נגישות
נגישות

חשיפה לצפון – מסעדות בחיפה

כיאה לעיר השלישית בגודלה בארץ, הפכה חיפה בשנים האחרונות למוקד משיכה קולינרי ולא רק במועדי הפסטיבלים השונים המתקיימים בה. בעיר פועלים מוסדות אוכל ותיקים וברים שוקקים חיים שמצדיקים ביקור. פותחים שולחן בחיפה

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
לימור לבון
תאריך פרסום: 29/12/2014, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המלכה הבלתי מעורערת של המסעדנות הישראלית היא ללא ספק תל אביב. ירושלים שדרגה את עצמה למעמד סגנית ועכשיו מסתמן שחיפה מקנאה ורוצה גם. בירת הצפון עלתה לכותרות הקולינריות בפסטיבל האוכל הפולני שהתקיים בחודש שעבר. פודיז מכל העדות הגיעו לעיר התחתית לסדנאות ואירועים על אוכל פולני יהודי ומודרני  או סתם לנשנש לחמים של ארז קומורובסקי. העיר התחתית לא נבחרה סתם. כמתחם תרבות מתהווה יש בה סצנה קולינרית שמקבלת תאוצה. נכון שיש מקומות שנפתחו עוד לפני המהפכה האופנתית כמו מעיין הבירה המיתולוגי ופאב העוגן שקיים משנת 1942 (הבעלים בן יותר מ-80 ועדיין עומד כל יום במטבח). הם עדיין מושכים קהל בזכות תפריט עם שורשים מזרח אירופיים ואווירה חמה ולא מצועצעת, מה שקוראים במחוזותינו אותנטית. על הנמל 24 שחוגגת 8 שנים אפשר לומר שחזתה את העתיד. היא מציעה תפריט עילי מודרני יחסית בעל מכנה משותף רחב עם מנות כמו לחי עגל בבישול ארוך, המבורגר טלה וכבד אווז והרבה דגים ופירות ים כמחווה לנמל.

קפה פלמר. צילום: קרן רייטר
המקומות החדשים
מטבע הדברים רוב תשומת הלב מופנית למקומות החדשים, ביסטרו וניה וקפה פלמר. ביסטרו וניה, שנקרא על שם הסופר הרוסי ונדיקט ירופייב, נפתח לפני כמעט שנה ומשמש מעין גשר קולינרי בין חיפה של אז והיום. בתפריט אפשר למצוא מיטיטיי,  קוסטיצה ומשוואשה לצד פסטה ארטישוק איטלקי וקונפי שוק אווז בבישול ארוך. וכמובן דגים ופירות ים מלוא הצלחת. וניה תפס את אחד השבועות ב"דינר רש", מיזם הפופ אפ שהתנחל בחלל של קפה 48 לשעבר בתל אביב בהשתתפות מיקה שרון, התרווד הוורוד של צחי בוקששתר ועוד אושיות קולינריה מפעם ומעכשיו. זו כנראה חותמת הכשרות שמוכיחה שהמוניטין של המסעדה פרץ את גבולות חיפה ושהיא חלק בלתי נפרד מהמיינסטרים. קפה פלמר הצעיר נפתח לפני חודשים ספורים וכבר זכה לכתבה מפרגנת ב"הארץ". בעקבות זאת הגיעו נחילי מבקרים גם מחוץ לחיפה ואי אפשר היה למצוא מקום לשבת, אבל עכשיו העניינים נרגעו ובהחלט מומלץ לבקר. קרן רייטר, הבעלים, היא צלמת אוכל לשעבר שלמדה בישול בארצות הברית. לאחר מספר שנים בחו"ל היא שבה לעיר הולדתה חיפה והקימה במו ידיה יחד עם בן זוגה בית קפה קטן ואינטימי. זהו מקום שכונתי ולא מתיימר עם עיצוב וינטג'  נעים ונוסטלגי. התפריט כתוב על לוח ירוק מעל לדלפק ויש בו בעיקר כריכים מושקעים, סלטים, ארוחות בוקר, מאפים ומרקים. טווח המחירים שפוי ומתייחס למציאות הכלכלית ולסביבה, כמו גם אירועי מכירת עבודות של אמנים מקומיים. המקום קטנטן ומכיל מספר שולחנות אך מומלץ להתמקם דווקא ברחבה בחוץ, המקום הנכון לתפוס בו שמש, ריח של ים ומבט על הפנים החדשות של חיפה.

ג'אם בר. צילום: יקיר ברבי

ג'אם, בר מסעדה חדש, מחבר מוזיקה חיה ותפריט צמחוני טבעוני שמתייחס לטרנד הכי חם בקולינריה. גולת הכותרת  היא הג'אם סשן - חמש מנות בהרכבה עצמית שמוגשות על פחמימה. לדוגמה – ושימו לב לשמות - אינפקטד משרום: פטריות שמפיניון ועלי תרד טריים צרובים, בצל ירוק, רוטב פסטו וגבינת פטה או גרין דיי: שעועית ירוקה, ברוקולי ועלי תרד, זיתי קלמטה וקוביות גבינת אמנטל. טבעונים יכולים לבקש להמיר את הגבינה בטופו או בממרח טופו.

המוסדות הותיקים
עוד בעיר התחתית אבל בסגנון שונה לגמרי, אנגוס מיועדת לקרניבורים אמיתיים. השף נבות שלח (זוזוברה, גוז' ודניאל, טורקיז) הרכיב בעזרת הבעלים משפחת דבאח – מגדלי צאן ובעלי עדר פרטי - תפריט שכולו סטייקים, אנגוסיחים, צלעות טלה ומגשי מיקסים. השיא מגיע בטומהוק, צלע עגל שלמה ועליה יותר מקילו בשר נטו, מנה לטורפים בלבד. ההתחדשות אינה מוגבלת לעיר התחתית. סינטה בר, ביסטרו אורבני קלאסי באחוזה שמכוון גם כן לאוהבי בשר, הוא שחקן ותיק שמקפיד לעניין את הלקוחות.
 
אנגוס. צילום: דניאל לילה>> מסעדות מומלצות בחיפה, על פי דירוג גולשי רסט
>> לחצו כאן לכל המסעדות בצפון

המלצות מהבטן
נעמה סובול, חיפאית ובעלת הבלוג תרבות אכילה ממליצה על עוד כמה מסעדות שלא-חיפאים לא כל כך מכירים: רולה, מסעדה ערבית אותנטית במרכז הכרמל בשדרות מוריה בין רחובות שמשון וצפרירים; סמוק האוס (בלפור 23) מקום שבו מזקקים אלכוהול ומעשנים בשרים; עין הואדי (עין הואדי 26 בואדי ניסנס) מסעדה ערבית משובחת; יולי'ס (שיבת ציון 34) מסעדה טבעונית בעיר התחתית;
דוברין 7 (דוברין 7 בשוק הטורקי בעיר התחתית) בר עם מוזיקה טובה ואוכל טוב

סינטה בר. צילום: ישראל אלפסהסינטה בר. צילום: ישראל אלפסה






תמונות בעמוד הבית ובראש העמוד: ביסטרו וניה. צילומים: ליבי קסל ורועי כהן

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
זה שמיימי. זה מענג. זו מסעדת עלה גפן
Farm to Table הוא הטרנד הכי לוהט במסעדות
האירועים והטרנדים הקולינריים שעשו את השנה החולפת
מסכמים שנה קולינרית: אז מה היה לנו?
שגעת הראמן: המרק היפני שכבש את המסעדות
מסעדות מישלן מהעולם בדרך לתל אביב
המטבח הערבי החדש
שרונה מרקט פתוח לקהל
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי