גובים תוספת 10 ₪) וגם קבבוני טלה בקטנה. הבשר - קשה לפספס - טרי ומשובח, התיבול מסורתי ואינו מנסה להתחכם והצלייה מדויקת. כל נגיסה חושפת עסיסיות שקשה להשיג בצלייה ביתית ואנחנו בעננים. התוספות מצויינות גם כן: צ'יפס פריך, סלט ירקות חתוך דק-דק, אורז משובח, תפוחי אדמה מתובלים ועוד. גם מי שנמנע מאכילת בשר יוכל לשבוע ולהנות פה.

טוב לדעת
אגב, ראוי להדגיש כי התפריט מציע עוד סוגים רבים של מיני בשרים וגם מי שמבקש לחדש יוכל למצוא כאן את מבוקשו. אני, לעומתו, נהנה מהארוחה הכי ישראלית שיש: שפע מאזטים ושיפודים בסנון מזרחי, בליווי סטנדרט עיצוב ושירות מערבי. שירות מערבי? בעצם, לא ממש. השירות המקובל כיום מכתיב סמול-טוק מייגע עם המלצר, בעוד שבשיפודי התקווה מעדיפים לתת לאוכל לדבר ולסועדים ליהנות. אני בעד.

קינחנו עם קפה ותה לצד קרם בוואריה מתקתק (19 ₪, כולל שתיה) והופתענו לגלות כמה מהר התפוגגו להן שעתיים טעימות כל-כך. מדהים כמה פשוט להפוך מסעדה כשרה למהדרין למתאימה עבור כל סועד כשיודעים מה לעשות. אם תרצו, תוכלו כמובן גם לסגור את המקום לטובת אירוע של עד 100 מוזמנים ולחגוג כאילו אין מחר. כמה טוב לחזור הביתה.

חשבון בבקשה
ארוחת "הכל כלול" - 89 ₪ *2
קינוח בוואריה (כולל שתייה חמה)- 19 ₪
תה נענע- 8 ₪
סה"כ - 205 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
שיפודי התקוה בתל אביב
053-9441055

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבשר הכי טוב בשלושת הקצבים
 ארוחת ערב באטמוספירה
סמרקנד, את טובה אלינו
שמוליק כהן – מוסד קולינרי בתל אביב
ארוחה שווה בשאול בשרים באור יהודה
ביקור מוצלח במסעדת ארמיס
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
ביקור במסעדת גחלים הכשרה ברמת גן
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה