נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

רגע לפני שהבטן מתמלאת בשר או כל דבר אחר שאתם שמים על המנגל, תדעו שביום העצמאות ה-70 למדינה יש גם אפשרות לשרוף קצת קלוריות. במהלך החג יהיו רבות משמורות הטבע פתוחות להקל הרחב, והאביב המשוגע שתקף אותנו הוא הזדמנות מצוינת לחגוג למדינה דרך הרגליים. אז ארזו תרמיל, נעלי הליכה, כובע, קרם הגנה ותתחילו לצעוד.

הפינות הכי שוות למנגל
הנקניקיות הטובות בתל אביב
כל מסעדות הבשר המומלצות
המסעדות חוגגות עצמאות
הקצביות והאטלזים הכי טובים


צפון

נחל שניר - החצבאני
אם נעשה סקר קטן בקרב חובבי הטבע הרוב המוחלט כנראה יצביע על נחל שניר (או בשמו המוכר יותר 'החצבאני'), כנחל המועדף עליו. מה יש בו בנחל שניר שהוא כל כך פופולרי? התשובה היא שהנחל מציע זרימת מים נהדרת גם בשנים שחונות, סדר וארגון כיאה להיותו חלק משמורת טבע (עם עלות בכניסה, ושירותי ניקיון ופיקניקים מסודרים) וכן הצעות מגוונות לטיול במקום, בו כל אחד ימצא את מקומות: מסלול קצר ומעגלי המונגש לעגלות, מסלול בינוני ומעגלי, ומסלול ארוך שאינו מעגלי.
הפרטים הקטנים:
מתי לטייל: מומלץ בכל העונות. רק להיזהר בחורף משטפונות
שעות: שעון קיץ: א'-ה' ושבת: 08:00-17:00, ו' וערבי חג: 08:00-16:00.
מחיר: מבוגר – 28 שקלים, ילד – 14 שקלים, סטודנט – 24 שקלים
איפה: שמורת טבע נחל שניר – חצבאני, 5 ק"מ מצומת המצודות בקרית שמונה לכיוון מזרח כביש 99 – עד קיבוץ הגושרים ולפי השילוט.
הכי פופולרי. נחל שני (צילום: חגי שלמה/באדיבות רשות הטבע והגנים)

נחל תבור
הוא נחשב לאחד מהגדולים בנחלי הגליל התחתון, וללא ספק מהנחלים היפים שנמצאים באזור הגליל התחתון והעמקים. נחל תבור המיועד רק לעונות הסתיו והאביב יספק לכם מסלול לא ארוך במיוחד, הכולל עליה מתונה (אך לא קלה) בסופו, ולכן מומלץ למשפחות שילדיהם מטיבי לכת או הורים עם מנשאים. המסלול כולל הליכה בקניון בזלת, ביקור בתל עתיק המהווה שריד ליישוב שהיה קיים במקום וכן ביקור בבריכות הנמצאות לקראת סוף המסלול (אך לא מומלצות לכניסה מפאת הלכלוך).
הפרטים הקטנים:
מתי לטייל: אביב וסתיו
שעות: שעות האור, מומלץ תמיד לטייל בשעות היום, ולא להתחיל את המסלול לקראת שעות אחר הצהריים.
מחיר: חינם
איפה: נחל תבור, מכביש 65 כק"מ מערבית לכפר תבור, לנסוע עד לקיבוץ גזית. כניסה בשער הקיבוץ וחציה אותו עד סופו, לשער האחורי, נסיעה של 800 מטר עד לפנייה ימינה לדרך עפר בסימון שבילים אדום

נחל שיח
מכירים את זה שבא לכם טיול קליל, קרוב לעיר, ולא מצריך נסיעה באוטו? ובכן נחל שיח החיפאי הוא הפתרון בשבילכם. מדובר בנחל חביב, שתחילתו ברחוב לוטוס 5, הנמצא בשכונת כרמליה (קרוב למרכז הכרמל), וסופו בשער ברוש של בית הקברות שדה יהושע (אל דאגה, אין צורך להיכנס לבית הקברות). המסלול עצמו לא קשה במיוחד, הוא עובר בין עצי אלון בעלי צל ושיחים, ויביא אתכם ל מנזר כרמליתי ייחודי (כיום נמצא במתחם סגור, אבל עדיין ניתן להתבונן מבעד הגדר), וכן למעיין חביב הנמצא לקראת סוף המסלול, בו שוחים להנאתם דגי זהב.
הפרטים הקטנים:
מתי לטייל: בכל עונות השנה, לא מומלץ בימות הקיץ החמים (למרות שרובו מצוי בצל)
שעות: המסלול יחסית קצר (שעה וחצי עד שעתיים), אבל עדיין לא מומלץ להיכנס אליו בשעות הדימדומים.
מחיר: חינם
איפה: נחל שיח, תחילת המסלול – רחוב לוטוס 5, כרמליה, חיפה; סוף מסלול: שער ברוש, בית הקברות, חיפה (ניתן לעשות אותו גם בכיוון ההפוך, אבל אנחנו תמיד נמליץ על ירידה, ולא על עליה).

מרכז

שמורת טבע פולג
אחת מהבעיות של תושבי המרכז חובבי הטבע, היא שיש להם תחושה שהטבע קצת פסח על אזורם. שמורת פולג היא אחד מהמקומות שנותנים למתלוננים קצת נחת. השמורה ממוקמת מול מכון וינגט, וניתן להגיע אליה בתחבורה ציבורית מהירה או במכונית אותה ניתן להחנות ליד הכניסה. בשמורה תוכלו לשוטט להנאתכם בין הצמחיה העשירה שיש במקום (ובעונה הרטובה אך לחזות בפריחת הכלניות), לחזות בבעלי הכנף שמחבבים מאוד את האגם המצוי במקום, ובעיקר להתרחק מעט מרעשי העיר.
הפרטים הקטנים:
מתי לטייל: בכל עונה
שעות: אין הגבלה, פחות מומלץ בשעות החשכה
מחיר: חינם
איפה: שמורת טבע פולג, מול מכון וינגייט

שמורת חוף השרון
בצמידות למרכזי הקניות של שפיים, מסתתרת לה שמורת חוף השרון היפיפייה, המציעה שילוב נהדר של צמחייה, בעלי חיים ותצפית נהדרת לחוף הים. בשמורה מוצע לכם מסלול מעגלי באורך של 2 ק"מ, אותו ניתן "לחתוך" מתי שרוצים. בנוסף, למגיעים בין חודשי ינואר למרץ תחכה הפתעה של פריחת אירוס הארגמן, פרח הייחודי לאזור.
הפרטים הקטנים:
מתי לטייל: בכל עונה
שעות: רק בשעות היום. השמורה נסגרת בשעות הלילה
מחיר: חינם
איפה: שמורת חוף השרון, כביש השירות הצמוד לחנות צומת ספרים, הנמצאת בצמוד למרכז הקניות של שפיים.

נוף עוצר נשימה. חוף השרון (צילום: תמי קרן/באדיבות רשות הטבע והגנים)

מקורות הירקון – בריכת הנופרים
ממש בחצר האחורית של פתח תקוה נמצא לו הגן הלאומי 'מקורות הירקון', הכולל בתוכו שני מתחמים בתשלום: 'גן לאומי תל אפק' ו-'גן לאומי מקורות הירקון'. בראשון תוכלו ליהנות מברכות השכשוך, מפעל מים בריטי וכן ממבצר אנטיפטריס, מבצר מרשים הקיים מהתקופה העות'מאנית, ותפקידו היה לשמור על האזור. ב'מקורות הירקון' תמצאו שביל הליכה שלצידו מתקנים חקלאיים עתיקים וטחנת קמח שפעלה בראשית שנותיה של המושבה פתח תקווה.
הפרטים הקטנים:
מתי לטייל: בכל העונות
שעות: שעון קיץ: א'-ה' ושבת: 08:00-17:00, ו' וערבי חג: 08:00-16:00.
מחיר: מבוגר – 28 שקלים, ילד – 14 שקלים, סטודנט – 24 שקלים
איפה: גן לאומי תל אפק, בין צומת גנים שבפתח תקווה (כביש פתח תקווה- לוד) לראש העין, כביש מספר 483 בין הקיבוצים גבעת השלושה ועינת מצד צפון.

כשטבע והיסטוריה נפגשים. בריכת הנופרים (צילום תום עמית/באדיבות רשות הטבע והגנים)

ירושלים והסביבה

בית עיטאב
את המסלול הזה לא תשכחו מהר, ולא בגלל כאבי השרירים שיהיו לכם בסופו (לא יהיה לכם), אלא בגלל פשטותו ויופיו. המסלול של בית עיתאב הוא מעגלי, ומתחיל כ-200 מטרים אחרי הכניסה ממושב נס הרים, הנמצא בהרי ירושלים. מדובר במסלול קליל במיוחד, הכולל ירידה במדרגות, הליכה נעימה בשביל לצד צמחיה עשירה, עליה מתונה לחורבות בית עיתאב לצורך תצפית על האזור, מערות קבורה חביבות אותן תראו לקראת סופו של המסלול, וחזרה קלילה לרכבים.
הפרטים הקטנים:
מתי לטייל: בכל העונות. מומלץ בזמן פריחת השקדיות, אז האזור פורח
שעות: מתי שתרצו
מחיר: חינם
איפה: בית עיטאב, נסיעה על כביש 3866 מבית שמש לצור הדסה. כ-200 מטר אחרי הכניסה למושב נס הרים, מימין נמצא חניון עם מקום לפיקניק

שביל הדסה
בצמידות לבית חולים הדסה עין כרם נמצא לו מסלול מקסים ומעגלי עם נקודות כניסה ויציאה רבות אותו סימנו עובדי המוסד. אורכו של המסלול הוא 7 ק"מ, והוא מתחבר לשביל המעיינות, ועובר בין מתקני חקלאות עתיקה, אבני גזית גדולות, ואפילו אף עובר ליד המנזר הרוסי של עין כרם. בשביל תמצאו מתקנים רבים בהם מפות חינמיות הנותנות הסברים על המקום.
הפרטים הקטנים:
מתי לטייל: כל השנה
שעות: בשעות האור
מחיר: חינם
איפה: שביל הדסה, כניסה מומלצת למסלול: לכו לכיכר הכניסה לבית החולים, חצו את הכביש, והתקדמו במעלה הכביש, מצד ימין יש לכם פניה, שם מתחיל המסלול (יש שלט המציין את תחילתו של המסלול).

דרום

פארק אופקים
על פני שטח המשתרע על פני כ- 500 דונם , בצדה המזרחי של אופקים, תמצאו את אחד מהפארקים החביבים שיש באיזור, עם מסלולי אופניים וטיול רגלי, מתקני משחק לילדים, איזורי פיקניק, מערה קסומה ששימשה את המושל הטורקי עם חייליו ב- 1894 וכן מבצר 'פטיש' שנבנה על ידי השלטונות העות'מאנים, ומשם תוכלו לצפות על כל האזור.
הפרטים הקטנים: לא מומלץ בקיץ
שעות: מתי שתרצו
מחיר: חינם
איפה: יער אופקים, נסיעה לעיר אופקים, לאורך הרחוב הראשי ופניה שמאלה לקראת קצה העיר, לפי הוראות שילוט המכוונות לפארק.

פארק תמנע
פארק תמנע הוא כנראה אתר החובה לכל הנוסעים לאילת, אותו אסור לפספס בנסיעה לשם. הוא מפורסם בזכות עמודי שלמה, נקראים על שמו של המלך, ופטריות הסלע לידם תוכלו לראות תמיד קבוצות של מטיילים המנסים לעשות סלפי במקום המיוחד. בנוסף, במקום מוצעים 25 מסלולי הליכה, כאשר רובם קצרים, ומעטם מתאימים למיטיבי לכת.
הפרטים הקטנים: לא מומלץ בימים חמים
שעות: ספטמבר- יוני: א'-ה' ושבת: 08:00-16:00; ו' וערבי חג: 08:00-15:00; יולי אוגוסט: א'-שבת: 08:00-13:00
מחיר: ילד – 36 שקלים, מבוגר – 45 שקלים
איפה: פארק תמנע, מועצה אזורית חבל אילות, כ-20 ק"מ מהעיר אילת

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!