נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מאז שהיו  ילדים טובים נהריה, חלמו השפים מאור מלכה ואריק דניארו לפתוח יחד מסעדה שתשלב בין אוכל מעולה לנוף צפוני מרהיב. מסעדת הצוק שבבעלותם, הממוקמת באתר התיירות ראש הנקרה, ממש בקצה הצוק שמעל הים, היא התגשמות ביג טיים של אותו חלום.
נוף שהוא חלום. מסעדת הצוק

המיקום והעיצוב
מסעדת הצוק ממוקמת, ממש כמו שמה, בקצה הצוק הפונה אל הים בטיילת של ראש הנקרה. המבנה המעוגל שלה מזכיר חרטום של אוני, והחלונות הגדולים והשקופים שמכניסים פנימה את הכחול של הים והשמיים, הופכים את האווירה כולה לקסומה ושלווה.

עיצוב המקום תוכנן בקפידה בהתאם לנוף השמיימי, והוא משלב אלמנטים של עץ לצד אלמנטים בסגנון נקי ומינימליסטי. "המיקום והעיצוב של המסעדה תואמים בדיוק את הקונספט הקולינארי שלנו", אומר השף אריק דניארו. "שילוב בין מודרניות לנוסטלגיה, בין שלווה לנוף סוער. כל אלו הופכים את המקום לחוויה של כל החושים".

בשרית וכשרה
מסעדת הצוק היא מסעדת בשרים כשרה. התפריט שלה נבנה על ידי השפים מלכה ודניארו, שניהם בוגרי בית הספר לבישול דן גורמה בחיפה ושניהם בעלי ניסיון רב בתחום המסעדנות. מאור מלכה בישל בעבר, בין היתר, במסעדת השף אדלינה שבקיבוץ כברי ובמסעדת ארנולד'ס בנתיב השיירה, שבה גם הפך לסו-שף ולשותף פעיל.

השף אריק דניארו החל את דרכו כעוזר טבח במספר מסעדות בנהריה, התאהב בעולם הקולינריה, יצא ללמוד בבית הספר לבישול דן גורמה שבחיפה ובמקביל ניהל את מטבח מסעדת ארנולד'ס במשך כ-5 שנים. "האהבה לאוכל טוב תמיד היתה חלק מאיתנו", אומר דניארו. "עולם הקולינריה הוא עולם קסום שלא מפסיק להתחדש ולהפתיע, וכמוהו - גם אנחנו נמצאים כל הזמן בתנועה, מחדשים את המנות בתפריט ומביאים לסועדים מנות בשר ודגים עשירות, מקוריות וייחודיות. מנות שתוכננו ונבנו במיוחד עבורם".

ההשראה של רב חובל
בדומה לרב חובל שמפליג בספינתו מארץ לארץ, שואב אליו השראות, מעבד אותן והופך אותן למשהו שייחודי לו, כך רואים השפים דניארו ומלכה את המנות בתפריט המסעדה שלהם.
חלק מההשראה מגיעה ממנות שאכלו בכל העולם

לדברי דניארו, "אנחנו מסתובבים הרבה בעולם ומרבים לאכול במסעדות של טובי השפים. ההשראה למנות שלנו שאובה גם מהטעמים שהותירו בנו חותם וגם מהשילוב, הישראלי כל כך, בין התרבויות השונות. אנחנו מנסים כל הזמן ליצור דברים חדשים, להשתמש בטכנולוגיות בישול חדשות ובחומרי גלם חדשים. לקחת טעמים אהובים ולהפוך אותם לשלנו. לחבר אותם לעולם שממנו אנחנו באים ולהגיש לסועד מנה שהיא גם טעימה, גם יפה וגם שונה מכל מה שהוא מכיר".

מה אוכלים?
לא משנה באיזו מנה תבחרו, תמיד תופתעו לגלות שהיא עשויה ומוגשת עם טוויסט מקורי. חומרי הגלם טריים ומשובחים והכל נעשה במקום סמוך להגשה. המנות מתעדכנות כל הזמן בהתאם לעונה ולהשראה, כך שבכל פעם שתגיעו תמצאו מנות חדשות בתפריט. כך למשל, בחורף הזה נכנסו לתפריט תבשילי קדירה עשירים ומחממים. 
בין המנות המומלצות: סביח מפורק - סלסלת עגבניות, חציל מטוגן, ביצה קשה, תפו"א, טחינה וקרנף טורטייה (46 שקלים); חזה אווז על מצע קרם אפונה וסלקים מקורמלים בנגיעות סילאן (68 שקלים); ברבוניות שלמות טריות מטוגנות, לצד סלסת עשבי תיבול ולימון (62 שקלים); טורנדו רוסיני - מגדל פטריות פורטובלו, מדליוני פילה בקר וכבד אווז ברוטב ציר בקר (148 שקלים); דניס שלם ממולא עשבי תיבול, עגבניות, שום ואגוזי מלך לצד תפו"א בקג'ון (112 שקלים) ועוד.
עוד מילדותם חלמו לפתוח ביחד מסעדה. מלכה ודניארו

הרבה יותר מאוכל טוב
אין ספק שמחשבה רבה הושקעה בכל פרט, מבחירת המיקום, דרך העיצוב ועד לתפריט ולתודעת השירות.

"לאורך כל הדרך היה לנו חשוב שמי שיגיע אלינו לא יגיע רק כדי לאכול אוכל טוב", מסכם דניארו. "חשוב לנו להעניק חוויה של ממש, שכוללת שיתוף של כל החושים. אנחנו מאמינים שישיבה במקום נקי, מסודר, שלו, עם נוף מרהיב ואוכל טעים משאירה טעם טוב בפה, הרבה יותר מרק מנה טעימה שאוכלים על הדרך".

מסעדת הצוק, ראש הנקרה. 053-6130232

* תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הצוק בראש הנקרה
053-9373557

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סושי לנשים בהריון של ניני האצ'י (צילום: באדיבות המקום)
מנה  של מסעדת כרמים (צילום: נועם פריסמן)
סושי של TYO (צילום: באדיבות המקום)
ארוחת בוקר באלנה
אייר קפה: מקום מושלם לאירוע
מסעדות מומלצות לארוחה משפחתית
מסעדות מומלצות ברמת החייל
מסעדות מומלצות במתחם שרונה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי