נגישות
נגישות

האמא הגיאורגית של כולנו: מסעדת דדה

רק כשהגיע אל מסעדת דדה הבין עמוס שמטבח גיאורגי הוא לא רק חצ'פורי. תבשילי בשר, מנות פתיחה מעניינות ומאפים מטריפים מהווים את לב ליבו של המטבח הכי שמח וצבעוני שיש

מסעדות במרכז חדשות מהצלחת
עמוס פוקס
תאריך פרסום: 09/10/2016, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כשאומרים לי אוכל גיאורגי, האסוציאציה הראשונה שעולה לי לראש היא חצ'פורי או חינקלי. אבל ביקור אחד במסעדת דדה גרם לי לשנות את דעתי.

הגענו אחר הצהריים לסניף המסעדה בראשון לציון (המציין ארבע שנים להקמתו. מעבר לסניף הנ"ל קיימים עוד שלושה סניפים – הראשון שהוקם בגבעתיים לפני תשע שנים ועוד שניים בבת-ים). כיאה למסעדה גיאורגית מסורתית, הריהוט עשוי כולו מעץ. השולחנות ערוכים בקפידה ועליהם מפות יפות וצלחות אותנטיות. בכניסה למסעדה ניצב בר גדול ומרשים, ובו סוגי אלכוהול רבים ממה שניתן לספור, ביניהם יינות ומשקאות אלכוהוליים גיאורגיים. בצמוד לחלל המסעדה המקורה, קיימת חצר רחבת ידיים ונעימה.

מסעדת דדה
לכו עם ההמלצות

או אז ניגשנו למלאכה. פתחנו עם סלטים חמים שלא טועמים בכל יום. הלכנו על המומלצים - פחאליאולי (41 שקלים) ואג'פסנדל (36 שקלים). הראשון הינו תערובת של סלק אדום, יוגורט ואגוזים, כשלצדו גלילות חצילים מטוגנים ממולאות בתערובת של אגוזים; השני הינו סלט חם המשלב מגוון ירקות אפויים ומבושלים. גלילות החצילים היו מעולות, כשהתערובת בתוכן נימוחה וקרמית. גם האג'פסנדל המהביל שהעלה ניחוח מצוין היה טעים ומתובל היטב, ועם הלחם הגיאורגי החם לגמרי עשה את העבודה.

בדדה התנהגנו כגיאורגיים ולגמנו משקאות קלים גיאורגיים - גזוז בטעם טרגון (16) שהיה מפתיע מאוד ומרענן, וגזוז בטעם אגס (16 שקלים). כמובן שבמסעדה קיימים גם כלל המשקאות ה"רגילים".

עברנו לשלב המאפים. האסוציאציה קפצה, וכמובן שהזמנו חצ'פורי – בכל זאת מטבח גיאורגי. דגמנו שני סוגים: חצ'פורי מיגראולי (43 שקלים) וחצ'פורי אג'רולי (45 שקלים) וכן את מנת הבדריסוקו (41 שקלים). ואני באמת מתכוון לדגימה, כי כל מאפה הוא כמעט ארוחה בפני עצמה. יש אולי שיאמרו על המיגראולי, שהוא דומה לפיצה רק בלי רוטב עגבניות, אבל הם יעשו עוול למנה. הבצק, שמכיל יוגורט, רך ונפלא, ותערובת הגבינות מיוצבת ומאוזנת בטעמים. הבדריסוקו מכיל בתוכו חצילים ופטריות וגם מיני גבינות – גם הוא עד מהרה היווה אתגר עבורנו – כשהיינו צריכים למנוע מעצמנו לחסל את כל המנה.
גולת הכותרת - האג'רולי

גולת הכותרת
ואולם, עם כל הכבוד למיגראולי ולבדריסוקו, גולת הכותרת היה האג'רולי – בצק מעוצב בצורת סירה המכילה ביצת עין, חמאה וגבינה. מעבר ליופיה של המנה, ערבוב המרכיבים שבבטן הסירה – שבוצע באדיבות המלצר שלנו, אלברט - התגבשו לכדי מרקם אחד. בעזרת כנפות הבצק שבצענו מדופן הסירה ניגבנו את התערובת בהנאה צרופה.

אחרי מנוחה קצרה נחתו על שולחננו תבשילי הבשר בקדירות מהבילות. חרצ'ו בשר (56 שקלים), חשלמה (56 שקלים) וצ'נחי (56 שקלים). כל השלושה מכילים נתחי בשר עגל שהתבשלו זמן רב ברטבים מסוגים שונים, מה שמקנה לבשר ארומה, טעם ואף מרקם שונה. החרצ'ו מורכב מרוטב אגוזים, החשלמה מכיל לא פחות מ-11 סוגי ירק שונים, והצ'נחי מבושל עם תפוחי אדמה וחצילים. אני בעיקר אהבתי את הצ'נחי שהזכיר לי פויקה מצוין ומלא בטעם, בת הזוג אהבה את החשלמה, לאור מגוון סוגי הירוק והארומה.

לא מוותרים על הקינוח
בדדה לא הסכימו שנוותר על קינוח - וצדקו. לצורך זאת גייסנו את הקיבה של הקינוחים שהתמודדה בהנאה עם פאי התפוחים (44 שקלים) המיוחד שהכיל תערובת של דבש וחלבה. לצד הפאי, שתינו קפה גיאורגי בכוסות מרובעות, שהיה מר במידה הנכונה, ובכל זאת סיימנו את הארוחה עם טעם מתוק.

אי אפשר לסיים מבלי לציין לחיוב את רב המלצרים אלברט, שלא מתייחס לעבודתו כמובן מאליו, שמקדיש את מלוא תשומת הלב לכל סועד וסועדת. אלברט הדריך, הסביר, ליווה – וכך הארוחה הפכה לחוויה.

כפי שהנכם מבינים, האוכל הגיאורגי הוא ממש לא רק חצ'פורי אלא הרבה מעבר לכך: החל בסלטים, דרך תבשילי הבשר ועד המנות האחרונות. מעבר למגוון הרחב של המנות, ישנן טקסטורות, מרקמים, צבעים וריחות שונים ואחרים ממה שרובנו רגילים, לא כאלה שאנו טועמים ופוגשים ביום-יום, ודדה (אמא בגיאורגית), מייצגת נאמנה מטבח זה, ובמחיר שווה לכל כיס.

חשבון בבקשה:
פחאליאולי (41 שקלים)
אג'פסנדל (36 שקלים)
מיגראולי (43 שקלים)
בדריסוקו (41 שקלים)
אג'רולי (45 שקלים)
חרצ'ו בשר (56 שקלים)
חשלמה (56 שקלים)
צ'נחי (56 שקלים)
פאי תפוחים (44 שקלים)
גזוז בטעם טרגון (16 שקלים)
גזוז בטעם אגס (16 שקלים)
ובשורה התחתונה: 450 שקלים לארוחה זוגית מלאה וגדולה

דדה, הרצל 75, ראשון לציון. 053-7934223
 
* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
דדה בראשון לציון
053-7934223

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביקור ב-URBUN בגני תקווה
ביקור ב-URBUN בגני תקווה
חוויה קולינרית עם פאנץ' ליין
כשפנטסיה הופכת למציאות
כמו באגדות
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא