נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דפדפו במוחכם לאחור ונסו להיזכר מתי בפעם אחרונה הגישו לכם במסעדה מים קרים, כך סתם כי חם בחוץ, מבלי שביקשתם זאת במיוחד. זה בטח קרה לכם בטיול האחרון לאיטליה או ליוון. זה גם מה שיקרה בכל פעם שתיכנסו למסעדה באמריקה. בין אם זו מסעדה סינית שכונתית שמגישה לאנץ' ב-5 דולר לסועד, ובין אם זו מסעדת שף יוקרתית ששולחנות בה מוזמנים שבועות מראש. בכל מקרה, תמיד, בלי יוצא מן הכלל, הדבר הראשון שתקבלו לשולחן, עוד לפני שהמלצר ידבר איתכם, יהיה קנקן מים קרים.

לפני שנתיים, פקדה את מזרח ארצות הברית בצורת קשה. הרשויות הורו על נקיטת צעדי החיסכון הרגילים - איסור לרחוץ מכוניות בצינור ואיסור להשקות גינות בשעות היום. בניו- יורק הרחיקו לכת - ראש העיר הוציא תקנה האוסרת על המסעדות להגיש מים לסועדים, אלא אם כן ביקשו זאת בפירוש. בעיר המורגלת כל כך לקנקן המים כ"סיפתח" לסעודה, עוררה התקנה המחמירה הזו סערה, והפכה לכותרת הראשית בעיתוני העיר.
אבל זה מה שקורה שם, רחוק. לא בארץ. כאן, כנראה, חוששים בעלי המסעדות שאם יגישו לשולחן קנקן מים קרים, נסתפק בו ולא נזמין משקאות קלים, או יין, שעליהם מרוויחות המסעדות עשרות ומאות אחוזים.

אז חם לכם? אתם צמאים? למה שלא תשתו קולה? אתם מעדיפים מים? נביא לכם מים מינרלים. אה, רציתם מי ברז, למה לא אמרתם?
אנחנו לא רוצים לבקש. אנחנו מצפים, לפחות בחום יולי-אוגוסט, שיגישו לנו מים קרים בלי שנבקש. ואנחנו מבטיחים שזה לא יהיה במקום הקולה או היין שנזמין אחר-כך.

ועוד הערה לבעלי המסעדות - אם מישהו מהסועדים מבקש מים, תעשו למלצרית ולנו טובה ותביאו קנקן לכל הסועדים, במקום כוס אחת. הרי לא יעלה על דעתכם להביא לשולחן קיסם בודד, רק כי אחד הסועדים ביקש מהמלצר קיסם לשיניים.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של גבי קסלר

פינוקים בקיוטו
עסקית באיטלקית
עסקית באיטלקית
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר