נגישות
נגישות

המסעדות המיתולוגיות של חיפה

מוסדות קולינריים נחשבים בחיפה לנכסים היסטוריים של ממש. מסעדג, מעיין הבירה ומסעדות נוספות, ממשיכות למשוך אליהן קהל קבוע, שמגיע כדי לאכול טוב, לשתות, ובעיקר – להרגיש בבית

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
יערית טרבלסי
תאריך פרסום: 01/11/2016, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חיפה היא אחת הערים הותיקות והמסקרנות בארץ. נדמה שלאורך השנים היא הצליחה, באורח פלא, לשמר בתוכה את ההיסטוריה כמעט כפי שהייתה, ולהציע למבקרים בה חוויה שמשלבת חדשנות וקדמה לצד נוסטלגיה משובחת, הן מבחינת האווירה והן מבחינה קולינרית.

בעיר פזורות לא מעט מסעדות מיתולוגיות עם ותק של עשרות שנים, מנות מסורתיות וסיפורים אישיים שלא תמצאו בשום ספר היסטוריה. ללא ספק חוויה קולינרית שונה ונוסטלגית במיוחד שלא כדאי להחמיץ. 
מסעדג. תמונה באדיבות המקום

מסעדג
על המקום: המסעדה שממוקמת ממש מול הים, הוקמה על ידי מוסא שטרית בשנת 1968 ומנוהלת היום על ידי נכדו שון. התפריט, כמשתמע משמה, מבוסס על אוצרות הים הטריים שנתפסים ברשת של ספינת הדייגים שבבעלות המסעדה. ברגע שתתיישבו יוגשו לכם פיתות שום ומגוון רחב של סלטים, שמיוצרים כולם במקום ואז, כשהבטן מעונגת, תוכלו לבחור מנה עיקרית של דג או פירות ים.   
דגימה מהתפריט: פירות ים ברוטב חמאה שום ויין/ פרובנסל עגבניות (חריף אם רוצים)/ קרמל צ'ילי (98 ₪), קבב/ סטייק פרגית/ שניצל עוף (80 ₪), פלמידה לבנה/ בקלה טריה (זאב הים)/ מליטה/ ברבוניה/ מוסר לברק (108 ₪).
מסעדג, מרגולין 29, חיפה. 053-9441183

דולפין
על המקום: מסעדת דגים שהוקמה לפני כ-50 שנה על ידי עדינה וחיים חנוך, ומנוהלת היום על ידי אילנה - אשתו של שף המקום איציק חנוך, בנם של עדינה וחיים. עיצוב המקום צועק כולו ים: וילונות כחולים, רהיטים מעץ ואקווריום ענק עם דגים מרהיבים. התפריט מתבסס על דגים, פירות ים ומאכלים ים תיכוניים והאווירה קסומה.
דגימה מהתפריט: פלטת דגים ופירות ים, לוקוס לבן מאודה/בגריל, לובסטר מוקרם ברוטב רוקפור, קוויאר בלוגה וקינוח קרמל.
דולפין, שדרות בת גלים 13, חיפה. 053-4293374
דולפין. תמונה באדיבות המקום
העוגן
על המקום: בר המסעדה הראשון שהוקם בישראל בשנת 1942 על ידי יורדי הים הבריטיים, נקנה בשנת 1960 על ידי מרים ויוסף פינקוס ומנוהל היום על ידי גיל בנם. הוא ממוקם בסמוך לנמל חיפה וקירותיו עמוסים בתמונות וציורים היסטוריים ואותנטיים, שמשמרים את ייחודו. לצד אלכוהול, תוכלו ליהנות גם ממבחר כריכים, פלטות בשרים וגבינות ומנות מיוחדות.
דגימה מהתפריט: נקניקיות צ'וריסוס (42 ₪), סנדוויץ' הרוסטביף המיתולוגי - מומלץ עם גבינת אמנטל (59 ₪), המבורגר העוגן (58 ₪) ופלטות מעורבות של בשרים וגבינות. 
העוגן, שער פלמר 3, חיפה. 053-9441249

העוגן. תמונה באדיבות המקום

הסנדק
על המקום: את הפאב הותיק שנפתח בשנת 1797 בסמוך לפסי הרכבת, מאפיינת בעיקר האפלוליות האופיינית לפאבים של יורדי הים, רהיטי העץ הכבד והקהל הקבוע, שנדמה כי היה כאן תמיד. יעקב ועזרא, הבעלים של המקום, מכירים את כל הלקוחות ואווירה היא של פאב חברים סודי יוקרתי ומשובח - בדיוק כמו של פעם. 
דגימה מהתפריט: לצד משקאות אלכוהוליים, מכיל התפריט גם פלטות של נקניקים וגבינות, מרק דגים ופירות ים.
הסנדק, קדושי בגדד 30, חיפה. 053-9441261

מעיין הבירה
על המקום: בית המרזח העתיק נוסד בשנת 1950 על ידי הקצב מאיר נחום, כאטליז ובית חרושת לנקניקים, על מנת לשרת את פועלי נמל חיפה, וכיום מנהל את המקום ראובן בנו. פריטי הרטרו, הציורים והצילומים, מדגישים את האווירה הנוסטלגית, ולא פלא שהמקום נחשב לאחד מהמקומות המיתולוגיים של חיפה. 
דגימה מהתפריט: סגנון המטבח הוא מזרח אירופאי ולצד משקאות אלכוהוליים, מגישים במקום מאכלים מיתולוגיים מהמטבח היהודי המזרח אירופאי. התפריט כולל מנות ראשונות כמו איקרה, כבד קצוץ, דג מלוח, גפילטע פיש, חצילים, חזרת. בין המנות העיקריות: קבב רומני, קוסטיצה, קישקע, רגל קרושה, דגים, שוק אווז. בהזמנה מראש של שבוע אפשר לקבל חזרזיר וארנבת ממולאים.
מעיין הבירה, נתנזון 4, חיפה. 053-9441226

סינטה בר
על המקום: למרות שמסעדת הביסטרו הזו הוקמה בשנת 2003, היא עדיין נחשבת לאחד מסמלי הקולינריה המיתולוגיים של העיר. המטבח מציע תפריט ביסטרו קלאסי ועשיר לצד מנות מקומיות ועכשוויות המתאימות לעונות השנה. מחלקת הקונדיטוריה מכינה קינוחים ייחודיים למקום, לחמי מחמצת ופוקאצ'ות בייצור עצמי.
דגימה מהתפריט: ריזוטו אקווארלו - פטריות פורציני, פורטבלו, שמפיניון, ציר פטריות, מסקרפונה ופרמזן (49 ₪)/ ניו יורק סטייק- סינטה מבקר מקומי, עם העצם, לפי משקל (28 ₪ ל- 100 גרם)/, מחבת ים - שרימפס, קלמרי סגול, מולים, סרטנים כחולים, ניוקי וציר ים (108 ₪).
סינטה בר, שדרות מוריה 127, חיפה. 053-7934160

סינטה בר. צילום: ישראל אלפסה

אבו מרון
על המקום: אחת מהחומוסיות הותיקות והמשובחות בארץ, שהוקמה לפני כ-20 שנה על ידי עוקלי ומנוהלת היום על ידי בנו מרון. אווירת השכונה עם חנויות הפשפשים והעתיקות הסמוכות, יחד עם קולו של המואזין מן המסגד שמעל, הופכים את האכילה לחוויה אותנטית.
דגימה מהתפריט: חומוס עם פול (25 ₪), חומוס עם בשר, עוף ובצל (39 ₪), סחלב (15 ₪).
אבו מרון, דרך יוליוס סימון 42, חיפה. 053-9379027
 
אבו מרון

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
סושי לנשים בהריון של ניני האצ'י (צילום: באדיבות המקום)
מנה  של מסעדת כרמים (צילום: נועם פריסמן)
סושי של TYO (צילום: באדיבות המקום)
ארוחת בוקר באלנה
אייר קפה: מקום מושלם לאירוע
מסעדות מומלצות לארוחה משפחתית
מסעדות מומלצות ברמת החייל
מסעדות מומלצות במתחם שרונה
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי